Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

10manna 3/6

UTG höjer till 18$ och jag hittar AK på button. Mitt standardspel är väl att höja med AK men mot en UTG höjning här väljer jag att bara syna.

Även BB synar.

Pott: 59$

Flopp A T 5

UTG bettar 38$

Funderar på att höja men vill inte bli pank mot BB om han nu är stark. Så jag väljer att bara syna. Dock synar även BB nu.

Pott: 173$

Turn 5

UTG bettar 95$

Tror väl inte han har AA när han bettar vidare. Och när de båda har bara 300$ kvar här nu väljer jag att ställa in. Tror inte BB sitter på TT här.

BB foldar och UTG synar med AQ.

River 3

Pott: 970$

• Svars 130
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Synar han kan han ha lite allt möjligt.

Då är det bättre att höja för information än att syna för att... ja fan vet varför du bara synar här... ;)

Visserligen var det ju han som synade när jag skrev det där.

Sorry, läste fel... :oops:

Postad
Kan väl egentligen inte anta han har någonting annat.

:shock:

Vilken sajt spelar du på egentligen?

EDIT: Inte för att jag spelar på din nivå, men jag har railat en hel del på t.ex. Party och Everest på NL$1000 och högre och blir varje gång lika förvånad över hur mycket tomtar det finns tillochmed däruppe.

Postad

EDIT: Inte för att jag spelar på din nivå, men jag har railat en hel del på t.ex. Party och Everest på NL$1000 och högre och blir varje gång lika förvånad över hur mycket tomtar det finns tillochmed däruppe.

sätt dig o äg då om det är så mkt fisk

Postad

Bara för att det är fisk på högre borden så behöver det ju inte betyda att han har rullen för att spela där.

Hur tänkte du egentligen :?

Postad
Bara för att det är fisk på högre borden så behöver det ju inte betyda att han har rullen för att spela där.

Är man mycket bättre än motståndarna så ska det inte ta så jäkla lång tid att grinda ihop 10-20 inköp till NL1000 och skotta lite.

Postad

Generellt om någon höjer och jag reraisar så tror jag det är jäkligt ovanligt någon synar bägge betsen med sämre än de händerna jag skrev. Nu hände det visserligen denna gång och jag fick hela hans stack.

Ju högre upp desto mer moves gör folk. Ofta kan dessa moves se tomtiga ut när de inte fungerar. Att spela traditionellt fungerar ibland men inte alltid. Att betta pott på floppen i fråga tycker jag bara är dumdristigt då man minimerar sina vinster och maximerar sina förluster med ett sånt bett. Det tycker i alla fall jag är mer tomtigt än att försöka göra ett move som blir nersynat.

Postad

Är man mycket bättre än motståndarna så ska det inte ta så jäkla lång tid att grinda ihop 10-20 inköp till NL1000 och skotta lite.

en av de få saker jag håller me dig om hjort..

är så trött på snacket om hur dåliga alla på 200/400 fixed och hur mkt 5/10 nl fisk det finns från folk som inte klarar det och hela tiden skyller på att " OM JAG HADE RULLE DÅ SKULLE MINSANN JAG ÄGA PÅ HIGH STAKES" .. .förlåt för off topic o i dagboken.. . ville egentligen fråga dig bara på hur i hela norden du inte kan slå om på floppen på första omaha handen..... du borde hitta raise knappen

Postad

en av de få saker jag håller me dig om hjort..

är så trött på snacket om hur dåliga alla på 200/400 fixed och hur mkt 5/10 nl fisk det finns från folk som inte klarar det och hela tiden skyller på att " OM JAG HADE RULLE DÅ SKULLE MINSANN JAG ÄGA PÅ HIGH STAKES" .. .förlåt för off topic o i dagboken.. . ville egentligen fråga dig bara på hur i hela norden du inte kan slå om på floppen på första omaha handen..... du borde hitta raise knappen

Fortsätter lite OT:

Alltså, visst finns det folk som spelar konstigt på 5/10 och kanske högre. Men oftast är det ju skottare som ligger på ungefär samma nivå som de som skriver dessa kommentarer på pf.nu och inte är vana varken med nivå eller med spelet som spelas lite högre upp. Att man är en vinnande spelare på 0.5/1 och neråt innebär att man kan räkna odds, att vinna på 5/10 och uppåt kräver att man kan spela poker. (Något hårddraget..)

Jag har VERKLIGEN inte mycket rutin på dessa nivåer men tycker nu att jag spelat tillräckligt mycket för att kunna skippa alla dumdristiga moves som jag kände mig tvungen att göra i början. För det är en stoor omställning..

Summa summarum:

Många av dom som railbirdarna uppfattar som tomtar på 5/10 skulle äta dom levande på 1/2. Tror jag.

Postad

Rilleg: Jo, jag vet jag borde höjt han direkt på floppen i omaha handen. Var riktigt dumt gjort.

Var lite intresserad av turn och se om nåt kort mellan K och J droppades och om personen skulle betta pott igen då. Skulle han checka då skulle jag betta pott som svar. För att få potten utan att träffa nåt av mina kort.

Postad

Tråkig pokerdag. Spelat 2,5 timme och inte träffat en enda flopp när jag multitablat 4 bord. Min bästa träff är när jag jag hade 8 10 i BB och träffade floppen 2 3 8. Och det är inget skämt. Dock har jag lyckats floppa massa draws och de har jag bettat hårt som vanligt. Ingen av drawsen satt. :evil:

Ska räkna vad kalaset slutade på.

667$ minus. Sämsta dagsresultatet på 2,5månad och 7:e sämsta dagen nånsin för mig.

Postad

667$ minus. Sämsta dagsresultatet på 2,5månad och 7:e sämsta dagen nånsin för mig.

Någon som har rushat tidigare eller? Är ju inte ens ett inköp på NL1000, ty 1 på Nl 600... inget att gnälla över tycker jag!

Postad

Jag har tidigare spelat mest 2/4nl Gekko och mitt spel bygger ganska mycket på att inte förlora speciellt stora potter om jag kan undvika det. Och jag har garanterat inte rushat de senaste månaderna det kan jag lova.

Postad
Tråkig pokerdag. Spelat 2,5 timme och inte träffat en enda flopp när jag multitablat 4 bord. Min bästa träff är när jag jag hade 8 10 i BB och träffade floppen 2 3 8. Och det är inget skämt. Dock har jag lyckats floppa massa draws och de har jag bettat hårt som vanligt. Ingen av drawsen satt. :evil:

När jag har såna här dagar slutar jag 5-6k minus... hur mkt vinner du en "vanlig" dag?

Postad
Jag har tidigare spelat mest 2/4nl Gekko och mitt spel bygger ganska mycket på att inte förlora speciellt stora potter om jag kan undvika det. Och jag har garanterat inte rushat de senaste månaderna det kan jag lova.

Mitt spel bygger heller inte på att förlora många stora potter ;) Men jag förstår vad du menar... Du är inte typen som gärna ta en gamble eller kör in och hoppas på lite fold equity hos fi.

Men att man har dagar då man spelar perfekt poker och när degen åker in så är man typ 90-95% favorit och ändå blir man ut klonkad.

Förlorade själv en pot på över 1000£ idag då jag va 90% favorit när pengarna åkte in (på turnen alltså) och han köpte ut... Sånt händer och då är det svårt att plussa.

Postad

När jag har såna här dagar slutar jag 5-6k minus... hur mkt vinner du en "vanlig" dag?

Jag inser att summan ser liten ut från det jag skrev. Men på nåt vänster lyckades jag komma undan med ganska lite minus. På sista tiden har jag gått ganska stabilt upp hela tiden. Men jag vinner absolut inte lika mycket som du gör. Brukar ju följa din dagbok också. En bra dag vinner jag några hundra och då är jag nöjd och slutar spela typ.

Och Gékko. Jag är väl medveten om hur det är att bli utdragen. Brukar dagligen ha nån ny whinestory. Och då pratar jag om såna där 90% potter också.

Idag blev jag inte utdragen nån gång dock. Eftersom jag aldrig ledde. :)

Postad

Jag är på väg... ;)

Postad

är så trött på snacket om hur dåliga alla på 200/400 fixed och hur mkt 5/10 nl fisk det finns från folk som inte klarar det och hela tiden skyller på att " OM JAG HADE RULLE DÅ SKULLE MINSANN JAG ÄGA PÅ HIGH STAKES"

Jag stör mig också på sådana kommenterar. Jag tror du läste något som jag inte skrev. Sorry om jag triggade loss dig lite.

Som Fadeh själv skrev så finns det många moves som kan se tomtiga ut för de som inte har koll. Hur många har inte tittat på t.ex. lirarerik och tänkt "vilken ärketomte! Som jag hade ägt honom!", utan att överhuvudtaget förstå spelet. Det är inte det jag menar.

Oavsett vilken nivå jag spelar på, bör inte min kritik av Fadehs spel stå för sig själv, helt oberoende av vilken nivå jag spelar? Min uppfattning av spelet är att det är lite weaktajt. Och om det nu är så att ingen skulle syna med andra händer än de som beskrivs d.v.s. att spelarna här är solida TAG-spelare, finns det då inte en risk att ett fealer-bet sänder ut svaghet. Är det inte bättre att spela LAG mot ett sånt motstånd?

Jag har läst flera andra hajstäjksdagböcker här på forumet (T.ex. -_-, Djens, BeachJohan) och förstår oftast spelet där. Därför tyckte jag att det var intressant när jag hittade en till hajstäjksdagbok. Dock blev jag förvånad över vad jag fann, jag förstod inte riktigt tankegångarna här. Om man kontinuerligt är beredd att släppa händer som överpar och TPTK, riskerar man då inte att bli uppäten av de skickliga spelarna på denna nivå?

Jag är villig att lära mig, sorry om jag lät mästrande i mina tidigare poster.

Postad

Myssion:

Tror inte LAG är receptet för att slå solida TAG spelare. Det är ju just de personerna som donerar pengar till alla TAG spelare.

Tycker ofta här på forumet folk rekommenderar att betta på ett visst sätt för att motståndaren kan vara på drag. Men alla andra gånger då motståndaren icke är på drag så tappar man massa värde genom att betta väldigt hårt.

Mitt spel har i alla fall fungerat för mig. Men sen är jag inte så weak tight som du verkar ha fått intryck av. Mitt spel inbjuder också aggressiva spelare at bluffa mig bort ur potten. Det resulterar i att jag får många jobbiga syner att göra.

Dock är det extremt sällan jag kommer i situationer där det blir all in och jag har sämsta handen. Om jag inte gått all in själv på drag dvs.

Postad

5/10nl 8manna

Fadeh ~1000$

Fi ~1400$

Jag sitter med J :club: 9 :club: i CO och alla har foldat framför mig. Jag höjer till 40$ för att sno blindsen. Small blind synar dock.

pott: 90$

Flopp: Q :club: J :diamond: 4 :spade:

Han checkar och jag följer upp med 75$. Han synar. Känns som han har en dam.

pott: 240$

Turn A :heart:

Vanligtvis skulle jag ta det lugnt på turn men när esset kom så bestämde jag mig för att försöka ta potten om han nu bara sitter med en dam.

Fadeh bets 175$

Fi calls. -Kan inte sätta honom på AJ eller AQ i alle fall då jag tror han skulle höjt här då. Inte heller 44.

pott: 590$

River A :club:

Fi bets 125$ -Ett stoppbet, det tror jag icke han skulle göra med en stark hand.

Fadeh raises to 700$ and is all in.

Verkar det rimligt? Är det weaktight? :)

Postad
Tror inte LAG är receptet för att slå solida TAG spelare. Det är ju just de personerna som donerar pengar till alla TAG spelare.

Det där får du nog utveckla lite.

Postad

Om man väljer sina fighter och vågar syna ner folk som är mer lösa så kommer man vinna pengar. I mitt tycke är det bra mycket enklare vinna pengar av lösa än tighta spelare. Klart det är lätt att vinna pengar av extremt tighta, men hur många är det då?

Heads up möter jag helst en tight spelare.

Shorthanded möter jag helst en lös även om det är ok mot en tight också.

10manna bord möter jag helt klart hellre en lös.

Postad

Om man väljer sina fighter och vågar syna ner folk som är mer lösa så kommer man vinna pengar. I mitt tycke är det bra mycket enklare vinna pengar av lösa än tighta spelare. Klart det är lätt att vinna pengar av extremt tighta, men hur många är det då?

Heads up möter jag helst en tight spelare.

Shorthanded möter jag helst en lös även om det är ok mot en tight också.

10manna bord möter jag helt klart hellre en lös.

Självfallet möter man hellre alltid en löspassiv spelare än någon annan. Men att LAG-spelare per definition skulle föda TAG-spelarna håller jag inte med om, och det finns många levande bevis på detta.

Låt mig omformulera mig: Om du sätter dig ner vid ett bord med TAG-spelare, hur skulle du då spela för att på bästa sätt exploatera deras spelstil? Vad är receptet för slå solida TAG-spelare, för att använda dina egna ord?

Postad

Finns det nån generell spelstil som kan slå TAG?

Inte vad jag visste i alla fall. Det gäller väl bara att spela bättre poker än vad de gör.

Klart det finns massa LAG spelare som vinner. Men det beror väl på att de spelar poker bra och kan läsa situationerna rätt.

Men det finns också många TAG som vinner.

Postad
Finns det nån generell spelstil som kan slå TAG?

Inte vad jag visste i alla fall. Det gäller väl bara att spela bättre poker än vad de gör.

Klart det finns massa LAG spelare som vinner. Men det beror väl på att de spelar poker bra och kan läsa situationerna rätt.

Men det finns också många TAG som vinner.

Självfallet går det utmärkt att vinna med båda stilarna. Naturligtvis är ju en pokerspelare ute efter att maximera vinsten i varje given situation.

Grundregeln för att spela vinnande poker är att spela motsatt spelstil som dina motståndare gör. När de är lösa så vinner du mest på att tajta ihop din spelstil, och när de är tajta så vinner du mest på att öppna upp din spelstil.

• Skapa nytt...