Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Fadeh skrev:

Låter detta spelet vettigt?

Vilken hand repsenterar du? Är din story trovärdig? Ser inte många händer som du inte skulle beta turn med egentligen som inte AA (som fi har) slår... (förutom nöt 66 möjligen)...

Tänkte att det representerade en 6:a men jag kanske tänker fel. En 6:a som inte vill spela en all in om inte kickerkortet träffas.

• Svars 130
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Tänkte att det representerade en 6:a men jag kanske tänker fel. En 6:a som inte vill spela en all in om inte kickerkortet träffas.

Danglerstege eller riverkåk är väl inte helt orimligt?

Postad

Omaha turnering

100 kvar av 300 startande

Jag är chipleader med 28k

2:an i turneringen finns på mitt bord med 22k och är en riktig riktig fisk.

3:an har drygt 15k

blinds 50/100

UTG höjer till 275

1 synar.

Vår fiskiga vän reraisar till 1075 på button.

Jag tittar ner på AAds i small blind.¨

Jag pottar om. Varav de andra foldar och fisken och jag reraisar oss all in.

Han visar K :diamond: K :club: 2 :heart: 5 :spade: eller nåt sånt.

Träffar kungen på floppen och det är över när 2 andra säger att de foldade varsitt ess.

Grymt frustrerande då jag vet att jag nästan garanterat kommit åtminstone till finalbordet då jag är rättså duktig på att spela med stor stack när blindsen ökar i slutet.

Postad
Danglerstege eller riverkåk är väl inte helt orimligt?

Det har du rätt i, men hur ser då de händerna ut? Turn måste nästan ha hjälpt (antingen betydligt mer outs eller prick? Fast det är klart räknar man att fi har AA+A-färgdraget så skall man väl ha en hyfsad hand för att gasa vidare på turn...

Postad

Inga direkta reads på folket.

LarsVegas $1,169.00

Da Doc $1,599.00

xhazardx $609.50

DaRamsFan Set dealer/Bring in spot 1

LarsVegas Ante/Small blind $ 5.00

Da Doc Big blind/Bring in $ 10.00

LarsVegas Card dealt to a spot Q :spade: K :club:

lil stuey Fold $ 0.00

NAVYUSC Call $ 10.00

xhazardx Call $ 10.00

Guate Fold $ 0.00

nathan82 Call $ 10.00

poljak Fold $ 0.00

DaRamsFan Fold $ 0.00

LarsVegas Call $ 5.00

Da Doc Check

Betting round completed Last active pot = $50.00

Card dealt to table Q :heart: 6 :diamond: K :heart:

LarsVegas Bet $ 50.00

Da Doc Call $ 50.00

NAVYUSC Fold $ 0.00

xhazardx Call $ 50.00

nathan82 Fold $ 0.00

Betting round completed Last active pot = $200.00

Card dealt to table 10 :club:

LarsVegas Bet $ 175.00

Da Doc Call $ 175.00

xhazardx Call $ 175.00

Betting round completed Last active pot = $725.00

Card dealt to table 10 :spade:

LarsVegas ??

Postad

6manna bord nl 3/6$

Sitter i CO när alla har foldat och har K :club: Q :club: och höjer till 18$

Button synar och blindsen foldar. Vi har båda runt 600$.

Pott: 45$

Flopp A :club: K :diamond: 6 :heart:

Jag bettar 30$ och får syn.

Pott: 105$

Turn 7 :spade:

Jag checkar och motståndaren checkar efter. Här känns det som han har ett svagt ess som gärna checkar ner handen.

Pott: 105$

River 2 :club:

Funderar på att betta men tror nog att han synar med alla ess här. Så jag checkar och han bettar 60$. Jag höjer ganska fort till 180$.

Är det för genomskinligt eller ser det bra ut? Han satt och tänkte men synade i sista sekunden med A5.

Postad

LarsVegas $1,188.00

littlemikey $2,961.62

AceKing Set dealer/Bring in spot 5

Booooom Ante/Small blind $ 5.00

dboyzz Big blind/Bring in $ 10.00

LarsVegas Card dealt to a spot 8 8

littlemikey Raise $ 20.00

Spankme Fold $ 0.00

dboyzz Sit out next hand

LarsVegas Raise $ 70.00 -Mikey splashar omkring i många potter. Spelar väldigt aggresivt och bra. Har tidigare bluffat bort några hundra i en pott till mig.

primemutton Fold $ 0.00

Ship It Sir Fold $ 10.00

AceKing Fold $ 0.00

Booooom Fold $ 5.00

dboyzz Time out: fold $ 10.00

littlemikey Call $ 50.00 -Den väntade synen kom

Betting round completed Last active pot = $165.00

Card dealt to table 7 :diamond: 6 :heart: 10 :club:

littlemikey Check

LarsVegas Bet $ 110.00

littlemikey Call $ 110.00

Betting round completed Last active pot = $385.00

Card dealt to table A :club:

littlemikey Bet $ 180.00

LarsVegas ??

Som jag ser det så gäller det all in för att representera AK/AA eller fold.

Går annars fortsatt stabilt. 600$ upp idag.

Postad

Sista handen ser verkligen inte bra ut.

Han bettar för han tror han leder, du visar dig svag på både turn och river, hur ska han INTE kunna syna?

Hur gick det för övrigt i resterande händer, med KK/AK/AA

Postad

KK/AK/AA händerna vann jag alla. Checkade lite fegt ner både KK och AK händerna dock.

KQ handen... Bara för man visat sig svag så betyder väl inte det att man är svag? Jag skulle nog ofta kunna spela så med AK/AA/KK i det läget. Vad skulle jag annars gjort då? Jag såg ju svaghet i honom men troligen tillräcklig styrka för att syna ett bet.

Postad

Blindfight på 10manna 3/6$

Han synar och jag raisar till 21$ med 7 :spade: J :spade:

Han synar igen.

Pott: 42$

Flopp 5 :club: 7 :club: 9 :heart:

Han checkar och jag bettar 35$ som han synar.

Pott: 112$

Turn J :heart:

Han bettar nu 75$

68 och 8T är väl möjligt här men jag tror inte det så jag synar.

Pott: 262$

River K :club:

Han bettar 220$

Jag synar. Vettigt?

Postad

"KQ handen... Bara för man visat sig svag så betyder väl inte det att man är svag? Jag skulle nog ofta kunna spela så med AK/AA/KK i det läget."

Självfallet behöver du inte vara svag, finns många fiskar som checkar set i kungar/ess där och går miste om en jävla massa pengar, det är bara o gratulera dom till deras fina spel (=

Och självfallet KAN du ha han slagen, inget snack om det, du kan eventuellt klonkat runner runner, vem vet.

Det enda jag säger är att det finns inte en chans att man inte hittar synen i hans läge, oavsett om det står eller inte.

Ang. Andra handen, bluff eller stål... sätter du han på bluff så vettig syn, sätter du han på stål så är den mindre vettig (=

Postad

Samma snubbe igen.. Han är jobbig :)

LarsVegas $990.00

littlemikey $1,905.62

socrstud013 Set dealer/Bring in spot 6

dboyzz Ante/Small blind $ 5.00

littlemikey Big blind/Bring in $ 10.00

LarsVegas Card dealt to a spot Q :spade: K :spade:

OneRoundEye Fold $ 0.00

AceDaddy Fold $ 0.00

LarsVegas Call $ 10.00

primemutton Fold $ 0.00

lil stuey Fold $ 0.00

socrstud013 Fold $ 0.00

dboyzz Fold $ 5.00

littlemikey Check

Betting round completed Last active pot = $25.00

Card dealt to table Q :diamond: 9 :heart: J :spade:

littlemikey Check

LarsVegas Bet $ 25.00

littlemikey Call $ 25.00 - Denna synen betyder inte speciellt mycket. Kan vara vad som helst.

Betting round completed Last active pot = $75.00

Card dealt to table K :diamond:

littlemikey Bet $ 75.00

LarsVegas Call $ 75.00 - Var inte övertygad om att han hade stegen.

Betting round completed Last active pot = $225.00

Card dealt to table A :spade:

littlemikey Bet $ 225.00

LarsVegas ??

Postad

Förstår inte varför du inte raisar KQs först in i MP? Specielt om du har en riktigt jobbig kille i BB.

Grejen med den här handen, förutsatt att han är en väldigt trixig och duktig spelare, är att när han bettar ut på turnen och du bara snyar honom så borde han va rätt övertygad om att du inte har stegen. Anledningen till detta är att du aldrig hade slowspelat stegen med alla drag och jobbiga kort som kan komma. På så sätt vet han att du knappast kan syna ett stort riverbet utan stegen och denna har du redan gjort klart för honom att du inte har.

Å andra sidan om han är en duktig aggresive spelare hade inte han bettat ut på stegdraget på flopen?

Han kan ha synat flopen med t.ex. AXs och plockat upp ruterdraget och försöker stopbetta dig. När sedan A kommer på river så vet han att du kommer ha oerhört svårt att syna ett potbet utan stegen. Men han kan också ha stegen...

Jag hade nog valt att raisa honom på turn, får jag mothugg kast, synar han och pottar ut på river kast. Nu har han tagit kommandot och du vet inte vad du ligger.

Trodde du inte att han hade stegen på turn så måste du syna river också, det finns det en väldigt stor chans att du har bäst hand.

En hand som han faktiskt skulle kunna ha är ju A9s, om du nu inte är rädd för stegen så är nog denna en het aspirant på en hand som tyvärr har dig.

Postad

Gekko: Jag resonerade lite som du. Men ändå inte helt. Jag tror också att han hade bettat ut med stegdraget på floppen. Därför trodde jag inte riktigt på att han hade stegen på turn. Men att han troligen hade nånting likt ett par eller nåt. Följdaktligen blev jag orolig på river att han dragit ut mig med ett högre tvåpar. Men jag ville ju inte direkt höja honom här om han nu har stegen för att få honom att släppa ett tvåpar. Så jag synade och han visade upp A8 och jag tog hem potten.

Varför skulle jag inte kunna syna på turn med stegen där? Jag vet ju att han troligen kommer betta ut ett till pottbet på river om jag synar.

Postad
Varför skulle jag inte kunna syna på turn med stegen där? Jag vet ju att han troligen kommer betta ut ett till pottbet på river om jag synar.

Min mening är att det blir jobbigt att få value på river om det kommer ett till ruter och även ifall det skulle para sig... Det kan med andra ord komma en heldel skrämsel kort. Bra syn iaf... WP

Postad

Tycker inte han ska höja på turn. Vilka händer kommer han få action ifrån och vilka händer kommer han låta sin motspelare folda? Personligen tycker jag "att höja för att få information" är ganska överskattat i NL.

Desutom har han ju fyra outs till kåken. Är ju synd och höja på turn för att sedan bli återhöjd av en tia och tvingas folda när man har en chans att dra ut han på river. :mrgreen:

Postad

Spelade lite live idag. Blev ju en aning lägre nivå än vad man är van vid från nätet.

Åkte ut i dess turnering där nån snubbe som klonkat konstant tidigare i turneringen limpat essen rakt in mot mina nior.

Lirade efter turneringen lite cash game där 5/10kr blind. Lirade säkert 5 timmar och lyckas få endast 2 händer under den tiden på ett 6 pers bord. Ruskigt segt.

Hand 1:

Jag höjer 50kr från button när alla foldat till mig med A :heart: 9 :heart:. Small blind synar.

Flopp: T :diamond: 7 :heart: K :heart:

Jag bettar 100 vilket han synar. Denna snubbe synar det mesta med massa skit. Så jag sätter honom på typ ett par i 7or eller i värsta fall tior.

Turn 8 :spade:

Jag ställer all in och snubbe börjar tänka men synar till slut med J7 :< Hans hand höll såklart.

Hand 2:

Hittar 5 :diamond: 4 :diamond: i big blind. 5 pers till floppen,. Pott 50kr.

Flopp: 5 :club: 4 :club: 5 :heart:

Hyfsad flopp. Tror nog att någon kommer betta så jag checkar. En kille bettar 150 som en annan synar och det komemr tillbaka till mig. Sätter andra snubben på drag och förhoppningsvis har första snubben en femma. Så jag drar en miniraise. 150 till dvs. Första snubben foldar tyvärr men den andra synar. Och när det kommer en klöver till på nästa kort var det inte svårt att komma all in mot hans färg.

Slutade dagen med 300kr minus + rökförgiftad + sjuk efter att suttit i draget från ett öppet fönster.

Kan dock konstatera att live spel verkar sjukt lukrativt. Fast jag behöver nog lite högre blinds. All min övriga erfarenhet från livespel är när jag var i Florida i december och där synade folk med all möjlig skit också.

Förhoppningsvis blir det nån resa till Vegas relativt snart...

Postad

Fortsatt bra utveckling på månaden.

3600$ upp på 20 timmar hittills nu.

Här kommer en nyckelpott från dagen.

Jag sitter med 1800$ på ett nl600 bord.

Har spelat många stora potter och tror nog mina motståndare har mig som loose aggressive.

Hittar 7 :spade: 8 :spade: och synar en raise till 24$ i big blind. I stort sett alla potter höjdes här.

En till loose spelare synar på button.

pott: 75$

Flopp 8 :heart: 8 :diamond: K :heart:

Tror nog att preflopraisaren kommer följa upp så jag checkar här. Preflropraisaren checkar dock och jag svär för mig själv. Då bettar snubben från button 75$. Och har denna spelare träffat bättre än mig så kommer han dubbla upp sina 900$ han har framför sig.

Jag bestämmer mig för att syna raisen för jag tror han sitter med AK/KQ/KJ och vill inte skrämma honom. (och ber till gud att ingen flush kommer på turn) Men då vaknar preflopraisaren till liv och raisar till 200$. Jag tror icke han skulle gjort detta med KK och att han skulle raisa med en åtta bättre än min köper jag inte heller direkt. När andra snubben synar raisen bestämmer jag mig för att det är dags att agera och jag ställer in 1700$.

Preflopsnubben foldar och andra synar.

Turn K :club:

SUCK!

Korten visas upp och han satt med flushdrawn. :D

Blev en ~2100$ pott.

Postad

6manna nl600

Fadeh - 1000$ i SB

fi1 - 700$ i SB

f2 - 400$ UTG

f3 - 700$ UTG+1

Jag har K :heart: K :spade:

f2 raises to 18$

f3 calls.

2 personer foldar.

Fadeh raises to 66$

f1 calls. - Känns inte roligt med en kallsyn. Framförallt när jag inte har en aning om hur han spelar.

f2 folds.

f3 folds.

Pott: 168$

Flopp: J :club: 8 :diamond: 4 :heart:

Borde bara vara JJ och AA som slår mig. Funderar på att checka men jag vill ju inte ge ett gratiskort till exempelvis AK.

Fadeh bets 65$ -Så jag lägger in ett litet testbet. Raisar han här så tror jag icke han har JJ. Synar han kan han ha lite allt möjligt.

f1 calls.

Pott: 298$

Turn 9 :diamond:

Tror väl inte det kortet är speciellt farligt. Men jag bestämmer mig för att checka så att han tror jag är svag. Förväntar mig låga bets här om han har stål.

Fadeh checks.

f1 bets 270$

Fadeh calls. Tror inte han skulle betta 270$ med JJ eller AA här.

River 3 :spade:

Fadeh checks.

f1 bets 300$ and is all in.

Fadeh calls.

Vad har han?

Postad

Du höjer preflop för att du har en stark hand som du gillar, och när floppen kommer bra för dig så... testbetar du?? Du måste bli mer aggressiv med dina överpar/topp-par. Det innebär att du kommer att förlora några stora potter då och då, men det innebär också att du kommer att vinna mer i det långa loppet.

Postad
6manna nl600

Fadeh - 1000$ i SB

fi1 - 700$ i SB

f2 - 400$ UTG

f3 - 700$ UTG+1

Jag har K :heart: K :spade:

f2 raises to 18$

f3 calls.

2 personer foldar.

Fadeh raises to 66$

f1 calls. - Känns inte roligt med en kallsyn. Framförallt när jag inte har en aning om hur han spelar.

f2 folds.

f3 folds.

Pott: 168$

Flopp: J :club: 8 :diamond: 4 :heart:

Borde bara vara JJ och AA som slår mig. Funderar på att checka men jag vill ju inte ge ett gratiskort till exempelvis AK.

Fadeh bets 65$ -Så jag lägger in ett litet testbet. Raisar han här så tror jag icke han har JJ. Synar han kan han ha lite allt möjligt.

f1 calls.

Pott: 298$

Turn 9 :diamond:

Tror väl inte det kortet är speciellt farligt. Men jag bestämmer mig för att checka så att han tror jag är svag. Förväntar mig låga bets här om han har stål.

Fadeh checks.

f1 bets 270$

Fadeh calls. Tror inte han skulle betta 270$ med JJ eller AA här.

River 3 :spade:

Fadeh checks.

f1 bets 300$ and is all in.

Fadeh calls.

Vad har han?

Varför låter du han se rivern "gratis". Om han har ett par har han ju minst fem outs att dra ut dig. Du måste checkraisa han all-in på turn. Desutom om han har en mindre bra hand kommer han att checka på river. Då går du ju om miste om hans sista $300. Om du checkraisar han på turn kan du få dom också då han tror att hans hand är bra. Visserligen i denna handen kan du ha spelat "perfekt". Fått han och bluffa bort alla sina marker. Men, i längden tjänar du mer på att få in markerna på turn.

Postad

Myssion: Jag gillade inte direkt den där floppen. Alla händer som innehåller en knekt, dam eller ess är floppar jag ogillar. Om jag ser till möjliga händer han bör ha här när jag inte vet något om honom.

AA: Här kommer det kosta en del.

KK: Inte speciellt troligt.

QQ: Kommer kunna mjölka lite.

JJ: Här kommer det kosta en del.

AK: Här räcker ett litet bet för att få honom att folda.

Kan väl egentligen inte anta han har någonting annat. Möjligtvis ett lägre PP i nior eller tior. Vet inte riktigt mot vilken av dessa händer du vill lägga in ett högt bet.

Framförallt när floppen är sådan att han inte kommer dra ut mig så finns det väl ingen anledning?

Postad
Synar han kan han ha lite allt möjligt.

Då är det bättre att höja för information än att syna för att... ja fan vet varför du bara synar här... ;)

Visserligen var det ju han som synade när jag skrev det där. Och att höja för information är ett spel som jag generellt ogillar. Då jag committar en väldigt stor del av min stack.

Om till exempel floppen är 346 och en kille har höjt innan floppen. Så kommer jag ofta betta in i honom och när han höjer för information med sitt överpar så ställer jag. Kommer så gott som alltid få personen att folda.

Vem synar en tight snubbe som gör så liksom?

• Skapa nytt...