baller Postad 4 April , 2006 Rapport Share Postad 4 April , 2006 Och då är frågan om du inte får högre fold equity om du betar ut pot själv, får du omslag kan du syna för du har oddset... well det tål att funderas på iaf, det beror också på, precis som Gekko poängtera, hur din motståndare normalt spelar, tex som de skjuter double barrel på tomme osv.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fadeh Postad 4 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 4 April , 2006 Problemet var att denna motståndare hade jag i stort sett aldrig sett innan. Men bordet var aggressivt med högt snitt. Så jag trodde det inte skulle va omöjligt att han skulle försöka bluffa mig även på turn. Men det vågade han alltså inte. Handen slutade med att river var blank och att jag bluffade hem potten med ett 300 bet. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 4 April , 2006 Rapport Share Postad 4 April , 2006 Och då är frågan om du inte får högre fold equity om du betar ut pot själv, får du omslag kan du syna för du har oddset... well det tål att funderas på iaf, det beror också på, precis som Gekko poängtera, hur din motståndare normalt spelar, tex som de skjuter double barrel på tomme osv.. Ja det finns ju en klar fördel med att betta ut på turn. Du ger inte din motsåndare ett grattis kort om han sitter på t.ex. AJ. Men det finns IMO även två nackdelar med att betta ut, dels så missar vi bluff-equity av fi. Sedan tycker också jag att man representerar en starka hand med en CR. Ja de är väl egentligen hugget som stucket vilket man väljer... Problemet var att denna motståndare hade jag i stort sett aldrig sett innan. Men bordet var aggressivt med högt snitt. Så jag trodde det inte skulle va omöjligt att han skulle försöka bluffa mig även på turn. Men det vågade han alltså inte. Handen slutade med att river var blank och att jag bluffade hem potten med ett 300 bet. Snyggt... En river bluff som gick hem Brukar du CR färgdrag på floppen? Det är ett spel som jag iaf kör rätt ofta, har varit väldigt lönsamt för mig... Man får väl välja sina lägen lite, men den här brädan hade jag helt klart CR på floppen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 4 April , 2006 Rapport Share Postad 4 April , 2006 dels så missar vi bluff-equity av fi. Hur har vi bluff-equity från fi när vi har en draghand? Han vinner med allt om vi inte prickar...eller vänta, du menar om han bluffar tomme på turn och vi checkraisar allin.. hmmm, nu e ja med... beror som vi tidigare sa på hur ofta de kan skjuta potbet på turn helt tomma, och foldequityn på cr:n osv.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fadeh Postad 4 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 4 April , 2006 Gekko: Jo jag kanske borde höjt redan på floppen. Det har du kanske rätt i. Jag gör det ibland, ibland inte. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fadeh Postad 5 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 5 April , 2006 Hade mina 2 största potter någonsin idag. NL2000 10manna 1700$ avg pot. Dvs väldigt, väldigt slaskigt. Hand 1. Jag har 2700$ på button. Alla har foldat fram till mig. Jag minihöjer till 40 med A5ruter. Båda blinds synar. Killen i BB är en riktig lös fisk. Flop A45 med 2 klöver. De checkar till mig. Jag bettar 100. Small blind höjer till 200 och big blind höjer till 300. Här fick jag det svårt. Small blind har bara drygt 800 och big blind täcker mig. Jag bestämmer mig för att syna för jag är nästan säker på att small blind kommer ställa in. Small blind ställer sekunden efter in sina 800$. Big blind tänker i 20 sekunder och synar sen. Jag höjer till 1500$ och Big blind ställer. Usch tänker jag och synar. (Big blind gjorde en 8000 pott tidigare med Q8 när han träffat en dam.) Big blind sitter med 23 såklart och jag köper inte ut. Hand2 AA i big blind. Jag har denna gången 2000 i stacken. Vår lilla fisk höjer till 120 som han gjort så många gånger tidigare. (Höjer kasnke 50% av händerna till 120) En till synar och jag poppar upp det till 400. Båda synar. Flop K36 utan färgdrag. Jag bettar 800 och båda synar. Turn 8 Jag ställer in mina sista 800 och båda synar. Den som hade bäst av dem hade KT Min hand höll denna gången. Startade dagen med minus 3500 men hämtade hem och stannade på 320 plus. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts