Gå till innehåll

FL2-7TD - Trn, 26/10, tomtepoker hos 24h!

Recommended Posts

Postad

Hej,

vill bara tipsa om en tävling i detta spel, på 24h 22:30

3€ inköp (eller 300 vip)

Orsaken till att jag tipsar är att man väldigt sällan får spela detta spel fullbord, så nu har man chansen att få träna för en riktigt billig peng.

Postad
Hmmm. En billig turnering i världens fulaste pokerform eller Fight Club på statstelevisionen. Svårt val.

Gör båda.

Ja jag ska också vara med, men hur f*n går det till? :D

Händerna rankas tvärtemot vanlig poker så färg eller stegdrag plockar bort en massa outs från din hand.

I flervägspotter så vill du dra till hjulet (alltså 75432) i så stor utsträckning som möjligt. Bästa draghanden är 75432. Nu har jag egentligen redan sagt mer än jag vet.

Postad
Jag ska nog också testa detta lustiga spel. Tänkte bara kolla så att jag förstått rätt:

2-3-4-5-7 är bättre än 2-3-4-6-7 är bättre än A-2-3-4-5 är bättre än 2-3-4-5-6. Stämmer det?

ja

Postad
Jag ska nog också testa detta lustiga spel. Tänkte bara kolla så att jag förstått rätt:

2-3-4-5-7 är bättre än 2-3-4-6-7 är bättre än A-2-3-4-5 är bättre än 2-3-4-5-6. Stämmer det?

Räkna alltid med högsta kortet först, alltså 76432, lägsta talet vinner.

A räknas som högsta kortet alltid, så A5432 är ingen stege men AKQJT är en stege.

Postad

ja

nja

A-2-3-4-5 räknas som ess-hög, vilket jag inte tror var din tanke ovan

A2345 är bättre än 22345

Postad
Bästa draghanden är 75432

Hur många köper du?

5. Man ska väl spela så dåligt som möjligt i lågpoker, eller? Händerna är ju tvärtom så då borde allting annat vara det också.

Jag kan också ha menat 7432.

Postad
Turneringen var visst FL. Då får man iaf vara med lite längre.

Spelas detta spel alltid som FL?

edit: Tack för hjälpen ovan, förresten

Antingen som FL med tre byten, eller som NL med ett byte.

Postad

Damn, går inte så bra. Förlorade halva inköpet på

23458 mot 23457 8-)

Men jag kommer igen

Edit: Som sagt, nu är man över inköpet igen. Har en riktig dåre vid bordet, raisade mig med 3568x på andra drawen och får tag i en dam på slutet.

Postad

Jaha., då var det roliga slut. En ärofylld 29:e plats blev det. Det var helt klart kul att spela även om jag hade djävulsk otur (läs: var ruggigt dålig) i stort sett hela tiden.

Någon kanske vill ge lite tips hur man ska tänka i form av starthänder vilket väl borde vara det första att lära sig (övriga tips är också välkomna). Känns som att jag spelade i stort sett varje hand med 3 kort under 9 om det inte höjts innan första bytet.

Postad

Hamnade på sista ITM platsen. Plats 9 om jag inte helt missminner mig

12€ rikare blev jag. Hur jag ska investera dessa har jag ännu inte bestämt mig, men troligtvis blir det fastigheter eller Reperbahn

Postad
Kul med en liten spontanforumtävling... bara den inte kommer med i rankingen så blir jag glad, åkte ur tidigt.

Klart den ska vara med i rankingen, det var ju i praktiken en riktig forumturnering.