Benganiolo Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 nja, 1$ + 0.019*X där X är beloppet du ska ta ut... om JAG har fattat det rätt Citera
baller Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Det kostar 1$. Resten ser du inte, men det går mot växlingskursen som då är 7,5 när kursen står i 7,65 tex. Citera
Klyka Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Pokersite -> neteller: Gratis (om samma valuta)Neteller -> pokersite: Graits (om samma valuta) Neteller -> Bank: 1$(+1,9% växling) Bank -> Neteller: ? Citera
mawam Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Pokersite -> neteller: Gratis (om samma valuta)Neteller -> pokersite: Graits (om samma valuta) Neteller -> Bank: 1$(+1,9% växling) Bank -> Neteller: ? fråga resp bank. troligen bara växlings avg. en vän har använt sin bank och satt in pengar på sitt neteller konto utan bekymmer men ev avgifter tror jag bara berörde valuta konverteringar...inte helt säker dock, skulle dock rekommendera att fråga resp bank! på sätt och vis är väl en neteller en form av bank, varför jag har svårt att se att de tar avgifter för att ta hand om folks pengar. De lämnar inte heller någon ränta eller dylikt på dem, så det väl en ren vinst affär att ha och taemot så mkt pengar som möjligt, eller? Citera
dlinder Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Det kostar 1$. Resten ser du inte, men det går mot växlingskursen som då är 7,5 när kursen står i 7,65 tex. Innebär detta att banken får pengarna i SEK, och alltså inte kan ta ut avgift? Citera
Klyka Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Innebär detta att banken får pengarna i SEK, och alltså inte kan ta ut avgift? O en relaterad fråga: Min bank tar inte ut nån växlingsavgift vid insättning från utlandet. Kan jag då komma runt NETellers avgift genom att ange $ som valuta för mitt bankkonto, så de inte växlar o därmed bara tar $1 i avgift? Citera
mawam Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Innebär detta att banken får pengarna i SEK, och alltså inte kan ta ut avgift? O en relaterad fråga: Min bank tar inte ut nån växlingsavgift vid insättning från utlandet. Kan jag då komma runt NETellers avgift genom att ange $ som valuta för mitt bankkonto, så de inte växlar o därmed bara tar $1 i avgift? någon som testade detta i neteller tråden men vi fick aldrig nå svar på om han "tjänade" på detta...troligtvis inte då han annars skulle hört av sig. växlingsavgitfter går TROLIGEN ej att undankomma såvida du inte har ett konto med den valuta du önskar ta ut pengar i, har oxå "hört" att min bank ej tar växlingsavg men lik förbaskat saknas det JÄMT nån % vi insättning från utlandet... så kort och gott, nej du kan ej komma undan växlingsavgifter...alltjämt onödigt att springa över ån efter vatten men för all del, TESTA lite själv och se hur mkt du tjänar/förlorar på att försöka "vara smartare än banken", jag vänter med spänning på att se resultat! Citera
Sisko Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Jag måste säga att jag var väldigt tydlig, men okej här kommer det igen: Jag angav dollar som valuta på mitt bankkonto. Jag har Skandiabanken. Neteller tog $1 i avgift som för alla andra. Växlingskursen jag fick vid uttaget var bättre än kursen som angavs under perioden för uttaget på SVT:s texttv (som motsvarar den som PF länkar till på huvudsidan). Så när jag tog ut var det alltså inga konverteringsavgifter alls, men jag har bara testat en gång. Citera
mawam Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Jag måste säga att jag var väldigt tydlig, men okej här kommer det igen:Jag angav dollar som valuta på mitt bankkonto. Jag har Skandiabanken. Neteller tog $1 i avgift som för alla andra. Växlingskursen jag fick vid uttaget var bättre än kursen som angavs under perioden för uttaget på SVT:s texttv (som motsvarar den som PF länkar till på huvudsidan). Så när jag tog ut var det alltså inga konverteringsavgifter alls, men jag har bara testat en gång. detta blir väldigt godtyckligt då bankuttaget från neteller tar ett antal dagar (vilken dag sker det exakt och mot vilken kurs, mao svårt att veta) men det låter väl superbra att det funkar bra för dig! satsa på skandiabanken och dollar i valuta så kanske ni kan "tjäna" några korvören...(beroende på uttagsstorlek ) Citera
Sisko Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Att du inte vill att det ska vara bättre är tydligt, och det gör mig egentligen inget. Men fortsätt inte att skriva att det är bättre att använda SEK som valuta när du inte provat annat - för då påverkar du andra att förlora pengar. detta blir väldigt godtyckligt då bankuttaget från neteller tar ett antal dagar (vilken dag sker det exakt och mot vilken kurs, mao svårt att veta) Jag skrev ner kursen under alla dagar mellan det att jag tog ut pengarna från Neteller och det att pengarna dök upp på mitt bankkonto. Kursen var bätttre än värdet på kursen under alla dessa dagar. satsa på skandiabanken och dollar i valuta så kanske ni kan "tjäna" några korvören... 1.9% är inte korvören. Citera
icehole Postad 9 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2006 Klart man kan om siten tillåter det, det har Neteller inget att göra med. Spelsiten däremot kommer kräva att du spelar en hel del för att de skall gå med på att agera som mellanhand eftersom det kostar en hel del i transfer avgifter för dem... fick öppna ett andra konto på ladbrokes och ta ut samma dag utan något tjaffs. visserligen tiltade jag bort ett par hundra Citera
The Grand Bark Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Jag börjar mer och mer se mitt pokerspelande som ett företag. Ett företag som har leverantörer som debiterar mig för att jag använder deras tjänster. Rake, insättnings- och uttagskostnader, växlingsavgifter etc brukar jag avrunda till tio procent. Vilket då är mina kostnader. Nittio procent har jag alltså kvar förutsatt att jag plussar, vilket dessutom är skattefritt om jag lirar inom EU. Det hjälper mig mentalt och jag slipper grubbla på procent hit och dit. Har då inte tagit hänsyn till tidsfaktorn mest pga att jag inte vill veta hur taskig timlön jag har. Citera
Frippo Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Men då kom jag på en grej.. är det verkligen så? har för mig att det va nån som nämnde det för dig hehe... Citera
spanga Postad 27 Februari , 2006 Rapport Postad 27 Februari , 2006 Jag måste säga att jag var väldigt tydlig, men okej här kommer det igen: Jag angav dollar som valuta på mitt bankkonto. Jag har Skandiabanken. Neteller tog $1 i avgift som för alla andra. Växlingskursen jag fick vid uttaget var bättre än kursen som angavs under perioden för uttaget på SVT:s texttv (som motsvarar den som PF länkar till på huvudsidan). Så när jag tog ut var det alltså inga konverteringsavgifter alls, men jag har bara testat en gång. Jag kontaktade Skandiabanken och de sa att det inte går att göra en överföring i dollar till deras konton. Om någon skulle lyckats med det skulle killen på supporten bli "väldigt överraskad". Citera
Recommended Posts