Gå till innehåll

PRG: PFConverter (BETA-test)


bzkt

Recommended Posts

Vad är PFConverter?

Det är en konverterare för handhistories. Det fungerar helt enkelt så att du fyller i den handhistory som du vill konvertera och sedan så konverterar "programmet" den till ett mycket bättre format för detta forum.

 

Eftersom B2B är väldigt populärt bland folk på forumet blir det väldigt många oformaterade handhistories, och det finns redan en för Party/Stars. Tanken är att skapa en för de populära siterna som det inte finns stöd för redan (B2B, crypto, etc).

 

Vill ni skriva synpunkter, förslag eller kritik så gör väldigt gärna det här i tråden eller skicka ett PM.

 

*** BETA-test ***

Behöver er hjälp att hitta buggar och skicka mig handhistories med diverse speciella saker i. Hittar ni en bugg eller något som "programmet" gör fel (potstorleken stämmer inte etc) så skicka mig ett PM. Skicka med handhistoryn i ditt PM.

 

Det som jag behöver just nu är handhistories med sidopotter. Sidopotter som inträffar preflop, flop, turn och river. Gärna handhistories med flera sidopotter.

 

Testa gärna om turneringshandhistories fungerar, vet inte om de gör det eftersom jag inte testat själv. Letade lite på forumet efter en handhistory från en B2B-turnering men jag hittade ingen.

 

Länk till PFConverter

(FIXAD, GÅR ATT ANVÄNDA NU :))

 

Version 0.1

* Stöd för B2B (Texas Hold'em, No Limit, cash game)

 

Kommande features

* Positionsnamn (UTG, Button, SB, BB, osv) istället för FI(X).

* Möjlighet att välja mellan om man vill visa bilder eller inte för korten.

* Stöd för Texas Hold'em, Fixed Limit, cash game och turnering.

 

Vet inte riktigt om man ska kalla det här program, men jag skrev PRG i rubriken, någon bättre vetande moderator får gärna ändra. (VKT = verktyg kanske? :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte, allt det gör är att sätta bakslask \ framför enkelfnuttar ' och dubbelfnuttar "? Eller skall det komma något i rutan till höger också?

 

edit: Nej, inga händer funkar för mig. Jag kopierar ur pokertracker iofs, kanske är nåt annorlunda där mot hur de är i original.

Något är tydligen konstigt med servern som jag slängde upp den på. Ska ta och kolla på det idag, riktigt konstigt. Det ska komma upp en text i den högra rutan ja, här är ett exempel:

 

B2B Hold'em No Limit 0.25/0.50 (5 handed) - PFConverter

 

FI1 (€23.75)

FI2 (€62.10)

FI3 (€69.80)

FI4 (€54.10)

Hero (€33.70)

 

Preflop: Hero was dealt :Ad::Kd:

FI4 posts small blind (0.25), Hero posts big blind (0.50), FI1 calls, FI2 folds, FI3 raises (2.00), FI4 folds, Hero calls, FI1 calls

 

Flop (€6.25): :Jh::Ah::8d:(3 players)

Hero bets (3.00), FI1 calls, FI3 calls

 

Turn (€15.25): :4s:(3 players)

Hero checks, FI1 checks, FI3 bets (8.25), Hero calls, FI1 folds

 

River (€31.75): :6s:(2 players)

Hero checks, FI3 checks

 

Final Pot: €31.75

 

Du vet att källkoden till bisonbisons konverterare är öppen, va? En tanke är att utgå från den och lägga till B2B-stöd och häpp! Då har du en konverterare med stöd för massvis av sajter.

Jaså? Det vore ju väldigt smidigt. Vet du vart jag kan få tag på den? Googlade och letade på 2+2 men hittade inte. Sen vet jag ju inte vilket språk den är skriven i, så jag kanske inte kan vidareutveckla den.

 

Som du ser är den jag gjort lik bisons till utseendet också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...