Cavalera Postad 4 Februari , 2006 Rapport Share Postad 4 Februari , 2006 Tänkte kolla en sak med er. Tycker att det skulle vara intressant om så många som möjligt svarade. Scenario: Du har bara $15 kvar på ditt spelkonto. Du får/kan under inga som helst omständigheter sätta in nya pengar på kontot. Du får inte heller be någon kompis att chipdumpa eller så. Problem/utmaning: Hur gör du för att få bankrullen att växa? Kör du allt på en Sn´G? Eller allt på ett inköp på ett cashgame? Multi? Freeroll tills du har råd med dyrare bord? Jag vet inte... Men hur skulle DU göra?? Vill ha så mycket info som möjligt... Tight, loose, agressive, FL, PL, NL, grinda? osv. osv... Från $15 till >$100 typ... Spelet det gäller är Texas hold´em. I övrigt är det fritt. PS. Hoppas ni förstår vad jag menar. Har lite svårt att uttrycka mig i skrift. * Flytt till Nybörjarfrågor - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 4 Februari , 2006 Rapport Share Postad 4 Februari , 2006 Skulle köra NL cashgame, eftersom jag är bäst på det. Skulle väl gärna se att jag körde på en nivå där jag iaf har 3-4 inköp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Grinder22 Postad 4 Februari , 2006 Rapport Share Postad 4 Februari , 2006 låter dom vara o lägger ner Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matteprof Postad 4 Februari , 2006 Rapport Share Postad 4 Februari , 2006 Köper in mig på 0.5/1 och hoppas dubbla upp ett par gånger så jag kan casha ut de $100 snabbt om mitt alternativ är att jag inte får casha ut, inte sätta in mer och ska ta ut när jag når $100. Annars kan man inte börja grinda med $15. Vill man spela lite får man väl sätta sig med de $15 på ett 0.1/0.2 NLT bord. Själv hade jag kastat in allt på det högsta Omaha PL bord jag kan köra och försökt ha lite flax Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Komodo Postad 4 Februari , 2006 Rapport Share Postad 4 Februari , 2006 Cashgames, lägsta borden. Har sajten NL eller PL med BB på 4-5cent bör en rulle på 15$ ge god chans att växa till minst 100. Fixed och pot-limit borde ge mindre swing än NL. Ligger lägsta borden på sajten på 0,05/0,10 är det jobbigt. Då får man köpa in 2-3$ och hoppas på det bästa. Gärna mycket freerollar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cavalera Postad 4 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 4 Februari , 2006 Köper in mig på 0.5/1 och hoppas dubbla upp ett par gånger så jag kan casha ut de $100 snabbt om mitt alternativ är att jag inte får casha ut, inte sätta in mer och ska ta ut när jag når $100. Annars kan man inte börja grinda med $15. Vill man spela lite får man väl sätta sig med de $15 på ett 0.1/0.2 NLT bord. Själv hade jag kastat in allt på det högsta Omaha PL bord jag kan köra och försökt ha lite flax Alltså man måste inte ta ut när man har nått hundra bagis. Men tanken är att man ska bygga på bankrullen för att så småningom börja spela så som man "brukar" igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 4 Februari , 2006 Rapport Share Postad 4 Februari , 2006 Du tar ett beslut som är värt någon bråkdels dollar. Det är helt enkelt inte värt at tänka särskilt länge på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappen Postad 5 Februari , 2006 Rapport Share Postad 5 Februari , 2006 Jag fick 20£ av staffpoker och jag körde 1£ två bords SnG och lyckats spela upp till 220£.Nu är planen att gå upp i nivå för att se hur det går. Spelar väldigt tight,tar inga risker och väntar tills "all in" idioterna slagits ut. Den taktiken fungerar bra för mig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benganiolo Postad 5 Februari , 2006 Rapport Share Postad 5 Februari , 2006 har varit i den situationen med 20$. Satte mig ner och beställde två böcker (internet texas hold'em och small stakes hold'em) Läste lite samtidigt som jag spelade short handed NL $0.05/0.10$ två bord åt gången. Ett vinnande recept! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zinna Postad 5 Februari , 2006 Rapport Share Postad 5 Februari , 2006 FL 0.5/1 och hoppas på lite tur med korten Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 5 Februari , 2006 Rapport Share Postad 5 Februari , 2006 1 och 2 $ turneringar för hela slanten. Mycket poker för pengarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 5 Februari , 2006 Rapport Share Postad 5 Februari , 2006 Jag gjorde ganska precis det där i dagarna. hade 10 kvar, spelade 2.5+0.25 Sng's med 10 spelare. Gick sedan upp hutlöst och oansvarigt snabbt i nivå till $5 6-manna Sng o sen upp till $10 dito. Nu har jag $65, gick rätt snabbt. Men det vill till att du får till det på nåt av dina första försök.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 5 Februari , 2006 Rapport Share Postad 5 Februari , 2006 man har ju blivit så nonchalant när det gäller pengar så man orkar ju inte grinda.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bibben Postad 5 Februari , 2006 Rapport Share Postad 5 Februari , 2006 joo man har kommit långt sen tjugan i veckopeng, nu kan man spela en sit and go för 100+ och inte bry sig ett skit Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
flyckten Postad 5 Februari , 2006 Rapport Share Postad 5 Februari , 2006 Suttit ner på everst och lirat 0.01/0.02 tills och mini sng's tills rullen var vid 30-40. Efter det lira .05/.1 tills rullen nått 100. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Casper Postad 5 Februari , 2006 Rapport Share Postad 5 Februari , 2006 Spela på sportingbet 0.05/0.1 NL. Sämre spelare får man leta efter. Spela tight aggressivt och överbetta dina bra händer för dom betalar oftast av ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
badtorsker Postad 5 Februari , 2006 Rapport Share Postad 5 Februari , 2006 Hade spelat en $5 heads up SNG,,hade jag vunnit hade jag fortsatt på $5 för att så småningom spela $10 HU,,sedan 10 pers SNG...Torskar jag första är det väl bara att gå ner i nivå några matcher Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 5 Februari , 2006 Rapport Share Postad 5 Februari , 2006 Mal på från FL 0.05/0.10 och jobba dig uppåt. Det tar tid, men är fullt möjligt. För mig tog det ungefär två månader att komma upp till $100, men då började jag på $20. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Oldboy Postad 5 Februari , 2006 Rapport Share Postad 5 Februari , 2006 Omaha, lätt. Det som är trevligt med omaha lowlimit är att många spelar omahahänder som om det vore ett texas holdem spel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trolldeg Postad 5 Februari , 2006 Rapport Share Postad 5 Februari , 2006 Allt på nollan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gentle Giant Postad 5 Februari , 2006 Rapport Share Postad 5 Februari , 2006 joo man har kommit långt sen tjugan i veckopeng, nu kan man spela en sit and go för 100+ och inte bry sig ett skit wow!!! ...och Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 5 Februari , 2006 Rapport Share Postad 5 Februari , 2006 Casha ut och köp bira för pengarna. Ut och festa och träffa brudar! Om du inte har åldern inne fär öl, köp chips och coca cola och hyr en film! Ärligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SubZero Postad 5 Februari , 2006 Rapport Share Postad 5 Februari , 2006 Jag började min andra omgång med gratis $16. Jag spelade uteslutande 0.05/0.10 FL. Har man 160 big blinds och kan lungt spela även om det tar lång tid att komma upp i $100. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sheena Postad 5 Februari , 2006 Rapport Share Postad 5 Februari , 2006 jag skulle söka upp dom fisktätaste sidorna och spela på lägsta limitarna...jag började på noll på everest och arbetade mig upp, det funkar även om man är en "nybörjare" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fhaugen Postad 5 Februari , 2006 Rapport Share Postad 5 Februari , 2006 Hade satt mig på NL20/NL25 och spelar med 100BB tills jag hade runt $200. Då hade jag nog kört på NL50 tills jag har runt $1000. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts