Bernt Postad 4 Februari , 2006 Rapport Postad 4 Februari , 2006 Är osäker på denna. Misstänker att jag skulle pushat på turn också? ** Rivolta [Hold em] (0.15|0.30 No Limit - Cash Game) Real Money - Snucke sitting in seat 1 with $26.36 - Benkebule sitting in seat 2 with $31.56 - K-M-B sitting in seat 3 with $26.55 [Dealer] - Percy_77b sitting in seat 4 with $13.96 - DBCOPPER sitting in seat 5 with $14.54 - Jamougha sitting in seat 6 with $44.28 Percy_77b posted the small blind - $0.15 DBCOPPER posted the big blind - $0.30 ** Dealing card to K-M-B: , Jamougha folded Snucke folded Benkebule folded K-M-B raised - $0.90 Percy_77b folded DBCOPPER called - $0.90 QQ e allitd nice. ** Dealing the flop: , , DBCOPPER checked K-M-B bet - $1.50 DBCOPPER called - $1.50 Mindre nice nu. Betar naturligtvis ut, och får syn Slagen här? ** Dealing the turn: DBCOPPER checked K-M-B checked Ska jag lägga av en salva till, folk spelar ju gärna K och när han synar på flop tycker jag mig vara slagen. Checkar här, för att syna ner ett mindre bet på river - fel? Citera
Reaper Postad 4 Februari , 2006 Rapport Postad 4 Februari , 2006 Om du vill ta reda på ifall du leder eller ej, beta turn (check-check ger han bra chans att bluffa river de ggr då han inte har ett K). Men är du säker på att han lirar any K så är det väl inte mkt att göra med handen.. utan bara få se SD gratis eller folda. Känns dock som på denna låga nivå så kan folk visa lite vad som helst? underpar här me kanske? Citera
Bernt Postad 4 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 4 Februari , 2006 Om du vill ta reda på ifall du leder eller ej, beta turn (check-check ger han bra chans att bluffa river de ggr då han inte har ett K). Men är du säker på att han lirar any K så är det väl inte mkt att göra med handen.. utan bara få se SD gratis eller folda. Känns dock som på denna låga nivå så kan folk visa lite vad som helst? underpar här me kanske? Är inte säker att han har K, utan resonerar generellt. Hade inga spec reads på han, hade inte utmärkt sig från övriga sällskapet dock, alltså relativt fiskig. Citera
Reaper Postad 4 Februari , 2006 Rapport Postad 4 Februari , 2006 Om du vill ta reda på ifall du leder eller ej, beta turn (check-check ger han bra chans att bluffa river de ggr då han inte har ett K). Men är du säker på att han lirar any K så är det väl inte mkt att göra med handen.. utan bara få se SD gratis eller folda. Känns dock som på denna låga nivå så kan folk visa lite vad som helst? underpar här me kanske? Är inte säker att han har K, utan resonerar generellt. Hade inga spec reads på han, hade inte utmärkt sig från övriga sällskapet dock, alltså relativt fiskig. Då tycker jag du ska beta säg $4 på turn.. synar han är det simpel check/fold på river Citera
Kenny_Roger Postad 4 Februari , 2006 Rapport Postad 4 Februari , 2006 Jag gillar nog en check. Vad ska han syna floppen med som han bluffar med på rivern? 35? Det han kan tänkas syna floppen med är i princip Kx, 4x, 2x (varför man nu spelar 2x vet jag inte), pp och stegdrag. En fiskig Ax eller fancyplay bluffsyn "kan" väl vara tänkbar också. Tror inte att han lägger Kx och 4X, och mot alla andra händer utom ett ganska otroligt stegdrag leder du stort. Försök komma till showdown och överväg att syna ett mindre stoppbet då de kan ha ett lägre PP och bustat drag. Citera
Recommended Posts