Gå till innehåll

All In grindar NL400 -- NL1000


All in

Recommended Posts

Ne fy fan.. pausade nu.. Måste sluta tilta. Kan inte spela på tilten.. släpper ingenting alltså.. sick.

var upp på 5/10 å tiltade bort några hundra där också.. onödigt.. back tot 1,3k för dagen.. 1 timme spelat.

 

Kände ja lär göra nåt.. så jag kolla upp resultatet hittils för maj.. ~+€11,5k..(+-800, då ja ej räknar noga) tappat ca 5,5k på senaste 7 dagarna.. inte så jätte farligt egentligen.. men drygt då det var ett tag sen jag hade en dålig period. jaja ska spela bra resten av månaden nu..

sluta tilta och vara nöjd med det Hittils fina resultatet tänkte jag.. får inte bli girig.

 

Önskar jag var bättre att hantera tunga perioder.. har så dåligt psyke så de finns inte. Blir så förbannad så jag blir farlig. Ska bättra mig med de.. men vet inte hur.

 

har knappt nån HH sparad för dagen, men har torskat en 1,2k pot med AK på K9x bräda med två spader ute.. Fi hade TQ spader.. all in på flop.. en utdragning, men ingen jätteutdragning då han ahr hålpipa också. Och sen hade jag en tilthand då jag reraisade ur bb till 96 på 3/6 och flop TJJ. checksyande flop å turn å han tröck på river som va 9 å jag synade.. :S QKo hade han. bra spel av mig. perfekt.. gör sjuka syner när jag e tiltad. blundar å synar typ. Lär sluta me de.

 

Så nu har jag skrivit av mig lite.. ska svepa lite kaffe å andas ut sen blire ett par timmar grind igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 743
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ne fy fan.. pausade nu.. Måste sluta tilta. Kan inte spela på tilten.. släpper ingenting alltså.. sick.

var upp på 5/10 å tiltade bort några hundra där också.. onödigt.. back tot 1,3k för dagen.. 1 timme spelat.

 

Kände ja lär göra nåt.. så jag kolla upp resultatet hittils för maj.. ~+€11,5k..(+-800, då ja ej räknar noga) tappat ca 5,5k på senaste 7 dagarna.. inte så jätte farligt egentligen.. men drygt då det var ett tag sen jag hade en dålig period. jaja ska spela bra resten av månaden nu..

sluta tilta och vara nöjd med det Hittils fina resultatet tänkte jag.. får inte bli girig.

 

Önskar jag var bättre att hantera tunga perioder.. har så dåligt psyke så de finns inte. Blir så förbannad så jag blir farlig. Ska bättra mig med de.. men vet inte hur.

 

har knappt nån HH sparad för dagen, men har torskat en 1,2k pot med AK på K9x bräda med två spader ute.. Fi hade TQ spader.. all in på flop.. en utdragning, men ingen jätteutdragning då han ahr hålpipa också. Och sen hade jag en tilthand då jag reraisade ur bb till 96 på 3/6 och flop TJJ. checksyande flop å turn å han tröck på river som va 9 å jag synade.. :S QKo hade han. bra spel av mig. perfekt.. gör sjuka syner när jag e tiltad. blundar å synar typ. Lär sluta me de.

 

Så nu har jag skrivit av mig lite.. ska svepa lite kaffe å andas ut sen blire ett par timmar grind igen.

 

Jag vet hur det känns. Inte för att jag spelar på lika hög nivå men det är surt att torska KK vs 99 och 555AA vs AA999 och floppad stege mot runner runner färg på NL100 också :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne fy fan.. pausade nu.. Måste sluta tilta. Kan inte spela på tilten.. släpper ingenting alltså.. sick.

var upp på 5/10 å tiltade bort några hundra där också.. onödigt.. back tot 1,3k för dagen.. 1 timme spelat.

 

Kände ja lär göra nåt.. så jag kolla upp resultatet hittils för maj.. ~+€11,5k..(+-800, då ja ej räknar noga) tappat ca 5,5k på senaste 7 dagarna.. inte så jätte farligt egentligen.. men drygt då det var ett tag sen jag hade en dålig period. jaja ska spela bra resten av månaden nu..

sluta tilta och vara nöjd med det Hittils fina resultatet tänkte jag.. får inte bli girig.

 

Önskar jag var bättre att hantera tunga perioder.. har så dåligt psyke så de finns inte. Blir så förbannad så jag blir farlig. Ska bättra mig med de.. men vet inte hur.

 

har knappt nån HH sparad för dagen, men har torskat en 1,2k pot med AK på K9x bräda med två spader ute.. Fi hade TQ spader.. all in på flop.. en utdragning, men ingen jätteutdragning då han ahr hålpipa också. Och sen hade jag en tilthand då jag reraisade ur bb till 96 på 3/6 och flop TJJ. checksyande flop å turn å han tröck på river som va 9 å jag synade.. :S QKo hade han. bra spel av mig. perfekt.. gör sjuka syner när jag e tiltad. blundar å synar typ. Lär sluta me de.

 

Så nu har jag skrivit av mig lite.. ska svepa lite kaffe å andas ut sen blire ett par timmar grind igen.

 

Jag vet hur det känns. Inte för att jag spelar på lika hög nivå men det är surt att torska KK vs 99 och 555AA vs AA999 och floppad stege mot runner runner färg på NL100 också :roll:

 

Jaa självkklart är det tufft. Det blir ju lika mkt pengar för dig som detta är för mig kan man säga.

 

Mitt problem är att jag har så svårt att komma tillbaks.. hur jag ska tänka å så.. som nu tex, inledde back 1300. då blir jag inte nöjd om ja spelar 2h till å vinner 400.. för ja e back 900 då lixom.. de är sånt jag vill få bort.. skita i de förbannade resuktaten å bara ta rätt beslut hela jävla tiden.. för de är det de handlar om!

 

Nu gjorde jag så att jag räknade "rulle" å börjar om därifrån.. bara att köra på nu. glömma hur mkt upp jag var för 7 dagar sen osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne fy fan.. pausade nu.. Måste sluta tilta. Kan inte spela på tilten.. släpper ingenting alltså.. sick.

var upp på 5/10 å tiltade bort några hundra där också.. onödigt.. back tot 1,3k för dagen.. 1 timme spelat.

 

Kände ja lär göra nåt.. så jag kolla upp resultatet hittils för maj.. ~+€11,5k..(+-800, då ja ej räknar noga) tappat ca 5,5k på senaste 7 dagarna.. inte så jätte farligt egentligen.. men drygt då det var ett tag sen jag hade en dålig period. jaja ska spela bra resten av månaden nu..

sluta tilta och vara nöjd med det Hittils fina resultatet tänkte jag.. får inte bli girig.

 

Önskar jag var bättre att hantera tunga perioder.. har så dåligt psyke så de finns inte. Blir så förbannad så jag blir farlig. Ska bättra mig med de.. men vet inte hur.

 

har knappt nån HH sparad för dagen, men har torskat en 1,2k pot med AK på K9x bräda med två spader ute.. Fi hade TQ spader.. all in på flop.. en utdragning, men ingen jätteutdragning då han ahr hålpipa också. Och sen hade jag en tilthand då jag reraisade ur bb till 96 på 3/6 och flop TJJ. checksyande flop å turn å han tröck på river som va 9 å jag synade.. :S QKo hade han. bra spel av mig. perfekt.. gör sjuka syner när jag e tiltad. blundar å synar typ. Lär sluta me de.

 

Så nu har jag skrivit av mig lite.. ska svepa lite kaffe å andas ut sen blire ett par timmar grind igen.

 

Jag vet hur det känns. Inte för att jag spelar på lika hög nivå men det är surt att torska KK vs 99 och 555AA vs AA999 och floppad stege mot runner runner färg på NL100 också :roll:

 

Jaa självkklart är det tufft. Det blir ju lika mkt pengar för dig som detta är för mig kan man säga.

 

Mitt problem är att jag har så svårt att komma tillbaks.. hur jag ska tänka å så.. som nu tex, inledde back 1300. då blir jag inte nöjd om ja spelar 2h till å vinner 400.. för ja e back 900 då lixom.. de är sånt jag vill få bort.. skita i de förbannade resuktaten å bara ta rätt beslut hela jävla tiden.. för de är det de handlar om!

 

Nu gjorde jag så att jag räknade "rulle" å börjar om därifrån.. bara att köra på nu. glömma hur mkt upp jag var för 7 dagar sen osv.

 

Detta är faktiskt riktigt intressant då jag och en pokerpolare pratade om det senast igår! Om man åker på en eller flera bad beats och förlorar ja säg 1300$ då är det väl gansak korkat att sluta spela direkt... jag tycker iaf att det måste vara dumt att sluta direkt när man blir bad beatad, men då är ju frågan när ska man sluta? Om man nu fortsätter att spela, och vinner säg 400$ ska man då sluta, även om man ligger minus totalt?? Eller när ska man veta när man ska lägga av och hur "ska" man tänka?

 

Har förövrigt lite samma problem som dig, jag åker på en bad beat mot ngn hjärndöd-idiot som spelar som en blind åsna och efter det brukar jag, fast jag känner mig ganska lugn förlora ganska mycket pengar :(

Hur gör du själv för att "undvika" att tilta så mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne fy fan.. pausade nu.. Måste sluta tilta. Kan inte spela på tilten.. släpper ingenting alltså.. sick.

var upp på 5/10 å tiltade bort några hundra där också.. onödigt.. back tot 1,3k för dagen.. 1 timme spelat.

 

Kände ja lär göra nåt.. så jag kolla upp resultatet hittils för maj.. ~+€11,5k..(+-800, då ja ej räknar noga) tappat ca 5,5k på senaste 7 dagarna.. inte så jätte farligt egentligen.. men drygt då det var ett tag sen jag hade en dålig period. jaja ska spela bra resten av månaden nu..

sluta tilta och vara nöjd med det Hittils fina resultatet tänkte jag.. får inte bli girig.

 

Önskar jag var bättre att hantera tunga perioder.. har så dåligt psyke så de finns inte. Blir så förbannad så jag blir farlig. Ska bättra mig med de.. men vet inte hur.

 

har knappt nån HH sparad för dagen, men har torskat en 1,2k pot med AK på K9x bräda med två spader ute.. Fi hade TQ spader.. all in på flop.. en utdragning, men ingen jätteutdragning då han ahr hålpipa också. Och sen hade jag en tilthand då jag reraisade ur bb till 96 på 3/6 och flop TJJ. checksyande flop å turn å han tröck på river som va 9 å jag synade.. :S QKo hade han. bra spel av mig. perfekt.. gör sjuka syner när jag e tiltad. blundar å synar typ. Lär sluta me de.

 

Så nu har jag skrivit av mig lite.. ska svepa lite kaffe å andas ut sen blire ett par timmar grind igen.

 

Jag vet hur det känns. Inte för att jag spelar på lika hög nivå men det är surt att torska KK vs 99 och 555AA vs AA999 och floppad stege mot runner runner färg på NL100 också :roll:

 

Jaa självkklart är det tufft. Det blir ju lika mkt pengar för dig som detta är för mig kan man säga.

 

Mitt problem är att jag har så svårt att komma tillbaks.. hur jag ska tänka å så.. som nu tex, inledde back 1300. då blir jag inte nöjd om ja spelar 2h till å vinner 400.. för ja e back 900 då lixom.. de är sånt jag vill få bort.. skita i de förbannade resuktaten å bara ta rätt beslut hela jävla tiden.. för de är det de handlar om!

 

Nu gjorde jag så att jag räknade "rulle" å börjar om därifrån.. bara att köra på nu. glömma hur mkt upp jag var för 7 dagar sen osv.

 

Detta är faktiskt riktigt intressant då jag och en pokerpolare pratade om det senast igår! Om man åker på en eller flera bad beats och förlorar ja säg 1300$ då är det väl gansak korkat att sluta spela direkt... jag tycker iaf att det måste vara dumt att sluta direkt när man blir bad beatad, men då är ju frågan när ska man sluta? Om man nu fortsätter att spela, och vinner säg 400$ ska man då sluta, även om man ligger minus totalt?? Eller när ska man veta när man ska lägga av och hur "ska" man tänka?

 

Har förövrigt lite samma problem som dig, jag åker på en bad beat mot ngn hjärndöd-idiot som spelar som en blind åsna och efter det brukar jag, fast jag känner mig ganska lugn förlora ganska mycket pengar :(

Hur gör du själv för att "undvika" att tilta så mycket?

 

jagh undviker det inte.. jag är tilten själv.. nu e ja galen igen.. hann spela 15 min.. sen hände r de grejr.. la ner nu.. kokar över

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SPELADE 20 MINUTER TILL.. SÅ HÄNDER DETTA.. LA NER DIRKET.. SKA SUPA ISTÄLLET.

 

Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Viseu"

Game ended 2006-05-24 14:46:54 GMT+01:00

 

Players:

HORUNGEN (EUR 618,94 in seat 1)

MrMerlyn (EUR 380,45 in seat 3)

Frille (EUR 304,72 in seat 4)

gabisonp55 (EUR 96,00 in seat 5)

GRUJO (EUR 473,30 in seat 6)

 

Dealer: Frille

Small Blind: gabisonp55 (2,00)

Big Blind: GRUJO (4,00)

 

HORUNGEN was dealt: Qc - As

 

HORUNGEN Raise (14,00)

MrMerlyn Call (14,00)

Frille Call (14,00)

gabisonp55 Fold

GRUJO Fold

 

Flop 4d - Qd - 2s

 

HORUNGEN Bet (35,00)

MrMerlyn Fold

Frille Raise (70,00)

HORUNGEN Call (35,00)

 

Turn 4d - Qd - 2s - Ac

 

HORUNGEN Check

Frille Bet (60,00)

HORUNGEN Raise (200,00)

Frille All-In (160,72)

HORUNGEN Call (20,72)

 

River 4d - Qd - 2s - Ac - 7d

 

HORUNGEN shows: Qc - As (two pairs, aces and queens)

Frille shows: Ad - Td (a flush, ace high)

 

Frille wins: EUR 627,44 (with a flush, ace high)

Rake: EUR 2,00

 

 

TACK

 

 

 

Texas Hold'em No Limit EUR 3,00/6,00 -

 

Players:

milk07 (EUR 600,00 in seat 1)

HORUNGEN (EUR 731,85 in seat 3)

 

Dealer: milk07

Small Blind: HORUNGEN (3,00)

Big Blind: milk07 (6,00)

 

HORUNGEN was dealt: Ac - Qs

 

HORUNGEN Raise (12,00)

milk07 Call (9,00)

 

Flop 2d - 9h - Qh

 

HORUNGEN Bet (16,00)

milk07 Call (16,00)

 

Turn 2d - 9h - Qh - Qd

 

HORUNGEN Bet (33,00)

milk07 Raise (66,00)

HORUNGEN Raise (180,00)

milk07 All-In (503,00)

HORUNGEN Call (356,00)

 

River 2d - 9h - Qh - Qd - 6d

 

HORUNGEN shows: Ac - Qs (three of a kind, queens)

milk07 shows: 2c - 2s (a full house, deuces full of queens)

 

milk07 wins: EUR 1 199,25 (with a full house, deuces full of queens)

Rake: EUR 0,75

 

FÖRSTA HANDEN PÅ DE BORDET. TACK IGEN. KAN VÄL INTE KOMMA IFRÅN DEN HU LR?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hey! tilta inte ur för en vecka av bad beats.. jag har precis skakat av mig en 2½ månaders period av konstanta bad beats. Ska man leva på poker måste man inse att det då och då kommer totala riggperioder som är tillsynes utan slut. Jag blir inte ens förvånad när jag blir 2-outad längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hey! tilta inte ur för en vecka av bad beats.. jag har precis skakat av mig en 2½ månaders period av konstanta bad beats. Ska man leva på poker måste man inse att det då och då kommer totala riggperioder som är tillsynes utan slut. Jag blir inte ens förvånad när jag blir 2-outad längre.

 

mm det vet jag. har haft en par ritkigt tunga perioder.. den senaste varade nog i 2 månader..

men det som är grejen är att jag ahr haft en riktigt "snäll" period och är inte "van" med detta nu och då känns det extra hårt å man blir mer tiltad! så funkar de för mig iaf.. men nu börjar ja bli lite van iaf.. bara att pumpa på.

 

får se om de blir spel ikväll.. bakfyllan är inte så trevlig tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska glömma dessa kassa dagar nu.. bara köra vidare å spela bra poker!

 

Ska tänka på detta:

 

*Ska sluta spela när tilten tar över

*Ge fan i tilt på 5/10.

*Ta de lite lugnare med att raisa marginella händer ur pos.

*Bara sitta på 3/6 om det är bra värde.

*inte bli girig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 1,5h bara 2/4 nu.. backade €140.. segt spel.. nåra halvklonkar emot mig å så.. spelade okej iaf.

 

 

Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 -

Players:

MP1 (EUR 101,02 in seat 1)

jimmy (EUR 443,50 in seat 2)

Bill3 (EUR 392,36 in seat 3)

fls666 (EUR 220,50 in seat 4)

holdemskib (EUR 97,28 in seat 5)

udo999 (EUR 396,80 in seat 6)

 

Dealer: holdemskib

Small Blind: udo999 (2,00)

Big Blind: MP1 (4,00)

 

jimmy was dealt: Js - Qs

 

jimmy Raise (13,00)

Bill3 Call (13,00)

fls666 Fold

holdemskib Fold

udo999 Fold

MP1 Fold

 

Flop Kh - Qc - 3c

 

jimmy Bet (20,00)

Bill3 Call (20,00)

 

Turn Kh - Qc - 3c - Th

 

jimmy Check

Bill3 Bet (55,00)

jimmy Call (55,00)

 

River Kh - Qc - 3c - Th - Td

 

jimmy Check

Bill3 Bet (125,00)

jimmy Fold

Bill3 Payback (125,00)

 

Bill3 didn't show hand

 

Bill3 wins: EUR 179,00

Rake: EUR 3,00

 

 

Hur spela denna? Fi är kompetent.

 

 

Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 -

 

 

jimmy (EUR 400,00 in seat 1)

Candy (EUR 282,60 in seat 2)

chicke (EUR 385,00 in seat 4)

neezblood (EUR 514,67 in seat 5)

wille84 (EUR 389,50 in seat 6)

 

Dealer: wille84

Small Blind: jimmy (2,00)

Big Blind: Candy (4,00)

 

jimmy was dealt: 4h - Ac

 

chicke Call (4,00)

neezblood Fold

wille84 Fold

jimmy Call (2,00)

Candy Check

 

Flop Ah - 4s - Js

 

jimmy Bet (8,50)

Candy Fold

chicke Raise (31,00)

jimmy Raise (80,00)

chicke Call (57,50)

 

Turn Ah - 4s - Js - 6c

 

jimmy Bet (120,00)

chicke Call (120,00)

 

River Ah - 4s - Js - 6c - Td

 

jimmy Check

chicke All-In (172,50)

jimmy Call (172,50)

 

chicke shows: 8s - 9s (high card ace)

jimmy shows: 4h - Ac (two pairs, aces and fours)

 

jimmy wins: EUR 772,00 (with two pairs, aces and fours)

Rake: EUR 2,00

 

 

Älskar att checka river.

 

 

Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 -

 

 

Players:

Unvall (EUR 162,02 in seat 1)

jimmy (EUR 458,40 in seat 2)

micken01 (EUR 61,48 in seat 3)

Virus (EUR 252,48 in seat 4)

allinn (EUR 328,69 in seat 5)

karlxander (EUR 97,28 in seat 6)

 

Dealer: micken01

Small Blind: Virus (2,00)

Big Blind: allinn (4,00)

 

jimmy was dealt: Tc - 9c

 

karlxander Fold

Unvall Call (4,00)

jimmy Raise (14,00)

micken01 Fold

Virus Call (12,00)

allinn Fold

Unvall Call (10,00)

 

Flop 6s - 2c - 5c

 

Virus Check

Unvall Bet (35,00)

jimmy Raise (90,00)

Virus Fold

Unvall All-In (113,02)

jimmy Call (58,02)

 

Turn 6s - 2c - 5c - 2s

River 6s - 2c - 5c - 2s - 7h

 

Unvall shows: Th - 5h (two pairs, fives and deuces)

jimmy didn't show: Tc - 9c (a pair of deuces)

 

Unvall wins: EUR 339,04 (with two pairs, fives and deuces)

Rake: EUR 3,00

 

 

Kukhand.. hur Fi mår vet jag inte ritkigt.. men inte bra tror ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 2,20h igår och plussade €650.. skönt med en plussdag mitt i allt dåliga. Har inga speciella HHs att bjuda på..

Tänkte även slaska en timme nu innan jag skall iväg på festligheter.. här börjas det tidigt. :)

 

Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 -

 

Players:

Pleasant (EUR 369,40 in seat 1)

Mr_Dan (EUR 325,35 in seat 3)

IdiAchman (EUR 82,25 in seat 4)

afekkk (EUR 205,40 in seat 5)

jimmy (EUR 967,45 in seat 6)

 

Dealer: Pleasant

Small Blind: Mr_Dan (2,00)

Big Blind: IdiAchman (4,00)

 

jimmy was dealt: 6s - 5s

 

afekkk Fold

jimmy Raise (13,00)

Pleasant Raise (33,00)

Mr_Dan Fold

IdiAchman Fold

jimmy Call (20,00)

 

Flop Jc - 2s - 6c

 

jimmy Check

Pleasant Check

 

Turn Jc - 2s - 6c - 6h

 

jimmy Check

Pleasant Bet (45,00)

jimmy Raise (135,00)

jimmy Call (90,00)

 

River Jc - 2s - 6c - 6h - 4d

 

jimmy All-In (799,45)

Pleasant All-In (201,40)

jimmy Payback (598,05)

 

jimmy shows: 6s - 5s (three of a kind, sixes)

Pleasant shows: As - Ah (two pairs, aces and sixes)

 

jimmy wins: EUR 742,80 (with three of a kind, sixes)

Rake: EUR 2,00

 

Älskar det där. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...