Gå till innehåll

NLT - Stege på flopp mot kåk?


Recommended Posts

Tänkte kolla lite med er om jag spelade min hand riktigt.

Har inte hand history men kommer ihåg hur det spelades.

 

Satt på ett 0.10/0.20 NL bord.

Skulle spela sista rundan då jag får AT i sen position. Jag höjer till 0.8$ och personen två stolar till vänster om mig höjer till 2$.

Jag tänkte att det inte var så mycket och att jag kunde se floppen ganska billigt så jag synade.

 

Floppen kommer: QJK (kommer inte ihåg färgerna).

Jag har floppat högsta möjliga stegen och jag höjer till ungefär 2$ han höjer mitt och jag höjer hans å han höjer igen å jag går all in med mina 30$ och han synar mig direkt. Jag hade läst han korrekt och visste att han satt på en triss i kungar. Men jag hade den bästa handen på floppen.

 

Turn kommer: 5

 

River kommer: 5 :shock:

 

Han får kåk och jag sitter där helt paff. Han får in sin runner-runner.

Var det dåligt spelat av mig eller korrekt spelat?

Jag skulle ändå beta på turn och han skulle höja mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag verkar vara ganska ensam om det här, men jag tycker det är ILLA att syna en re-raise pre-flop med en extremt lättdominerad hand som A10.

Jag menar vad drar man efter? Stege eller triss i tior?

 

Post-flop; spelade jag bra? Skojar du eller, en pokerspelare bör nästan känna till att det är bra att få in hela stacken med nötterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här forumet har verkligen blivit uselt...

 

BTW väldigt dåligt spelat, du fick in allt när du hade nöten. Tycker du ska analysera ditt spel ordentligt

 

Vad skulle jag göra om jag knappt har någonting kvar när han höjer mig?

Spara på mina sista $? Nae, de tror jag inte många gör. Han skulle ändå gå all in på turn eftersom han hade mindre än vad jag hade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade inte synat en re-raise till 10xBB med AT. Kanske mot en lös aggro spelare.

 

Du låg kraftigt efter pre-flop.

Du hade extremt tur på flop och fick helt korrekt in degen och blir utdragen med runner runner.

 

Felet du gjorde var att syna med AT. Du ligger kraftigt efter mot de händer han kan ha. KK,AK,AQ,AJ,JJ,AA,QQ

 

FI däremot spelade handen felfritt. Re-raise pre-flop och fick in din deg post-flop med en väldigt stark hand.

 

/MTB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

osäker på floppen, men jag hade nog oxo synat hans raise. Nån mer kunnig som kan utveckla odds, pot-odds och implied odds pre-flop för diverse handdistributioner?

 

Det är väl istort sett bara triss i tior, straight eller fyrfärgad bräda i samma färg som esset som du kan hoppas på. Inte så goda chanser för det, så vet inte vad du har för odds där.. Men som sagt, kanske nån annan kan upplysa om det? Staahla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...