guldfisk Postad 26 Oktober , 2004 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2004 Hejsan, vill ha lite feedback på denna. Satte mig ner 15 min innan, var ett inte överdrivet löst men inte för tight bord heller... Jag är olyckan.... Party Poker 0.5/1 Hold'em (9 handed) Fixed Preflop: olyckan is MP3 with A:club:, A:spade:. UTG (Loser2) raises, UTG+1 folds, MP1 calls, MP2 folds, olyckan 3-bets, CO (Vinnaren) calls, Button folds, SB folds, BB (Loser1) calls, UTG (Loser2) caps, MP1 calls, olyckan calls, CO (Vinnaren) calls, BB (Loser1) calls. Mycket pengar i potten, tycker inte om att det är så många (5) som är med och ser flopen iofs.. Flop: (20.50 SB) K:club:, 8:heart:, 8:diamond: (5 players) Loser1 checks, Loser2 checks, MP1 checks, olyckan bets, Vinnaren calls, Loser1 calls, Loser2 raises, MP1 folds, olyckan 3-bets, Vinnaren caps, Loser1 calls, Loser2 calls, olyckan calls. Tänker här att kanske någon sitter med KK i fickan, slänger ut ett bett för att sondera terängen.. När både vinnaren och loser2 satsar tänkte jag att de både satt på var sin K, gillade inte läget riktigt dock.. Turn: (18.25 BB) 9:spade: (4 players) Loser1 checks, olyckan calls, Vinnaren raises, Loser1 calls, olyckan calls. Hmm nu kanske Loser1 fick kalla fötter, en K med låg kicker kanske? För mig och så många motståndare blev resten bara en transportsträcka fram till finalen. River: (23.14 BB) 4:diamond: (4 players) Loser1 checks, olyckan checks, Vinnaren bets, Loser1 calls, o lyckan calls. Final Pot: 26.14 BB Main Pot: 26.14 BB, between Loser1, Loser2, olyckan and Vinnaren. > Pot won by Vinnaren (26.14 BB). Loser1 has K:spade: Q:club: (two pair, kings and eights). Loser2 has A:diamond: J:diamond: (one pair, eights). olyckan has A:club: A:spade: (two pair, aces and eights). Vinnaren has K:diamond: 8:spade: (full house, eights full of kings). Outcome: Vinnaren wins 26.14 BB. Min egna slutsats: Känns som ett bad beat. Jag kanske skulle ha gissat på att han hade 88 på hand och spelat utefter det? Kan inte förstå vinnarens syn av 3 bets preflop men han har ju mina chips så.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 26 Oktober , 2004 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2004 Jag gillar inte riktigt att spela AA jättehårt på en parad bräda mot många motståndare. Risken och kostnaden för att sitta på 2 outs är helt enkelt lite för hög. Resten av handen skulle jag check-synat. För övrigt så är 4 motståndare som cappar preflopp bra mycket mer lönsamt för dig än bara 1 eller 2 motståndare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts