FortKnox Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 Hej, då jag högerklickar på en länk i IE så kan jag välja "Öppna i nytt fönster". Är det någon som vet om det finns något kortkommando (teckenkombination) som utför samma åtgärd. Anledningen är att jag vill lägga in den funktionen då man trycker in scrollknappen. Citera
QoS Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 Shift+Klicka är din vän... - QoS Citera
FortKnox Postad 2 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2006 Jo det brukar bli den när jag har tangentbordet framför mig, men oftast vid pokerspel med samtida surfande så sitter jag helt enkelt enbart med min trackball i famnen. Citera
kfluffie Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 Har någon Microsoft-Mus där man går en skiva med och installerar men deras Lyxiga Programvara så kan man ställa in att Scrollhjulsklick ska utföra en speciellt åtgärd (ett exempel är att öppna att nyss fönster i IE) MVH //KF Citera
FortKnox Postad 3 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2006 .... Lyxiga Programvara så kan man ställa in att Scrollhjulsklick ska utföra en speciellt åtgärd (ett exempel är att öppna att nyss fönster i IE) MVH //KF Hmmm, mitt halv lyxiga Logitech program har inte just den funktionen utan en massa andra så som att maximera, minimera mm. Inga andra ideer? Citera
TANDEMCYKELN Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 Hmmm, mitt halv lyxiga Logitech program har inte just den funktionen utan en massa andra så som att maximera, minimera mm. Inga andra ideer? Om du har Logitech, så kan du ställa in valfri tangent till valfri knapp på musen. Välj "keystroke". Citera
FortKnox Postad 3 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2006 Om du har Logitech, så kan du ställa in valfri tangent till valfri knapp på musen. Välj "keystroke". Jo, men jag vet inte vilken teckenkombination som utför åtgärden "Öppna i nytt fönster". Citera
TANDEMCYKELN Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 Jo, men jag vet inte vilken teckenkombination som utför åtgärden "Öppna i nytt fönster". Nej, det går givetvis inte. Hur ska knappkombinationen veta vilken länk du vill öppna i ett nytt fönster. Du får sätta en knapp till skift och sedan trycka på den samtidigt som du trycker på länken med vänster musknapp. Citera
FortKnox Postad 3 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2006 Jo, men jag vet inte vilken teckenkombination som utför åtgärden "Öppna i nytt fönster". Nej, det går givetvis inte. Hur ska knappkombinationen veta vilken länk du vill öppna i ett nytt fönster. Du får sätta en knapp till skift och sedan trycka på den samtidigt som du trycker på länken med vänster musknapp. Åh.....tackar!! Är det du som är smart eller jag som är otroligt dum? Hehe!! Citera
hnat Postad 4 Februari , 2006 Rapport Postad 4 Februari , 2006 Enklast är väl att byta browser? Mozilla aller Avantbrowser är bra. Sen slipper man väl lite virus och så om man byter från IE va? Citera
Kollikock Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Byt till Opera. Dom har en del fina mousegestures som du kan lära dig. Citera
Recommended Posts