Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Här kommer en hand (inte min egen) utan en jag diskuterar med en annan kille. Vill gärna höra vad ni tycker om spelet av hero i denna hand...

Stage #312856255 Tourney ID 300716 Holdem Single Tournament No Limit $10 - 2006-02-01 13:01:11 (ET)

Table: 5570921 (Real Money) Seat #9 is the dealer

Seat 1 - ROTORMAN2 ($1480 in chips)

Seat 2 - KIDOFREDWOLF ($2050 in chips)

Seat 3 - DALUCKIE ($1000 in chips)

Seat 6 - Hero ($3350 in chips)

Seat 7 - MADMONEY125 ($2700 in chips)

Seat 8 - REALLATE2 ($1470 in chips)

Seat 9 - OUTKIXED ($1450 in chips)

ROTORMAN2 - Posts small blind $10

KIDOFREDWOLF - Posts big blind $20

*** POCKET CARDS ***

Dealt to SJOBERGINHO [:Kd::Kh:]

DALUCKIE - Folds

Hero - Raises $60 to $60

MADMONEY125 - Calls $60

REALLATE2 - Folds

OUTKIXED - Folds

ROTORMAN2 - Calls $50

KIDOFREDWOLF - Calls $40

*** FLOP *** [:6c::9s::Ks:]

ROTORMAN2 - Checks

KIDOFREDWOLF - Checks

Hero - Bets $120

MADMONEY125 - Calls $120

ROTORMAN2 - Folds

KIDOFREDWOLF - Calls $120

*** TURN *** [:6c::9s::Ks:] [:5s:]

KIDOFREDWOLF - Checks

Hero - Bets $200

MADMONEY125 - Calls $200

KIDOFREDWOLF - Raises $400 to $400

Hero - Calls $200

MADMONEY125 - Folds

*** RIVER *** [:6c::9s::Ks::5s:] [:10d:]

KIDOFREDWOLF - Bets $460

Hero - ??

Vad skall Hero göra efter flopen? Check, betta halvpott, betta mer (pott+)?

Hur skall Hero agera på turn?

Vad skall Hero göra på river? Fold, syn, raise?

Postad

Eftersom iaf en verkar dra efter färgen och att han i princip får pottodds att dra till den när Hero synar så är mitt första val att öterhöja för att han ska göra ett general fel.

Postad

Raisa mer preflop och ställ in på floppen. Du får syn av färgdraget, AK, KQ och annat skräp så ofta att det är skrattretande.

Så som det spelas antar jag att du har odds att syna river men han lär ju ha färgen oerhört ofta. Tycler handen spelas dåligt. Ger fin-fina odds för färgen att dra.

Postad
Raisa mer preflop och ställ in på floppen. Du får syn av färgdraget, AK, KQ och annat skräp så ofta att det är skrattretande.

Så som det spelas antar jag att du har odds att syna river men han lär ju ha färgen oerhört ofta. Tycler handen spelas dåligt. Ger fin-fina odds för färgen att dra.

Ok, nästan exakt så där tyckte jag om handen. Hero posta nämligen den här på ett annat forum och skrev som följer:
Ännu en sexig och snygg fold:
HAND HISTORYN var här

När han checkraisade på turnen var jag nästan säker på att han hade flushen. Synade och försökte klonka kåken men det gick inte.

När han betade 460 på rivern kände jag att jag var tvungen att lägga min hand. Skrev också i chatten att jag hade triss i kungar och då visade han upp flushen och då kan man vara stolt att man inte gjorde bort sig och sparade lite marker istället. Fick också beröm från flera spelare och kommentarer som "Most of people would call in that spot", "very nice laydown" osv Very Happy

Och så här slutade då handen..

*** RIVER *** [:6c::9s::Ks::5s:] [:10d:]

KIDOFREDWOLF - Bets $460

SJOBERGINHO - Folds

KIDOFREDWOLF - returned ($460) : not called

*** SHOW DOWN ***

KIDOFREDWOLF - Shows [:As::Qs:] (Flush, ace high)

KIDOFREDWOLF Collects $1600 from main pot

Postad
Raisa mer preflop, Runt 100-120. Väl på floppen skulle han betat mellan 220-300.

5-6 * BB alltså?

Själv kör jag 4*BB som standardbet, är inte det rimligt? Isf knasigt att avvika från det väl?

Postad
Raisa mer preflop, Runt 100-120. Väl på floppen skulle han betat mellan 220-300.

5-6 * BB alltså?

Själv kör jag 4*BB som standardbet, är inte det rimligt? Isf knasigt att avvika från det väl?

Detta är en $10 SnG så knappast troligt att motståndarna håller koll på hur mycket man bettar med vilka händer osv...
Postad
Detta är en $10 SnG så knappast troligt att motståndarna håller koll på hur mycket man bettar med vilka händer osv...

Pga det gamla argumentet spela idiotiskt pga att alla på den här nivån är idioter eller pga att de inte hinner bilda sig en uppfattning under en Sng?

Båda argumenten faller dock. Alla är inte tomtar, bara de som tänker att alla andra är tomtar. En del spelare har man mött förut, och de kan mkt väl ha bildat sig en uppfattning om hur du spelar.

Postad

Första nivån tenderar motståndarna på $10 SnG's att inte bry sig om antalet bigblind raisen är på, utan hur stor del av stacken den är. Iofs baserar jag det här på spelarna på partypoker, vet inte riktigt på vilken sida den här SnG'n spelades på. På t.ex. pokerstars är det korkat att göra så stora raisar. Själv har jag märkt att de största potterna jag förlorar är när jag raisar för lite med A-A och K-K preflop och blir utdragen på floppen.