Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Någon som kan ge mig odds på att de där flosklerna först är mycket poetiska underfundigheter på japanska, som sedan blivit fulöversatta till engelska, därefter till tyska och slutligen till svenska?

Tja, acer är ju ett taiwanesiskt företag, så risken finns ju för översättningstrams, men det är nog inte från japanska i så fall. Tyvärr så misstänker jag att det faktiskt är en jänkare som har skrivit det.

Jag hade kört på en IBM eller en Apple. IBM har ruskigt bra tangentbord och de bygger prylar som håller. Apple är Apple.

Får nog bli en apple enligt den väldigt begåvade logiken "den är ju så söt och jag vill ha en (till) dator nuuuuuuuuuuuu!"

Postad
Om du är student kan du ju plocka en Thinkpad X41...

Är det någon specialrabatt på den eller?

kollat på dell latitude x1? väger bara 1.14kg vilket innebär väldigt bärvänlig! har heller ingen fläkt vilket innebär helt knäpptyst (leder all värme via chassi) dock vet jag inte hur det är med priset...vad har du att lägga?

Postad
kollat på dell latitude x1? väger bara 1.14kg vilket innebär väldigt bärvänlig! har heller ingen fläkt vilket innebär helt knäpptyst (leder all värme via chassi) dock vet jag inte hur det är med priset...vad har du att lägga?

Jag har redan en 25k kr laptop, men den är obekväm att dra till skolan så det känns rätt pantat att lägga mycket mer än 10k, eftersom det som sagt i stort sett kommer vara en glorifierad skrivmaskin.

Postad

Jag har redan en 25k kr laptop, men den är obekväm att dra till skolan så det känns rätt pantat att lägga mycket mer än 10k, eftersom det som sagt i stort sett kommer vara en glorifierad skrivmaskin.

ok, priset är a-o. (dock är dell x1:an mkt läcker! jo jag har en själv men om du har möjlighet så kika på den irl!)

kanske en dell latitude D510 för 10159kr? vikt 2.4kg kan vara ngt?

tror att du får mest för pengarna (prestanda) om du köper en dell bara...har hört att ibm ska var "the shit" om du prioriterar kvalitet, liksom sony vaio och deras skärmar ÄR BÄST om du prioriterar det...mkt att väga mellan