Facklan Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 Tänkte kolla om någon har koll på vilka satteliter som går till dessa turneringar? Antar att det finns lite olika former och skulle gärna ha tips på vilka som ni tycker är mest fördelaktiga. Kommer inte kunna kolla det själv pga flytt på 2 dar så ni får ursäkta den lite lama tråden. Fick ett plötsligt sug att veta nuu! * Flytt till Onlinepoker - QoS * Citera
jna Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 Det brukar finnas $3-rebuy ($5 för 750k-turneringen). Löst spel, många inköp och hyfsat lätta att klara med lite tur och vettigt spel. Sedan finns SnG-satelliter också ($27 för 500k-turneringen har jag för mig). FPP-satelliterna är ju gratis men chansen att klara en sådan är inte jättestor. Många deltagare och få platser. EDIT: Glömde att det även finns lite dyrare (typ $20-30) freezeout-satelliter. Citera
Facklan Postad 2 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2006 Hmm $3? Låter ju som om det är typ 2000 pers i dom...iofs SNG satteliten lät ju vettig. 9 pers antar jag? Citera
derpase Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 Hmm $3? Låter ju som om det är typ 2000 pers i dom...iofs SNG satteliten lät ju vettig. 9 pers antar jag? Ja, fast det brukar också finnas med 18 och 27 pers Citera
jna Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 Hmm $3? Låter ju som om det är typ 2000 pers i dom...iofs SNG satteliten lät ju vettig. 9 pers antar jag? Eftersom snittet är typ 4-5 inköp i rebuyen går c:a 5-10% vidare. Inte omöjligt eftersom många spelar huvudlöst. SnG'n är 9 pers. Eventuellt finns flerbords-SnG's också, kommer inte riktigt ihåg.* *EDIT: Vilket det alltså gjorde enligt derpase. Citera
Macroman Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 Hmm $3? Låter ju som om det är typ 2000 pers i dom...iofs SNG satteliten lät ju vettig. 9 pers antar jag? 4-500 brukar det väl vara i dessa och som sagt ganska många tar sig vidare, har själv lyckats kvala in ett flertal ggr. Brukar väl vara 4-5000 startande i dessa söndagsturneringar? Citera
garpen Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 Tänkte kolla om någon har koll på vilka satteliter som går till dessa turneringar? Antar att det finns lite olika former och skulle gärna ha tips på vilka som ni tycker är mest fördelaktiga. Kommer inte kunna kolla det själv pga flytt på 2 dar så ni får ursäkta den lite lama tråden. Fick ett plötsligt sug att veta nuu! * Flytt till Onlinepoker - QoS * Måste rekommendera 9pers sngn, spelet är riktigt dåligt, vunnit 3/5 och jag anser mig inte vara speciellt bra... Verkar vara många "lyckosökare" från dom lägre nivåerna som spelar den. Citera
Cyntax Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 Men... hepp! Asså, markera söndagens turnering så står det ju i höger fönster "Satellites to this tournament" med blå länktext. Testa klicka på den så får du en lista på alla satelliter till turneringen! Citera
Facklan Postad 2 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2006 ehm... Kommer inte kunna kolla det själv pga flytt på 2 dar så ni får ursäkta den lite lama tråden. Fick ett plötsligt sug att veta nuu! * Flytt till Onlinepoker - QoS * Citera
Macroman Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 Måste rekommendera 9pers sngn, spelet är riktigt dåligt, vunnit 3/5 och jag anser mig inte vara speciellt bra... Verkar vara många "lyckosökare" från dom lägre nivåerna som spelar den. Vad är det för buy-in till denna? Citera
Recommended Posts