Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja alla einsteins! ;)

Jag börja med 13 dollar på en sida o är nu uppe i 45.Har lirat 105 sng med buy in på 1+0,10 och skulle vilja veta om man KAN räkna ut ROI på detta? har grubblat som fan men får inte ihop det! :?

Start---13$

Nu------45$

SNG 105 st

ROI?

Postad
Tja alla einsteins! ;)

Jag börja med 13 dollar på en sida o är nu uppe i 45.Har lirat 105 sng med buy in på 1+0,10 och skulle vilja veta om man KAN räkna ut ROI på detta? har grubblat som fan men får inte ihop det! :?

Start---13$

Nu------45$

SNG 105 st

ROI?

För att förklara hur också: Vinsten är 32$. vinsten/SnG är 0.3048$. sen tar du det delat på inköpet multiplicerat med 100 bara. (0.3048/1.1)*100 =

27.7%

Postad
haha tack för bra o snabba svar! ;) det är på betandgame B2B nätverket o det känns som att dom har bra struktur lr? spelar på party oxå o det känns mer som turmoment i en sådan tunering lr? :?

Tycker det är tvärtom jag. På B2B blir det oftast mycket mer lotto. Turneringarna på B2B brukar oftast gå snabbare än på party vilket tyder på att de har en snabbare struktur.

Postad

27% är helt ok. På den nivån är måtståndet faktiskt bra på B2B.

Det är ingen större skillnad mellan 1,1€ och 22€. Nu gäller det bara för dig att bygga rulle så syns vi på 22€ :D

Kliv upp i nivå då du har till 30 inköp på nästa (nu kommer många att klaga på mig att 30 är för lite eller för mycket, men det är iaf. min åsikt att det bör räcka).

Spelar du 1 bord eller flera samtidigt?

Det finns ju dom här på forumet som har 5-10% ROI men spelar typ 8 borde 100+9$ på Party. Visst är deras ROI låg procentuellt sett, men 10% på säg 1000$/tim blir ju en bra timlön!

Själv ligger jag på ca 45% ROI med ett bord på 22€.

CU at the tables!

Postad

jag spelar på 1 lr 2 bord just nu eftersom min data är seg som sirap om mer fönster är uppe så en ny data måste inhandlas snart ;) så du säger att det inte är så stor skillnad på 1,1€ o 22€? det måste det väl ändå vara? lr vill du lura upp eb fisk på högre nivåer? :D ska spela på denna nivå tills jag har 100€ iaf sen får vi se vad det blir! ;) men tack för feedbacken ;)

Postad

Det är ingen större skillnad mellan 1,1€ och 22€. Nu gäller det bara för dig att bygga rulle så syns vi på 22€ :D

Kliv upp i nivå då du har till 30 inköp på nästa (nu kommer många att klaga på mig att 30 är för lite eller för mycket, men det är iaf. min åsikt att det bör räcka).

Det finns ju dom här på forumet som har 5-10% ROI men spelar typ 8 borde 100+9$ på Party. Visst är deras ROI låg procentuellt sett, men 10% på säg 1000$/tim blir ju en bra timlön!

CU at the tables!

30 inköp är det som är allmänt rekomenderat. Räcker nog på de lägsta nivåern, men när man kommit upp så att motståndet blir tuffare tycker inte jag allafall att 30 inköp räcker..

Postad

CU at the tables!

Sen är frågan varför du bara lirar 1 bord. Antagligen kommer svaret att då får jag högre ROI eftersom du kan koncentrera dig mer... Men kvitar ju om du halverar din ROI om du lirar 4 bord. Kommer ändå tjäna dubbelt så mycket..

Postad

Yeah right.

För övrigt räcker det inte med 100 sngs för att uppskatta din ROI.

Klart att han kan ligga på 45% ROI. Men det kommer ju dock knappast att hålla i längden.

Postad

Yeah right.

För övrigt räcker det inte med 100 sngs för att uppskatta din ROI.

Yeah right. Jo jag vet att mina ca 200 spelade sng's inte räcker. Jag har faktiskt tappat lite den senaste veckan, får skärpa mig! Jag har bara statistik på de 200 senaste. Tidigare förde jag ingen statisitik alls.
30 inköp är det som är allmänt rekomenderat. Räcker nog på de lägsta nivåern, men när man kommit upp så att motståndet blir tuffare tycker inte jag allafall att 30 inköp räcker..
100 inköp eller 1000 inköp räcker inte om man är en värdelös pokerspelare.

Med 27% i ROI räcker 30 inköp!

Sen är frågan varför du bara lirar 1 bord. Antagligen kommer svaret att då får jag högre ROI eftersom du kan koncentrera dig mer... Men kvitar ju om du halverar din ROI om du lirar 4 bord. Kommer ändå tjäna dubbelt så mycket..
Orsaken är att jag har tre ungar, en hund och en fru som gnäller och ska ha hjälp hela tiden. Dom (speciellt frun) fattar inte att det är riktiga pengar jag spelar med :roll: Pga av dom dårarna har det gått sämre den senaste veckan.

Det händer ganska ofta (JÄMT) att jag blir avbruten och måste göra något för att inte huset ska brinna ner eller någon ska mörda den andra med kosekvens att jag måste lämna spelet ofta. Att då lämna ett bord någon minut känns bättre än att behöva lämna 3-4 eller 5.

Mina små djä...förlåt änglar kostar mig säkert 500-1000€ i månaden... men det är dom värda!? (*pyttsan, snart skjuter jag hela bunten med en ärtpistol*)

Postad

Klart att han kan ligga på 45% ROI. Men det kommer ju dock knappast att hålla i längden.

No shit sherlock. Det _kanske_ var det jag menade. ^-^

Förstod det med, men du behöver ju inte va så dryg mot han.. ;)

Postad

Men jag gav honom medvetet chansen att vara dryg. Han gick rakt i fällan, (djurgårdare och göteborgare som han är var han ganska lätt att lura).
Postad

Men jag gav honom medvetet chansen att vara dryg. Han gick rakt i fällan, (djurgårdare och göteborgare som han är var han ganska lätt att lura).

LOL! :lol: