maurilainen Postad 1 Februari , 2006 Rapport Postad 1 Februari , 2006 jag har nyligen vunnit en tunering och fått in 233 dollar så nu undrar jag som nybörjare hur jag får rullen att växa ? Citera
Tiggr Postad 1 Februari , 2006 Rapport Postad 1 Februari , 2006 Grattis. Viktigast är väl att inte dra för höga växlar av detta utan hålla dig till en nivå på buy in du känner dig bekväm. Turneringar är ett väldigt grind och $233 räcker till att spela $2-4 dollars turneringar och något dyrare sng. För cashgame är det en helt ok rulle för de lägre nivåerna men du bör först känna själv att du är vinnande på din nivå och det kan ta sin tid. Så jag skulle föreslå att du fortsätter spela för ganska små summor och utvärderar efter några månader vilket spel som passar bäst. Citera
maurilainen Postad 1 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2006 Tiggr:Tack. Ok så man ska pröva sig fram för att hitta sin nivå. tack för svaret o lycka till vid borden. Citera
ThePunk Postad 1 Februari , 2006 Rapport Postad 1 Februari , 2006 0.05/0.10 eller 0.10/0.25 i CG Citera
_tilter_ Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Håll dig till 0.05/0.1 det är en bra nivå för den rullen du har nu. Spelar du högre så har du inte alls många inköp. Egentligen ska du köra efter 3000bb regeln innan du går upp högre i blindsnivå. Grattis till vinsten förresten Citera
Einar89 Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Grattis Du bør prøve deg fram. Prøv først f.eks 0.10, 0.20 blinds og se om du tjener penger på dette. Hvis du taper gå ned et nivå og se hvordan du klarer deg her. I sit&go -sammenheng bør du prøve deg i de laveste buy-inene først for å se åssen dette er. Når du føler du mestrer dette gå opp et nivå! Gled deg. Poker med penger er utrolig morsomt!! Citera
Blattanfejan Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Spela sit'n'go. Börja med $5+0.5 regulars, dvs inte turboturneringar. Försök undvik PRIMA för det är ganska brant struktur där. Innan du börjar så kolla även om det finns någon bonus, tror Pokerstars har en som är ganska lätt även på låga s'n'g inköp. Och för guds skull, läs så mycket du orkar vad som står i s'n'g trådarna på detta forum. Du kan inte gå back då Lycka till! Citera
albin Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Håll dig till 0.05/0.1 det är en bra nivå för den rullen du har nu. Spelar du högre så har du inte alls många inköp. Egentligen ska du köra efter 3000bb regeln innan du går upp högre i blindsnivå. Grattis till vinsten förresten Det är väl få sidor som ens har den nivån? Dessutom är det väl maxbuyin på typ $2 eller nått liknande? På den nivån har jag svårt att se att man kan utvecklas särskilt mycket eftersom spelet påminner om playmoney. Citera
Samim123 Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Hej , grattis till din vinst. Jo mitt tips vore nog att kanske lätt börja med främst SnG's, själv tycker jag att det är ett optimalt sätt att få en liten bakroll att växa utan att riskera alltför stor del av BR:n. Du kan givetvist bland lite med CG, men håll dig till de lite lägre nivåerna bara för att få in känslan inför SnG's:n Lycka till. ---------------------- A A vs A A =A A always wins Citera
Recommended Posts