Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag startar den här dagboken för att tvinga mig själv att spela mer poker!

Mitt första mål är att snitta 8 SnG på Party per dag under hela Februari. Dvs 28*8 = 224 stycken. Jag spelar fyra bord i taget på $22-nivån. Normalt snittar jag kanske 2-3 om dagen, men nu jävlar! Jag gör detta dels för att jag vill se hur jag klarar mig på $22 (har just flyttat upp), och dels för att jag vill känna på hur det känns att spela så pass mycket. Det har även lite att göra med att jag snart kanske ska flytta till ett lite dyrare boende, och några tusen extra i månaden inte skulle sitta helt fel.

Det tar ca 1.5h att spela 8 SnG (fyra i taget). Jag kommer inte kunna spela någonting alls vissa dagar, men räknar med att kunna köra dubbelpass andra dagar. Jag är medveten om att jag kommer bli tvungen att skjuta andra intressen åt sidan, så som t.ex. tummrullning och porrsurfning. Men det är smällar man får ta. Jag kör igång direkt när jag kommer hem från jobbet idag!

Vet inte om någon är intresserad, men detta är min pokerbakgrund i korta drag:

Spelat 60 SnG på $22, med ett ROI på 63% (Vältajmat lucky streak).

Innan dess har jag gissningsvis spelat ca 1500 5- och 10-dollars SnG på Party, Pacific och Ladbrokes.

Har bara statistik på de senaste 349 stycken (Party), ROI 18%.

Postad

Första åtta avklarade.

Antal spelade: 8

Etta: 2

Tvåa: 0

Trea: 0

OTM: 6

Sammanlagd vinst: 24$

Redan börjat tvivla på att jag kommer orka 8 om dagen. Efter fyra spelade och noll prisplaceringar var det inge kul längre. Men att ge upp redan första dagen kändes lite väl mesigt även för mig. Får se hur detta går...

• Skapa nytt...