Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Råkade skriva kortnummer istället för kontonummer!

Fick ett mail av nordicbet idag att de behöver mitt kontonummer... Har nu skickat kontonumret på mailen. Men tror ni att jag behöver vara orolig över att jag råkade fylla i kortnumret inne på deras sida när jag skulle ta ut?

Postad
Råkade skriva kortnummer istället för kontonummer!

Fick ett mail av nordicbet idag att de behöver mitt kontonummer... Har nu skickat kontonumret på mailen. Men tror ni att jag behöver vara orolig över att jag råkade fylla i kortnumret inne på deras sida när jag skulle ta ut?

Nummer som nummer. Du kan nog bara lugn.

Jag har angett mina kreditkortsnummer på Internet under många många ( > 10) år och aldrig råkat ut för några problem. Tror riskerna är överdrivna och antagligen bra mycket större då du lämnar ifrån dig kortet på krogen.

Postad

Har Nordea och där kan man skapa nya Engångs-VISA-nr som endast går att använda en gång. Har aldrig använt det (är inte heller så orolig över att någon ska kapa mitt kortnr och handla friskt för dom kan nog inte handla friskt med mitt kapital.

Hur som helst så kolla om du kan skapa ett Engångsnr om du är orolig i framtiden.

Måste sluta skriva nu, floppa nötflushen!