Gå till innehåll

Antal badbeats (förlorade inköp) har ni haft i sträck?


pcw

Recommended Posts

på b2b kan det lätt rinna iväg med en 10 inköp om riggen är på fel sida =(

spelade två bord igår bland annat där jag fick KK ungefär samtidigt och mötte faktiskt AA på båda borden, det var två snabba inköp det =)

 

Å andra sidan kan man ju vinna 10 inköp på en timme vissa dagar (känns det som) och det är ju inget att gnälla över, man blir förbannad då man förlorar såklart men så är det ju med poker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tolkar ett förlorat inköp som ett badbeat.

Skum tolkning..

 

Hur är din tolkning av det då?

 

Bad beat är väl generellt att man är favorit när pengarna åker in, sedan tolkar väl de flesta att man ska vara STOR favorit när pengarna åker in. Rubriken blir aningen missvisande som den ser ut nu (de flesta svarar väl i antal inköp).

 

En bad beat är när jag förlorar potten. Må det sedan vara som favorit eller dog.

 

Mer seriöst så tycker jag att följande klassas som ett bad beat:

 

FLT, jag höjer preflop med 44 - floppen kommer AA4. Jag höjer, Fi synar. 9 på turn, jag höjer och Fi synar. 9 på river... Fi visar 89o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tolkar ett förlorat inköp som ett badbeat. En annan definition vore väl tilt men det brukar ju komma efter badbeats.

 

Givetvis om man är fisk så är ett förlorat inköp inget badbeat. Då är man helt enkelt bara jävligt kass.

Fördjupa och utveckla tack!?

Eller är det bara jag som inte fattar poängen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoppa in den här tråden i ett Omahasammahang så skall det bli åka av.

 

Personligen pendlar jag lätt fyra-fem inköp upp och ned (-1.5 blir till +2.5, etc) om jag multitablar fyra bord under en timma.

 

Bra PLO-spelare som är aggressiva vid bordet kan med lätthet åka dit på 10-15 på en dag utan att något fantastiskt inträffat. Jag själv har 15 på en dag som "personbästa" (hög ironifaktor), och i 12 av dem var jag favorit på turnen när pengarna åkte in. TheRempel på 2+2 (bra "smart LAG" spelare på mellannivå) hade två dagar på raken när 18 inköp rök.

 

Parabola/Darwinism brukar anses vara den bästa cash game PLO-spelaren på nätet. Jag brukar låta datorn vara på och datamina de bord han sitter vid nattetid när han spelar på Party och har efter någon månad insett att han har sin gräns mellan sju och nio inköp, då lägger han ned för dagen. Detta har han uppnått vid tre tillfällen, och då har det alla tre gångerna gått på c:a 1 1/2 timma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry om jag misstagit mig, men trodde inte detta handlade om Pott Limit Omaha, utan Texas Hold Em vilket forumdelen heter.

Jo, därav första meningen i mitt inlägg. Du kanske såg den? "Lägg in det i ett PLO-sammanhang...etc".

 

Jag ville bara påpeka att 3-4 inköp inte är något att hänga läpp för.

 

Lycka till i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bör man inte sluta spela för dagen om man torskat 3-4 inköp?

 

Eller för den delen ta ett uppehåll efter 10 förlorade inköp på ett par dar?

 

Här kan jag faktiskt inte hålla med dig. Öppnade en tråd igår här angående hur man spelar när man möter en idiot. Jag gick in på ett bord och plockar upp A :club: A :diamond: första handen. Raisar 5X BB och får 2 synare.

Floppen kommer

 

QJ9 :diamond:

 

jag trycker in 20$ på floppen. Får syn av en spelare. Missberäknar mina chanser då jag inte har någon som helst koll på spelarna. Eftersom jag bara hade gått inte med 60$ tryckte jag in resterande på turn då jag antar att jag fått omslag på turn om han suttit med nötfärgen. Hur som have river kommer 8 :diamond: och han visar upp K :club: 10: diamond och har således pricket in straigt flush. Ser det som dåligt spelat och tänker att han slog mig fair square även om K10 off känns som en väldigt tveksam syn när jag höjer pre 5 X BB.

 

Efter ca 25 händer ser jag att han har spelat 95% av händerna och bluffar hej vilt. Plockar upp KK och trycker in samma bet som föregående hand.

554 floppas och han betar 2$ och jag reraisar till 6$ tveksamt spel från min sida här, men här vägde jag väl in att det kan vara any two any time. Turn kommer 6 och jag gör ett bedrövligt spel som ställer in. Han visar upp 73 och har satt sin gutshot str8.

 

Börjar tilta lite men känner att den här spelaren kan jag ta pengar ifrån då han nu sitter inne på 350$ efter att ha synat en all in p 80$ och träffat sin gutshot stege på rivern.

 

Plocker upp AK och höjer denna gången till 12$ får syn utan tvekan. När floppen kommer trycker han in en bet och jag reraisar. utan träffa. Han checker turn och så gör även jag han checkar river och jag med då jag inte har någon träff men ett lågt bräde. Q4 och han har träffat en 4 på floppen samt en 4 på rivern.

 

Här vet jag att det är jag som antaglien har spelat fel i stort sett på de flesta saker, men som sagt inte lätt att spela mot en sån här tokgalning.

 

Plockar upp TT på knappen och denna kille har då raisat 1XBB jag raisar till 15 och får 2 syner efter mig samt att denna idioten reraisar mig till 16$ alltså en på mina 15. Jag stampar in med 50$ och får syn av samtliga spelare. 8, 10, Q kommer på floppen varav två är spader. turn och river är också två spader. Idioten som jag kallar honom visar upp 10, 5 i spader och vinner potten på 280$.

 

Här funderade jag starkt på att ge fan i detta eftersom jag var på rätt ordentlig tilt även om det kändes som att denna spelaren kan jag knäcka 8 dagar i veckan 367 dagar om året.

 

Fyller på med fullt inköp och Fi har nu lite drygt 450$ Tar ungefär en timme innan jag har tömt hans bok och själv ligger på 500$. Detta efter att han höjt preflop som tidigare med 1$ här läser jag hans hand som ytters dålig eftersom han gjorde samma höjning med 10,5 :spade: jag plcokar upp AJ och reraisar till 20$ och får syn. Han synar sedvanligt och floppen visar A95 regnbågsflopp. Han checker jag raisar 20, han går all in och jag synar. Han visar upp 3 :club: 6 :spade: jag vinner potten på 200$ lite drygt.

 

Efter lite spel fram och tillbaks med mycket vilt spel har han gått ner sig till ynkliga 50$ då jag plocker upp AK här ser jag chansen att göra slut på honom. Raisar 20$ får syn av honom och 2 andra. floppen kommer QK7 jag går all in får syn av hans 37 :diamond: dessvärre träffar han 3an på turn och vinner potten och avancerar upp till ca 150$.

 

Handen efter får jag AA, jag raisar 20$ han reraisar till 30$ jag går all in med allt jag har kvar. Han synar med 10, J off suite och jag vinner potten. och slutar på 500$..

 

NEJ man ska inte sluta spela för att man förlorat ett par inköp om man vet att det har att göra med att spelaren man mött har haft tur samt att du vet hur du ska bete dig för att knäcka honom.

 

(Alla detaljer stämmer givetvis inte på pricken men något sånär, om någon finner det intressant så finns HH på den andra tråden som jag nämnde!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dooken: Det måste du väl fatta själv att man givetvis kan göra, och bör göra undantag om situationen upplevs som lukrativ.

 

Läste igenom vad jag egentligen svarade på och var så fast i min egen situation, men självklart kan man ju sluta spela om man förlorat 3-4 inköp och spelat dåligt.

 

Var lite fast vid att bara för att man förlorat så måste det vara mot en idiot..

 

My bad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E bad beet e nä man bli utdragn, inge annat. Hä bli värre å värre ju dummare utdragningen ä! Alltså, utdragningen går upp i rang pågrundav dässa faktorär:

 

1. Utdragningäns osannolikhet, runnä runnä ä e bättre utdragning än å bli utdragn av e vanligt stegdrag.

2. Utdragningäns dumhet, att han ens försökä. Hä ä ingen bra utdragning om han omöjligt kan fålda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoppa in den här tråden i ett Omahasammahang så skall det bli åka av.

 

Personligen pendlar jag lätt fyra-fem inköp upp och ned (-1.5 blir till +2.5, etc) om jag multitablar fyra bord under en timma.

 

Bra PLO-spelare som är aggressiva vid bordet kan med lätthet åka dit på 10-15 på en dag utan att något fantastiskt inträffat. Jag själv har 15 på en dag som "personbästa" (hög ironifaktor), och i 12 av dem var jag favorit på turnen när pengarna åkte in. TheRempel på 2+2 (bra "smart LAG" spelare på mellannivå) hade två dagar på raken när 18 inköp rök.

 

Parabola/Darwinism brukar anses vara den bästa cash game PLO-spelaren på nätet. Jag brukar låta datorn vara på och datamina de bord han sitter vid nattetid när han spelar på Party och har efter någon månad insett att han har sin gräns mellan sju och nio inköp, då lägger han ned för dagen. Detta har han uppnått vid tre tillfällen, och då har det alla tre gångerna gått på c:a 1 1/2 timma.

¨

 

Något som är intressant är väl vad han ungefär plussar normalt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...