Gå till innehåll

NLT - Trn, QQ med 28bb


Recommended Posts

Du sitter med QQ på bb med 28 bb kvar i en rebuyturnering med 680 deltagare. Det är 80 kvar. Alla foldar fram till knappen som går allin med 35 bb. Insta-call? Han har inte gjort detta move någon gång tidigare under 3 timmars spel så hans handrange är ganska smal.

 

Om du känner denna spelare och vet att han inte gillar sina AK och spelar dem vekt om han missar floppen med dem, så han alltid kör allin med AK. Dvs du VET att han har AK. Syna med QQ då?

 

* Flytt till HA - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle inte vara så säker på att hans handdistribution är så supersmal faktiskt. Den första gången går ju oftast utan att få syn liksom (fi funderar på att vika QQ) :).

Mkt möjligt att han vill att du ska tro att hans hd är jävligt smal, sedan gör han om spelet en gång till med KK liksom...

 

Om jag tar synen med QQ om jag VET att han har AK...

Antagligen. Det är väldigt bra avkastning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blixtsyn.

 

Jag ser det så här, om han nu har typ AA/KK och spelat dem annorlunda så hade han fått in mina pengar där, så då har han inte tjänat något på att spela som han gjorde. Om han gör så med någon annan hand som han inte degat in med när jag slagit om så förlorar han jättemycket på att ha spelat så här istället för att ha gjort en normal höjning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, blixtsyn. AA och KK kan du som sagt med stor säkerhet utesluta, AK är väl det enda som är lite tråkigt att se att du är uppe emot även om du är favorit, men varför kan han inte ha AQ, AJ, TT, 99 osv? Även KQ. Tycker inte att det går att sätta en spelare på en så smal handdistribution som bara AK. Vill han inte spela en flopp med AK så vill han det inte heller med AQ och AJ, och han kommer knappast slänga en sån hand på knappen när det är kastat till honom. Bara syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...