Gå till innehåll

NLT - Allin med dloppad triss blir kåk på river


Recommended Posts

Första handen på bordet (NL50) sitter i BB med JTo och checkar för att se en flop med 2 andra limpers. Jag sitter i första pos. Fullbord.

 

Floppen kommer T :heart: T :diamond: Q :club:

 

Jag checkar och det blir rundcheck.

 

Turn 9 :club:

 

Ligger nu stegdrag och färgdrag ute så jag betar ut potten, som är 3xBB. En snubbe avvaktar i ca 5sek och synar sen.

 

River J :club:

 

Där satt kåken och jag funderar en liten stund om hur jag ska göra. Jag lär ju få betalt av stege, färg, triss och några tvåpar. Enda handen som jag är rädd för är ju QT eftersom det nog är en relativit trolig hand han kan sitta på. Men det är en jävla hand så det bryr jag mig inte om. Vidare slår ju QQ och JJ mig men med tanke på limparna preflop skiter jag i dom också. Jag ställer in och får syn av QQ. Känns ju lite snopet, kommer hem från skolan och torska ett inköp i första handen :)

 

Jag antar att jag spelade rätt, eftersom om jag bara gjort nåt överbet hade ju han raisat mig och jag hade ställt in, kan ju inte släppa den handen när det är så få som slår mig, och väldigt många fler som jag får betalt av. Det kan väl inte gå att undvika sånthär... eller?

 

Edit: rubriken blev lite fel :) Jävla tangentbord, köpte nytt idag och det är mindre än minst, blir nog att slänga det i mucken snart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, c/r hade nog varit bäst kanske, men jag hade ju ingen aning om vad han hade... iofs så raisar han väl med alla händer som jag vill ha betalt för, men det lär ju sluta allin hur fan man än gör. Ville ju spela lite på att jag precis satt mig och var lite galen så jag skulle få betalt av tvåpar och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...