Gå till innehåll

NLT, Trn - AKs solklar läggning?


Ingpin

Recommended Posts

Jaha, då åkte man precis ut ut Pokerstars $215-turnering. Detta var handen som utgjorde mitt öde. Tänkte jag helt galet?

 

 

PokerStars: Tournament #2958207, Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 2004/10/24 - 17:13:03 (ET)

Table '2958207 133' Seat #4 is the button

 

Seat 1: CowGame (3355 in chips)

Seat 2: RolldUpTrips (1760 in chips)

Seat 3: langer331 (3030 in chips)

Seat 4: Battlefoe (3325 in chips)

Seat 5: Eatin_Nails (3935 in chips)

Seat 6: Fear-Me (5025 in chips)

Seat 7: Bouling (1065 in chips)

Seat 8: FuFish (4620 in chips)

Seat 9: Palle (3175 in chips)

Eatin_Nails: posts small blind 25

Fear-Me: posts big blind 50

 

PREFLOP:

 

Hittar AKs i tidig postion och eftersom bordet är rätt tight så höjer jag 3 BB, T150 från tidig postion. En synar och lilla blind kontrahöjer 350 till 500. Jag synar med tanke på att han kan ha flera händer som vi ligger lika preflop som QQ, JJ, TT, 99 och kanske 88 eftersom stackarna är rätt djupa än så länge. Dock väger jag in chansen att hans kulle kunna sitta på typ AQ, AJ eller AK också.

Dealt to Palle [Ad Kd]

Bouling: folds

FuFish: folds

Ingpin: raises 100 to 150

CowGame: folds

RolldUpTrips: folds

langer331: folds

Battlefoe: calls 150

Eatin_Nails: raises 350 to 500

Fear-Me: folds

Ingpin: calls 350

Battlefoe: calls 350

 

POTSTORLEK: T1550

 

FLOPPEN:

När floppen kommer känner jag mig ganska säker på att jag ligger rejält före båda. Eatin_nails som kontrahöjde preflop visar riktigt mycket svaghet med sitt bet på 200 i en pott på 1550. Är ganska säker på att han har KK eller QQ här och tänker visa lika mycket svaghet genom att syna hans första bet. Har naturligvis en tanke med denna passitivitet:

 

1. Battlefoe ser båda preflophöjarnas svaghet och höjer oss båda när han misstänker att vi båda är utan ett Äss. Han gör en höjning med AQ, AJ, AT, TT, 99, 88 och hoppas att vi lägger oss.

 

2. Eatin_nails sitter på KK och förstår att jag är svag och bettar med lite mer självförtroende på turn så jag kan krama ur lite mer ur handen.

 

Vad som händer ser ni, jag blir överlycklig när Battlefoe höjer mig all-in. Funderar dock en stund och ser att det finns väldigt många händer han skulle tänkas ha som jag leder över honom med. Det enda där han har mig är 77 tänker jag och synar.

 

 

[7s 2c Ac]

Eatin_Nails: bets 200

Palle: calls 200

Battlefoe: raises 2625 to 2825 and is all-in

Eatin_Nails: folds

Palle: calls 2475 and is all-in

*** TURN *** [7s 2c Ac] [6d]

*** RIVER *** [7s 2c Ac 6d] [Ah]

*** SHOW DOWN ***

Palle: shows [Ad Kd] (three of a kind, Aces)

Battlefoe: shows [2s As] (a full house, Aces full of Deuces)

Battlefoe collected 7100 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 7100 | Rake 0

Board [7s 2c Ac 6d Ah]

Seat 1: CowGame folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: RolldUpTrips folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: langer331 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Battlefoe (button) showed [2s As] and won (7100) with a full house, Aces full of Deuces

Seat 5: Eatin_Nails (small blind) folded on the Flop

Seat 6: Fear-Me (big blind) folded before Flop

Seat 7: Bouling folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: FuFish folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: Palle showed [Ad Kd] and lost with three of a kind, Aces

 

 

POSTMORTEM:

 

Ja, min fråga är väl egentligen rätt självklar, var det en solklar läggning preflop eller på floppen (tycker fortfarande att synen på floppen var helt OK).

 

//Palle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt första inlägg på PokerForum. Känns som om man kommer att hitta mkt matnyttigt här! Är en "medel-spelare" som lirat Holdem i ett drygt år.

Om man ska kommentera handen då...:

 

$215-turnering innebär buy-in på $215 förmodar jag?

På den nivån borde det inte finnas så många "tomtar" (gillar uttrycket och håller med JT...hehe). Så jag skulle förutsätta att alla mina motspelare "kunde sin sak" tills jag märkte motsatsen (vilket du aldrig hann märka?).

 

Med din höjning i tidig position så ligger det 225 i potten och han synar 150 rakt av. Jag skulle definitivt sätta honom på Ess och ett andra högt kort, alternativt par ner till knektar...

A-2s går ju bara inte att förutse...skulle inte förvåna om han förutom tvåpar och färg även hoppades på stegen... :-)

 

Skulle vara kul att veta hur långt den här personen gick i turneringen till slut?

 

(Michael) Schenker (Group)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt första inlägg på PokerForum. Känns som om man kommer att hitta mkt matnyttigt här! Är en "medel-spelare" som lirat Holdem i ett drygt år.

Om man ska kommentera handen då...:

 

Välkommen hit!

 

$215-turnering innebär buy-in på $215 förmodar jag?

På den nivån borde det inte finnas så många "tomtar" (gillar uttrycket och håller med JT...hehe). Så jag skulle förutsätta att alla mina motspelare "kunde sin sak" tills jag märkte motsatsen (vilket du aldrig hann märka?).

 

(Michael) Schenker (Group)

 

Jo, men en stor del av alla i söndagsturneringen har kvalat in genom diverse satteliter vilket gör att det finns väldigt många dåliga och mediokra turneringsspelare med i turneringen. En stor andel är också riktigt grymma turneringsspealre.. Alla tänker (som tur är) inte alltid lika rationellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit!

 

Tackar!

 

Jo, men en stor del av alla i söndagsturneringen har kvalat in genom diverse satteliter vilket gör att det finns väldigt många dåliga och mediokra turneringsspelare med i turneringen. En stor andel är också riktigt grymma turneringsspealre.. Alla tänker (som tur är) inte alltid lika rationellt.

 

OK, det förklarar lite...

Som sagt, glatt överraskad över detta forum. Det visar ju att det finns määäängder av svenska pokerspelare som åtminstone kan grunderna i (bl a) Hold'em. Blir därför alltid förvånad över hur pass många spelare där ute som inte tycks kunna ett enda dugg...

Bl a fick jag för några veckor sen (hos Unibet) för första gången se en lirare som gick med i potten (i tidig position dessutom!) med 7-2 offsuit...

Men det värsta av allt, han vann potten m h a rivern... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tomtar finns på alla nivåer. Hur tror ni annars att alla highstakesspelare kan tjäna pengar?

 

En tomte med liten plånbok spelar låglimit men en tomte/nybörjare med miljoner på banken lockas ju inte av låglimitspel, han spelar på högre nivåer men är likväl en tomte.

 

Rätta mig om jag har fel....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...