Bjorn_ Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Crypto $2/4 Hold'em (10 handed) Normalt bord, denna SB (ej samma som i någon av de andra händerna) har jag ingen read på. Ursäkta om det blir lite tema (eller kanske snarare skivspelaren har hakat upp sig) men jag råkade ut för denna situation (preflop altså) 10-15 gånger under helgens spel och det var för det mesta inte vackert... Preflop: Hero is BB with 5 5 8 folds, SB calls, Hero raises, SB calls Mot okänd fi som limpar in känner jag att jag måste höja nästan alla pockets för att han inte ska få frirulla för mycket. Rätt tänkt? Flop: T J 6 (2 SB) (2 players) SB checks, Hero bets, SB calls. Flopp med tre överkort med möjlighet till både steg och färgdrag, ingen drömflopp precis. Men jag bettar självklart ut då han checkar. Eller borde jag checka bakom? Turn: 4 (2 BB) (2 players) SB checks, Hero checks Här får jag av någon anledning för mig att checka bakom. Möjlig färg plus att jag är slagen av alla J, T och 6. Men jag måste väl betta här egentligen? River: Q (2 BB) (2 players) SB bets, Hero calls Gråtsynar ned med min femhöga enkortsflush. Oftast är jag väl slagen men synar i hopp om att han ibland har par/tvåpar som han planerade att checkhöja turn med. Antagligen helt fel?!? /Bjorn Citera
Recommended Posts