Gå till innehåll

Projekt-tråd


ooop

Recommended Posts

2) eller 3). De kommer vara mest givande ur experiment-synpunkt. Om alla spelar olika nivåer blir det bara en tävling och även om det är kul så vore det roligt om vi kunde få ut någon information från experimentet. Och nu när jag tänker efter, hur ska man göra med rebuys om man har begränsad BR? (får man bara rebuya så mycket som BR:n tillåter, det känns ju konstigt).

 

Scoutade lite.

 

Party

Man skulle kunna göra 18 stycken 10+1 MTT. Dessa går igång regelbundet.

Man skulle kunna köra 9 stycken 20+2 MTT. Samma som med 10+1 MTT.

Båda tar väl 2-3 timmar innan cash och ytterligare 1-1½ för vinst med 300-600 deltagare. Vi kör 5% till varje spelare vid vinst om vi kör 20+2.

 

Prima

Hittade ett utmärkt alternativ (den här gillar jag mest).

Prima har 5k guaranteed 25+2 Freezeout som går med jämna mellanrum. De kör även en del vanliga 25+2 MTT. Mitt förslag är att vi kör 8 stycken såna här med 5% stake från varje spelare. Jag tror overlayen är najs (har inte hunnit kolla hur många som är med) och att vi säkert kan lyckas med ett par höga placeringar för att gå runt. Dessutom kommer det inte ta för mycket tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonas Prima förslag vore väldigt kul om så många som möjligt spelade dessa 8 samtidigt?

 

Säg att jag vinner deg, hur skall jag betala dessa 5% till varje spelare?

Alltså metoden för att skicka pengar, helst inte från vanliga bankkonto eftersom då det inte går från BR:n?

 

Edit: Tyvärr blir det nog inge +ev på 5k guarantee, eftersom det blir mer än 200 deltagare.. iaf i den som börjar om 7 minuter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vi är klara så dealar och ser vem som ska få vad...det blir säkert rätt mycket pengar som skickas fram och tillbaka. Man kan skicka pengar via partypoker om jag inte minns helt fel. Jag kan deala IRL också (vi kommer överens om vilken valutakurs vi kör på i förväg).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Tja!

 

Jag tycker också det vore roligt med ett projekt, men det kostar zu viele...

 

Men jag har en idé...

Jag lirar på Absolute Poker, och tycker att det vore kul ifall någon ville prova att lira några sateliter med mig... Jag tänkte på 3+0.6 dollar inköp, där 1 av 10 går vidare till 27+3 dollar multitable, där 1 av 6 får 150 + 10 dollar inköpet till en 100K turnering. Jag anser att chansen att klara första kvalificeringen är 2 av 5, och den andra ungefär samma. Sedan antar jag att ungefär 1000 pers spelar i slutturneringen, där lite aggrospel och tur kan ge en en bra chans. Säg 1 på 50 att man blir ITM... alltså... 2*2*1/(5*5*50)=4/1250=ungefär 3 promille chans att vinna 25000 dollar med 3.6 dollar som insats... 3.6/25000= ungefär 0.15 promille... Alltså är det odds för det...

 

Men vem fn bryr sig... Det vore kul ifall några ville vara med och prova...

Enda kruxet är att man förmodligen måste lira 27 dollarn på bestämd tid (att man inte kan ta vilken som helst) och därför bör man väl ha en ganska flexibel tid framför sig... typ helgen...

 

Jag räknar med dig Buffe...

nån mer?

 

my favourite hand

10 :club: K :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...