Gå till innehåll

Projekt-tråd


ooop

Recommended Posts

Kom och tänka på Jonas&Thornies hilo-experiment-tjosan, och kom fram till att vi borde ha fler projekt. Så jag tänkte scouta lite intresse.

 

MTT-projekt, där alla startar med en rulle på säg 2-300?

SNG-projekt, alla startar med samma rulle och sedan sätter vi upp regler för när man får klättra till nästa nivå?

 

Känns som om att vi i gänget spelar en djävla massa cash-game, men väldigt lite turneringar online. Vore kul att få igång turneringsspelandet också...

 

så vad säger ni? nån intresserad?

(naturligtvis kör vi på sådana stakes så att alla känner sig bekväma, målet för min del är inte att tjäna pengar, för det vet jag att jag gör bättre på cash-games, snarare utveckla turnerings-spelande)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan tänka mig att köra rebuy-turneringar för småslantar, för på låga stakes tror jag det är FETT mkt extrapengar från folk som rebuyar gång på gång på gång och spelar som krattor.

 

Problemet är dock att chip-stackarna drar iväg som galningar innan första timmen är slut, så det kräver att man spelar aggressivt. Ser dock inte hur det skulle kunna vara ett problem att dubbla upp ett par gånger när folk allinar på det mesta. Kort sagt - spela aggresivt men mer kontrollerat än maniacsen (inte Negreanus "allin - rebuy" utan att kolla på korten d.v.s)

 

Målet torde bli att ta sig till första pausen med åtminstone average stack, för då kommer du GARANTERAT ha extravärde endast för att du inte har rebuyat lika många gånger som maniacsen.

 

Sedan kan man ju spela turneringar med mindre startfält (inte 1000+ personer), så minskar variansen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är för ett experiment på en specifik site med en fast BR och några regler som vi följer (typ när man går upp i nivå osv). Jag gillar inte tanken på typ 1-3$ turneringar eftersom det känns som slöseri på tid (när man vinner vill jag gärna plussa över 400$ om det är MTT).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja om ni vill lära er något så är det ju kul men finns det inte några turneringar som har en låg buyin typ 0,50 dolalr för då skulle inte jonas vara med.....Men jag tycker att det är kul med turneringar så länge man inte spelar för många för ofta för då blir man en crazy maniac som inte orkar sitta i 3 timmar å spela turnering....Men tror nog att det skulle vara en kul ide med en MTT projekt med bestämd rulle och sedan klättra uppåt med vissa regler....Givetvis funkar det bra vid sngs men också på MTT har man otur och spelar dåligt så får man spela kvar på låga buyins

Kanske kan intressera jonas något att han får bevisa att han kan spela annat än FL... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite åsikter iaf =)

 

om Noq, uffe eller Shams läser så är dom välkomna att vara med och ha åsikter om dom vill joina åsså.

 

Håller med Jonas till viss del, det är rätt larvigt att vinna $13 efter 2-3 timmars spel. Motargumentet är att man behöver en hyffsad rulle för att lira säg $20+ MTT:ar, eftersom man kan bomma 5-10st utan att ha spelat dåligt.

 

Så den uppenbara frågan blir då : Hur mycket är folk villiga att sätta av till en MTT-rulle (att spelas under MINST en månad, gärna mer)

 

Jag kan tänka mig max $500 (och då med en viss förhoppning om att få behålla en del, även om det går dåligt).

 

Och hur många inköp vill vi ha på en given nivå? (vi behöver ju inte bestämma att buy-in måste vara EXAKT $20+2 utan bestämma en range a'la $15-25 för rullar av en viss storlek, $20-30 för nästa steg, $25-50 för steget efter o.s.v.)

 

Och om alla är överens om att det är roligast om vi kör samma site, vilken rekommenderar ni?

 

PokerStars har såvitt jag vet ganska schyst utbud turneringar, party har gott om turneringar mellan $20-50, b2b har mest små-joxx och en och annan större, prima har jag ingen aning om hur det ser ut nuförtiden)

 

Mer åsikter :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar gärna MTT, speciellt nu när jag inte alls har tid att bonuswhora, då är MTT ett mkt bra sätt att stimulera pokerbehovet. Doch är jag def. mot att börja på så häg nivå som 20+2...way tooo high for me iaf.

 

Säg att man börjar på 5$+0.5 eller 10$ +1 beroende vad man själv känner för, med bestämd BR och sen när man fått den till en viss nivå så kan man gå vidare till å 15 osv.

 

Prima turneringsutbud ser ut som förut....2-4 turneringar som drar igång / timme. Dock kan det ju bli vänte tid om man letar just efter en 5 eller 10$.

 

Annars lät smallstake rebuys otroligt roligt dvs < 5$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är definitivt intresserad av att vara med på någon typ av "projekt". Då min BR inte är fullt så imponerande som vissa andras så är jag också lite tveksam till 20$ MTTs. Däremot låter 5 och 10$ klart mer intressant. För att svara på "rullefrågan" så är 500 $ lite i högsta laget för mig men om alla andra vill det så pallar jag nog.

 

SNGs funkar också. Kom med konkreta förslag så är jag förmodligen på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans tjuvstartade lite raskt med en Wild West turnering på B2B (vilket är den galnaste turneringsformen nånsin - obegränsade rebuys oavsett stack första timmen)

 

Efter 21 rebuys var jag drygt över medel i pausen. Gick från 20k till 60k under timmen därefter, och åkte ut efter korttorka kort efter ITM.

 

Placerade mig runt 60/7-800.

 

Summa hittills : +$23

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Isåfall kör vi igång...

Men det blir ju inte någon direkt tävling om alla kör sina egna turneringar här och var. Vi bör bestämma en site innan vi börjar... prima eller party??

holdem, hilo eller spelar ingen roll?

Tycker vi kör enligt hasses förslag med vinst / investerade $ då kommer alla att känna sig välkomna.

Däremot så skulle det vara lite roligt att följa klättringen om det går bra för olika spelare lite målformuleringar eller något så alla strävar efter någonting och inte bara spelar turneringar hux flux...Självklart vill alla spela in pengar men känns lite tomt ändå...

 

Vi drar igång så fort vi bestämt vilken site vi ska spela på....tror prima och party är de vanligaste där de flesta kan vara med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp får väll inte vara sämre än hans så jag spelade en 20 dollars potlimit HiLo med 79 startande.....

 

Efter att ha grindat mig in på finalbordet med ungefär average stack så satt korten och helt plötsligt så var jag chipleader med mer än hälften av chipsen i spel när det var 7 pers kvar....

 

Så +580$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde det här skulle gå lite till under ordnade former.

 

det här är ju mer en free-for-all.

 

men jag kan ang BR på det här projektet så kan jag tänka mig lägga undan runt 200.

 

observera att jag inte har lirat turneringar online sen free-rollsen vi alla började med på expekt

 

det var nog det

 

 

cheers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har inte börjat än, det är mest jag och thörne som tränar lite tills alla kan samsas om under vilka former det skall spelas...

 

sofar har vi följande:

 

Om alla ska köra på samma site blir det prima eller party.

Bankrulle folk är villiga att sätta av varierar mellan 200-500

(vilket betyder att vi börjar på 200 om alla ska börja på samma nivå)

 

De flesta verkar vara inne på riktiga MTT:ar och inte SNG.

 

Så vad folk får fundera på är

 

1) SKA vi köra på samma site?

2) Ska alla börja med samma rulle eller ska vi räkna vinst% istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Experiment eller tävling? Det är väl egentligen den stora frågan. Jag vet inte om jag orkar köra en "nivå-grej" där man avancerar uppåt, eftersom det kommer vara otroligt tidskrävande. Jag och Thörne klarade inte av att spela 30 SNG:er var på en månad, och för att en nivå-grej ska kännas vettig måste vi ju åtminstone lira 100-150 stycken (för att man ska ha en rimlig chans att faktiskt kunna avancera uppåt). Alltså blir det rimliga att vi kör en begränsad modell. Några förslag:

 

1) Vi startar med x $ i br. Vi väljer en site. Alla väljer valfritt hur de spenderar sina $, men vi begränsas till ett spel (Hold'em) och antingen MTT eller SNG. Vinster läggs inte in i br, utan räknas separat som vinster. Det som har mest i vinster vinner. Det vi får ut av det här är att vi scoutar en sites turneringsmöjligheter och upptäcker om det är lönsamt att lira turneringar på smallstakes-nivåer. Och så har vi ett roligt tävlingsmoment inlagt!

Ex) 200$ i br som man lägger på MTT (alla varianter tillåtna).

 

2) Vi väljer en fast buyin (freezeout då så klart) och en site. Alla spelar x antal turneringar med denna buyin (vi väljer MTT eller SNG innan vi startar). Ungefär som 1), men vi får en tydligare bild av hur turneringsspelet ser ut på en viss nivå på en specifik site (vilket kan vara otroligt värdefull information om man sedan vill fortsätta spela).

Ex) Vi spelar 15 stycken 10+1 MTT-turneringar.

 

3) Ungefär som 2), men vi sätter buyin-nivån lite högre. Ett förslag vore att alla lirar 10 stycken 20+2$ turneringar. För att undvika variansen så kan vi köra en variant där man stakar varandra. Vad det här innebär är att så fort man vinner något så ger man en viss andel till en gemensam pott. På så sätt så räcker det med att någon i sällskapet vinner stort för att alla andra ska gå runt. På så sätt kan vi scouta en nivå som egentligen är för hög för oss genom att minska variansen.

Ex) Hans vinner 2000$. Vi har kommit överens om att så fort man vinner något så ger man 5% till varje person i sällskapet. Hans ger alltså 100$ till mig, 100$ till Shams osv osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att återuppliva denna tråd innan den dör.

 

Jag föreslår att alla läser Jonas förslag ovan, säger vad dom skulle föredra, med motivering, samt vilken bankroll folk är villiga att använda.

 

Folk som kommenderas att svara på detta är :

Shams

Thörne

Noq

Ulf

 

Så, chop chop, nästa gång jag loggar på vill jag veta om ni är intresserade, av vad och för hur mycket.....:P :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...