Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Game #405830790: Table Durango (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 14:54:20 ET - 2006/01/27

Seat 1: EuN_TeK ($66.05)

Seat 2: goofball13 ($40.40)

Seat 3: hero ($87.40)

Seat 4: madpunter ($91.85)

Seat 5: 10Jsuted ($47.30)

Seat 6: gjpure ($53.35)

hero posts the small blind of $0.50

madpunter posts the big blind of $1

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero [Th Ts]

10Jsuted folds

hero: lol

gjpure folds

EuN_TeK folds

goofball13 folds

hero raises to $3

madpunter raises to $8

hero calls $5

*** FLOP *** [Tc 8s 5d]

hero checks

madpunter bets $10

hero raises to $20

madpunter calls $10

*** TURN *** [Tc 8s 5d] [Qs]

hero bets $32

madpunter calls $32

*** RIVER *** [Tc 8s 5d Qs] [8h]

hero bets $27.40, and is all in

madpunter folds

Uncalled bet of $27.40 returned to hero

hero mucks

hero wins the pot ($117)

Vann den här, fi foldar river. Men vad i hela världen sitter fi på som han släpper mot min riverbet ? Finns inget facit så nu får ni tänka.

Min read på fi är att han i alla fall vet vad han pysslar med ibland till skillnad mot resten på detta småstackstomtebord.

(Min förkrympta stack kommer av att goofball just dubblat på mig med en r-r flush)

Postad
jag skulle nog tro att han kastar en JJ eller att han är superfisk och satt på AKspader

Nu ser jag inte varför han skulle kasta JJ på river för $28 eller varför han skulle spelat särskilt dåligt med AKs på någon gata heller?

Postad
jag skulle nog tro att han kastar en JJ eller att han är superfisk och satt på AKspader

Nu ser jag inte varför han skulle kasta JJ på river för $28 eller varför han skulle spelat särskilt dåligt med AKs på någon gata heller?

Well, att syna min checkraise på flopp med den pf-actionen med AKs är ekommnomiskt självmord till att börja med

Postad

Well, att syna min checkraise på flopp med den pf-actionen med AKs är ekommnomiskt självmord till att börja med

Antar att det beror en hel del på hur aggressiv motståndare man är emot. Men oftast är en syn nog rätt så fel ja.

Postad

67s? 97s? Finns ju en del drag händer han kan tänkas leka med..

EDIT: Säg att han har 67 :spade:, semibluff/syn med stegdraget på floppen, får färgdrag på turn, totalmissar river och måste folda 7 hög. Måste vara det enda alternativet..

Postad

EDIT: Säg att han har 67 :spade:, semibluff/syn med stegdraget på floppen, får färgdrag på turn, totalmissar river och måste folda 7 hög. Måste vara det enda alternativet..

Reraise preflop med den ? 99 låter mest realistiskt so far.

Postad

Reraise preflop med den ? 99 låter mest realistiskt so far.

Borde han inte lägga 99 på turn då..? Kan ju vara så att han vill ta kommando i potten direkt och förhoppningsvis ta den pre-flop och om inte annat på floppen. Sen får han ett fiskdrag osvosv..

Hade du inte träffat set med TT hade det väl antagligen varit lyckat ;)

Postad

Jag tror på AK/AJ som antagligen är i spader.

Det förklarar reraisen preflop ganska säkert, möjligen med en övervikt mot AK då.

På floppen gör han en CB på 5/8 då det checkas till honom, raisen mot detta CB behöver inte betyda styrka utan möjligen ett försök till steal eller rent informationsbetande med 99 eller JT. Han har position med två överkort samt ett par runner-runner-drag (kanske inget att låna på banken för, men många gillar sådant) och synar därför.

På turn får han till sina överkort ett stegdrag och nötfärgdraget, MUMMA! Han inser nog här att han är slagen just nu men räknar nog med en hel del outs och synar därför. Du kommer ändå inte att folka på rivern om hans stege fylls och han kommer undan med sin A-high om han missar.

På rivern missar han och väljer att inte betala mer. Jag tror på någon av dessa händer och framförallt AKs.