liggat Postad 24 Oktober , 2004 Rapport Postad 24 Oktober , 2004 tänkte bara visa vad man kan göra med en passiv kille. och varför man inte ska vara passiv.. det här spelet rekommenderas inte alltid men har man rätt stämning vid bordet så är såna här händer fina Game # 014,975,632 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.50/1 - Table "Bilbao" Game ended Saturday 2004-Oct-23 11:32:22 PM GMT Players: trubadur1 (EUR 64.75 in seat 2) X (EUR 46.50 in seat 3) liggat (EUR 140.00 in seat 4) saxarna (EUR 75.75 in seat 5) Sjugurka (EUR 170.25 in seat 6) Connor (EUR 137.75 in seat 7) IngeBall (EUR 60.25 in seat 8) Dealer: IngeBall Small Blind: trubadur1 (0.50) Big Blind: X (1.00) liggat was dealt: Th - 9h liggat Call (1.00) saxarna Fold Sjugurka Fold Connor Fold IngeBall Call (1.00) trubadur1 Fold X Raise (1.75) liggat Call (1.75) IngeBall Call (1.75) Flop Qd - Ah - 5h fin flopp för mig, jag betar nästan pott för att försöka visa att jag har en hand att skydda.. X Check liggat Bet (3.00) IngeBall Fold X Call (3.00) Turn Qd - Ah - 5h - 6s han kanske också sitter med färgdraget? tanken slog mig.. men vafan, jag har satt han på ett A iaf.. men han kanske har dålig kicker? killen raisar ofta preflopp men sällan efter flopp. X Check liggat Bet (8.00) X Call (8.00) River Qd - Ah - 5h - 6s - 6h och där går färgen in.. han borde ha gjort omslag långt tidigare om han hade set så kåk utesluter jag totalt. X Check liggat Bet (22.00) X Call (22.00) liggat shows: Th - 9h (a flush, ace high) X didn't show: Qh - Ac (two pairs, aces and queens) liggat wins: EUR 72.25 (with a flush, ace high) Rake: EUR 2.50 alltså har han checkat/synat till sig min färg och fegat hela vägen kanske va lite surt för honom.. men man måste ju lära sig att ta intiativet i potterna annars blir man överkörd.. ingen monsterpott kanske men det kostade mig €11 för att dra till färgen och jag lyckades prångla ut €33 från fi. hade jag inte fått in färgen hade jag bara checkat ner river och torskat, vet inte vad oddsen säger men chansen att han skulle lägga sig på flopp och turn fanns ju också.. den här typen av spel älskar jag när det funkar.. om jag hade varit X i det läget hade jag betat pott direkt på alla gator, har ingen lust alls o chansa mot färgdrag. kommentarer på mitt tomtespel samt en diskussion och beta på färgdrag tycker jag vore passande i den här tråden Citera
anth Postad 24 Oktober , 2004 Rapport Postad 24 Oktober , 2004 Jag skulle antagligen spelat likadant som du. Att beta på en draghand är inte fel så länge man är medveten om att det är en semi-bluff. Dessutom så har du fördelen av att maskera din hand - hans syn på rivern visar ju att han läst din hand helt fel. DEt enda tips jag kan ge är att inte spela alla draghänder likadant - men det visste du redan. Citera
Papa Kubo Postad 24 Oktober , 2004 Rapport Postad 24 Oktober , 2004 Men att limpa in med T9s från första position, är det så klokt? Citera
DallasTower Postad 24 Oktober , 2004 Rapport Postad 24 Oktober , 2004 Om du har satt killen på ett A och tror att han inte lägger sig så förloras ju hela poängen med semi-bluffen. Det här verkar ju vara en calling station, en sådan tror jag inte det är någon bra idé att semi-bluffa. Att betta ett färgdrag mot en kille som aldrig lägger sig är en stor förlustaffär. Jag vet ju ingenting om denhär killen, men att han inte raisar är ju typiskt calling station manér. Sen skulle jag nog passa mig för att utesluta kåken också, han kan ju ha slowplayat sitt set (även om det kanske inte är rätt spel med färgdrag på bordet), och då är rivern här ett riktigt cashcard då han sätter sin kåk samtidigt som du sätter din färg. Citera
Govno123 Postad 24 Oktober , 2004 Rapport Postad 24 Oktober , 2004 Han borde ha gjort omslag långt tidigare om han hade set så kåk utesluter jag totalt. " då är han inte callingstation. Citera
liggat Postad 24 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 24 Oktober , 2004 DallasTower där har du en poäng faktiskt sant att om han har ett A så kommer han nog syna ner mig i vilket fall som helst.. lite dumt spelat på flopp och turn kanske, bästa kanske hade varit o checka på turn och ta gratiskortet istället.. Kubo jag skulle kunna limpa med 53s från första position.. i en turnering däremot där man måste vara tokrädd om sina chips hade jag foldat direkt Citera
jga Postad 24 Oktober , 2004 Rapport Postad 24 Oktober , 2004 Han borde ha gjort omslag långt tidigare om han hade set så kåk utesluter jag totalt. " då är han inte callingstation. Brukar bli fart på dom värsta synstationerna om dom har ett riktigt monster. Citera
Recommended Posts