gnurfen Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 beslöt mig för att ge Expekt/TAIN en ny chans, för att få den där 100% reloadbonusen som de nu erbjuder (max 100 dollar, så jag satte in 100 dollar) För att få den måste man lira så att man får 200 FrequentPlayerPoints. Nåväl, lirade 4 timmar cashgame på två bord samtidigt igår. Inte en enda jävla FPP-poäng ramlade in. Lirat 1 timme cashgame på två bord idag. Inte en jävla FPP-poäng har ramlat in. Nu lirar jag 0.1/0.2, så det ska ju inte bli så många FPP-poäng, men bara för att kolla, så skrev jag upp händerna där raken var minst 25 cents idag (vilket ger0,25 FPP eller nåt). Minst 50 under timman, men fortfarande ingen skymt av FPP-poängen på kontot. Mailade för övrigt supporten om problemet tidigare idag, och fick ett av dessa underbara standardsvar där de förklarade vad FPP-poäng var. Godmorgon. Problemet var bara att de hade skickat ett gammalt standardmeddelande, där den gamla definitionen av FPP-poäng fanns kvar. Det fick deras chef för supporten erkänna efter ett argt mail. Men kollade de om jag hade rätt i sak? Nej. Stick o brinn, Expekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
derra Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 Verkar konstigt. Jag håller på att cleara samma bonus och har idag på 4 timmars spel fått ihop runt 150 FPP. Funkar hur bra som helst även om det är lite fördröjning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
puppets Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 för det första så måste man ha 1000 fpp för att få 100 dollars bonusen...kolla noga på hemsidan..man får 20 dollar för 200 fpp...för det andra får man bara fpp på 0.25-0.50 borden och uppåt...ganska säkert på att det är så Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
finkell Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 Har exakt samma problem och fick det där dryga standardsvaret till svars när jag mailade supporten. Går det inte att få FPP på 0.10 / 0.20 blinds? För inte fan får jag nå poäng Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Grand Bark Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 Du måste spela på NL 50 för att få FPP enl. min erfarenhet. På NL100 tickar det på rätt bra. Jag clearade deras signup 800 FPP på NL50. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steel Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 för det första så måste man ha 1000 fpp för att få 100 dollars bonusen...kolla noga på hemsidan..man får 20 dollar för 200 fpp...för det andra får man bara fpp på 0.25-0.50 borden och uppåt...ganska säkert på att det är så Du har fel, för reloaden räcker det med 200fpp för att få $100. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gnurfen Postad 26 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 Enligt standardsvaret får man FPP för 0.1/0.2 men de tickar inte in på kontot. Muppar på Expekt. Imorgon ska jag maila dem ett gäng nummer på händer som varit på minst 25 cents rake. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrZingo Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 för det första så måste man ha 1000 fpp för att få 100 dollars bonusen...kolla noga på hemsidan..man får 20 dollar för 200 fpp...för det andra får man bara fpp på 0.25-0.50 borden och uppåt...ganska säkert på att det är så Helt fel Expekt ger poäng på alla bord om raken är över 25c och vad gäller SnG så får du 1 poäng för en $2 SnG och 5 poäng för $10(varje 0,20c i avgift ger 1p) Alltså; Du får poäng på ALLA bord OM raken är över 25c (detta gäller Cash games) På SnG och Turneringar så får du 1poäng för varje 20c som betalas i avgift. Det räcker att du spelar ihop 200FPP under begränsad tid för att RELOAD bonusen skall utbetalas, vilket går väldigt lätt på NL50, eller om du hellre vill 200st $2 Sngs Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Surfludde Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 Hej, Tack för ditt e-mail! Det gäller både nya och gamla spelare. läs mer om den nedan: Vänligen notera att du måste spela ihop åtminstonde 200 FPP mellan 25/1 och 10/2 innan bonusen betalas ut till ditt pokerkonto. När du har uppnått korrekt antal FPP för din bonus, vänligen sänd ett e-mail till poker@expekt.com med titeln "Reload januari" samt inkludera ditt screen name(bordsnamn) och deponeringssumma för att mottaga din bonus. Observera att ditt e-mail måste vara oss tillhanda senast 23:59 den 10:e februari. Hur fungerar FPPs? För Sit and Go och Mult Tables kommer du delges en fast FPP på 5% på alla avgifter. Detta innebär i praktiken att du kommer att bli tilldelad 1 FPP för varje 20 cent du betalar, eller 5 poäng för varje dollar. För ring games belönas du enligt följande tabell: Rake = FPP/Spelare $0.25 0.25 $0.50 0.5 $1 +1 Alltså måste rake i en pott uppgå i minst $0.25 för att det ska resultera i FPP. Denna rake uppnås när potten i en hand når $10. Om du varit med och fått kort i en hand, där potten sedan uppnått denna summa, kommer du att tilldelas FPPs. För att ta del av ditt antal poäng går du enkelt in under ?Bank? som du hittar under ?Account?-sektionen på din Expekt.com pokerklient. "Mellan den 25:e och 31:a januari delar vi ut upp till $100 i reload bonus, intreserad utav att veta mer? Du läser mer om hur du erhåller din bonus här, http://www.expekt.com/?pageid=546&lc=swe" Med vänliga hälsningar! Marcus Ericsson Poker Support Expekt.com Ltd. läs bara detta så slipper ni missförstå och bli arga (hoppas jag) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steel Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 Alltså måste rake i en pott uppgå i minst $0.25 för att det ska resultera i FPP. Denna rake uppnås när potten i en hand når $10.... läs bara detta så slipper ni missförstå och bli arga (hoppas jag) Man kanske blir lite sur om man tror på det där och sen upptäcker att raken faktiskt är dubbelt så hög Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EL_FishkO Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 så man behöver bara få kort för att få fpps? multitabla 10-handsbord är alltså att föredra... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
scouserandy Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 så man behöver bara få kort för att få fpps? multitabla 10-handsbord är alltså att föredra... Det går fortare shorthanded Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gnurfen Postad 26 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 hehe, olika mail till olika personer. med den dassiga klienten, så är jag inte förvånad. Enligt det mail jag fick, så får man FPP-poäng när potten är 3,75. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gnurfen Postad 26 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 Från Expekts reklammail: Hur fungerar FPP? -Multi Table turneringar och Sit & Gos: FPP ges ut vid en fast 5% av alla dina avgifter. Det betyder att du tjänar 1 FPP för varje 20 cents du betalar som avgift eller 5 poäng för varje dollar. -Ring games: Alla spelare vid bordet som har tilldelats hålkort erhåller FPP så länge som raken för bordet överstiger $0.25: För ring games gäller följande: Rake FPP per Spelare $0.25 0.25 $0.50 0.5 $1+ 1 Från Expekts mail till mig: > Tack för ditt e-mail! > > Hur fungerar FPPs? > > För Sit and Go och Mult Tables kommer du delges en fast FPP på 5% på alla avgifter. Detta innebär i praktiken att du kommer att bli tilldelad 1 FPP för varje 20 cent du betalar, eller 5 poäng för varje dollar. För ring games belönas du enligt följande tabell: > Rake = FPP/Spelare > $0.25 0.25 > $0.50 0.5 > $1 +1 > > Alltså måste rake i en pott uppgå i minst $0.25 för att det ska resultera i FPP. Denna rake uppnås när potten i en hand når $3.75, på ett bord med stakes lägre än $0.25/0.50. Om det är högre stakes på borden uppnås denna rake vid $5. Om du varit med i en hand, och lagt in pengar så att potten uppnått denna summa, kommer du att tilldelas FPPs. > > FPPs har inget förfallo datum och kommer att kunna användas när helst du vill, även till framtida erbjudanden. Vissa specifika erbjudanden kommer att kräva att du har belönats med ett visst antal poäng under en begränsad tid medan andra kommer att tillåta dig att spendera dina FPPs som du själv behagar. > > För att ta del av ditt antal poäng går du enkelt in under ”Bank” som du hittar under ”Account”-sektionen på din Expekt.com pokerklient. > > Mellan den 25:e och 31:a januari delar vi ut upp till $100 i reload bonus, intresserad utav att veta mer? > Du läser mer om hur du erhåller din bonus här. SEDAN SÅ PÅPEKADE JAG ATT DE HADE OLIKA DEFINITIONER OM FPP Tack för ditt mail! Självklart stämmer det att det räcker att endast tilldelas hålkort, och denna information har vi nu uppdaterat på relevanta sidor. Reglerna ändrades nyligen till det som nu gäller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
puppets Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 ok...då får ni ursäkta mig så mycket...trodde verkligen jag hade rätt....sorry guys Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
espinola Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 Så vid en 100$ deposit får man 100$ i reload efter 200p? Ja eller nej? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SubZero Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 Kan någon annan bekräfta att bonusen går bara cleara på NL50 och högre? Ni som har spelat på NL20, väntade ni en halvtimme innan ni kollade era FPP? De uppdateras inte så ofta nämligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vafantroru Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 Har clearat bonusen på NL 50. körde två bord, tog kanske 7 timmar sammanlagt. ibland känns FPP poängen tröga men de uppdateras bara en gång i halvtimmen.. Maila expekt om att jag fått ihop 200 fpp poäng och 10 minuter senare hitta jag 100 dollar extra på kontot. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrZingo Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 Kan någon annan bekräfta att bonusen går bara cleara på NL50 och högre? Ni som har spelat på NL20, väntade ni en halvtimme innan ni kollade era FPP? De uppdateras inte så ofta nämligen. Jag har fått FPP på NL20, men det rekommenderas inte, då det blir inte många poäng i halvtimmen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Moleskin Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 Hej, Tack för ditt e-mail! Nej det gör ingen skillnad vilka bord du spelar på. Dock tar det ju klart längre tid att uppnå FPP på de absolut lägsta borden eftersom max-rake på dessa är $0.30 vilket endast ger dig 0.25 FPP. Mellan den 25:e och 31:a januari delar vi ut upp till $100 i reload bonus, intreserad utav att veta mer? Du läser mer om hur du erhåller din bonus här, http://www.expekt.com/?pageid=546&lc=swe Med vänliga hälsningar Johnny Johansson Poker Support Expekt.com Ltd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zamora25 Postad 27 Januari , 2006 Rapport Share Postad 27 Januari , 2006 jävla skit bonus och spelare! satte in 100 dollar och torska dom efter typ 8 givar.... JJ vs JQ... 46JQQ sen nån dum hand igen... usch nu skiter jag i Expekt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
puppets Postad 27 Januari , 2006 Rapport Share Postad 27 Januari , 2006 jag har inte fått nån bonus än...mejlade dom för 2 timmar sen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 27 Januari , 2006 Rapport Share Postad 27 Januari , 2006 jag har inte fått nån bonus än...mejlade dom för 2 timmar sen... Klockan är 1 på natten! De sover! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Eddie88 Postad 27 Januari , 2006 Rapport Share Postad 27 Januari , 2006 Har också haft stora probs med fpp, verkar gå jävligt trögt...riggade jävla pokerum...enda anledningen till att jag spelar där är reloaden. Annars är expekt völdigt opopulärt..i mina ögon. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partypooper Postad 27 Januari , 2006 Rapport Share Postad 27 Januari , 2006 Har själv tagit reload bonusen på expekt. Hade inga problem med att få FPP eller få bonusen! Pengarna var på kontot ca 2 timmar efter jag e-postat supporten vid ca kl01.00 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts