Gå till innehåll

VARNING för Sverigepoker.se!


chille

Recommended Posts

"Garanti

Enligt Konsumentköplagen har kund två år på sig att reklamera en vara med ursprungligt fel, dvs en vara som gått sönder pga av fabrikationsfel men inte om den gått sönder pga av oaktsamhet eller onormalt användande." utdrag från sverigepokers villkor.

 

Kan inte pokerdukar med träningsoverall tyg räknas som "ursprungligt fel"? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 93
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"Garanti

Enligt Konsumentköplagen har kund två år på sig att reklamera en vara med ursprungligt fel, dvs en vara som gått sönder pga av fabrikationsfel men inte om den gått sönder pga av oaktsamhet eller onormalt användande." utdrag från sverigepokers villkor.

 

Kan inte pokerdukar med träningsoverall tyg räknas som "ursprungligt fel"? :D

 

Lite OT men... En pokerförening räknas som regel inte som "Konsument". Däremot finns det lite i köplagen som går att köra upp i stolgången på träningsoverallsförsäljarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har en konsument som köper vara över distans (internet). Rätt till 14 dagars ångerrätt räknat från den dag han erhållit varan. Ångerrätten kan göras gällande muntligt, vilket gjorts här. Det måste inte göras gällande att varan är fel på något sätt. Det räcker med att man ångrat sig.

 

Konsumenten skall betala returen, men i övrigt få sina pengar tillbaka. Huruvida förpackningen har brutits eller inte har ingen som helst betydelse. Däremot måste själva varan vara i "väsentligt oförändrat skick".

 

Alltså skall Sverigepoker gå med på att ta tillbaka varan och återbetala köpesumman.

 

Om företaget inte går med att ta tillbaka ditt pokerbord det föreslår jag att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) på http://www.arn.se som kan pröva tvisten kostnadsfritt.

 

Dessutom är pokersverige skyldiga att informera om reglerna om ångerrätt på sin hemsida. Gör de ínte det så bryter de mot reglerna i marknadsföringslagen. De kan förbjudas använda sin marknadsföring vid vite, eller åläggas att betala en marknadsstörningsavgift upp till 5 mkr enligt 22 § marknadsföringslagen.

 

mvh

 

Grymme

Jurist

 

ps. Detta förutsätter helt riktigt att det är en konsument som står som beställare. Men jag antar att det är killen som startade tråden som står som beställare, inte pokerföreningen (som ersätter honom i efterhand) ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag vara ärlig så är vi inte ens intresserade av att lösa detta längre, vi har bestämt att sälja träningsoverallsdukarna till mindre nogräknade medlemmar som antingen vill spela på dem eller sy ett par gröna träningsoverallsbyxor :D

 

Det vi ville med detta inlägg var helt enkelt att varna andra, så att ingen annan behöver bli utsatt för deras usla produkter och service.

 

Att Rasmus svarar som han gör visar prov på en 6-årings mentalitet och förhoppningsvis läser alla blivande Sverigepokerkunder detta och väljer någon annan leverantör.

 

Jag är själv egen företagare sedan många år tillbaka, och skulle jag behandla mina kunder såsom Sverigepoker behandlat mig/oss skulle jag inte ha kommit långt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Shepard blivit äldre? Tyckte någon skrev fem innan, men nu är hans som sex rent mentalt. Ja, sexåringar kan allt vara roliga måste jag säga!

 

Men seriöst, finns det verkligen företagare som svarar spydigt som fan i ett forum? Hrm, iofs så kan det ju säkert stämma när dom sysslar med översättningar också, speciellt eftersom deras texter inte ens stämmer på deras hemsida men tja, idioter finns det ju överallt och sådana köper säkert deras tjänster. Dom lär väl inte märka att något inte stämmer när dom betalat och ser sin "produkt"

 

Heja heja!

 

:P

 

Grymt rolig tråd iaf, underhållande ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

razz, om du betalar mig och stahla 100.000 € var så kan vi använda denna publicitet att vända forumet till er fördel. Vi säger då att vi tittat på processen och tagit tag i problemen. Om ett halvår är ni nog tillbaka på banan då.

 

Se inte detta som något maffia-liknande utan som en vänlig gest från en med-människa.

 

Du kan välja mellan en del språk så hör av dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde själv en pokerduk och en kortlek från pokersverige.se. Efter att inte fått nått på en ca 10 dagar så mailar jag dem och frågar var mitt paket är. De har vi redan skickat säger dem. Iaf så går ytterligare 5 dagar och mitt paket har inte kommit fram. Då bestämmer de sig för att skicka ett nytt. De paketet kommer fram några dagar senare och glad va man för de..

 

..men bara i 2 min. Kortleken man fick va helt ospelbar. Motivet på baksidan va utsemtat på vissa kort och även så va vissa kort knottriga. Som om mån lagt kortet på en grusad backe och trampat på de.

 

Drar iväg ett mail med bilder till pokersverige.se och de svarar med att jag inte är den ända som haft de här problemet och lovar mig 4 nya kortlekar. Kortlekarna kommer efter ca 3 dagar men även dem är helt ospelbara så jag drar iväg ett nytt mail och får svaret att de inte kan skicka ut fler kortlekar och att jag skulle försöka sätta ihop en komplett kortlek av de kort jag hade (vilket inte gick då samma kort i samtliga kortlerna va märkta). Hopp tänkte jag och brydde mig inte mer om de.

 

ca 35 dagar efter jag beställt en kortlek och duken får jag en avi från posten. Knatar upp och hämtar ut paketet och där hitta jag mitt första paket, innehållande en kortlek och en duk. Även den kortleken va ospelbar.

 

Sammanfattning:

Beställde 1 kortlek, 1 duk

Fick 6 ospelbara kortlekar, 2 dukar

 

Får väll va nöjd med att jag fick 2 dukar men att inte få nån bra kortlek och att de inte kollar upp problemet innan de skickar ut nya är helt ofattbart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde själv en pokerduk och en kortlek från pokersverige.se. Efter att inte fått nått på en ca 10 dagar så mailar jag dem och frågar var mitt paket är. De har vi redan skickat säger dem. Iaf så går ytterligare 5 dagar och mitt paket har inte kommit fram. Då bestämmer de sig för att skicka ett nytt. De paketet kommer fram några dagar senare och glad va man för de..

 

..men bara i 2 min. Kortleken man fick va helt ospelbar. Motivet på baksidan va utsemtat på vissa kort och även så va vissa kort knottriga. Som om mån lagt kortet på en grusad backe och trampat på de.

 

Drar iväg ett mail med bilder till pokersverige.se och de svarar med att jag inte är den ända som haft de här problemet och lovar mig 4 nya kortlekar. Kortlekarna kommer efter ca 3 dagar men även dem är helt ospelbara så jag drar iväg ett nytt mail och får svaret att de inte kan skicka ut fler kortlekar och att jag skulle försöka sätta ihop en komplett kortlek av de kort jag hade (vilket inte gick då samma kort i samtliga kortlerna va märkta). Hopp tänkte jag och brydde mig inte mer om de.

 

ca 35 dagar efter jag beställt en kortlek och duken får jag en avi från posten. Knatar upp och hämtar ut paketet och där hitta jag mitt första paket, innehållande en kortlek och en duk. Även den kortleken va ospelbar.

 

Sammanfattning:

Beställde 1 kortlek, 1 duk

Fick 6 ospelbara kortlekar, 2 dukar

 

Får väll va nöjd med att jag fick 2 dukar men att inte få nån bra kortlek och att de inte kollar upp problemet innan de skickar ut nya är helt ofattbart

 

Skapa ett konto bara för att posta det här? Du måste verkligen hata dom. Tyvär kan inte ta dig seriöst när det här är din första post :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...