Gå till innehåll

Spela ihop till julklapparna, $500!


mooy

Recommended Posts

Ja, precis som det låter. Jag vill kunna köpa riktiga julklappar till alla mina vänner och ovänner. Likt "martenmania"(inspirerad) tänkte jag lägga ut mina resultat här i denna tråden.

 

Lite bakgrund: 26 år och har spelat i snart ett år lite av och till. Tidigare hade jag spelat något år också men som på ett bananskal hela tiden. Nu i år så har jag läst böcker, Winning low limit holdem av Lee och Holdem poker for advanced players av sklansky/malmuth, och förkovrat mig i diverser forum. Jag har tidigare satt in småslantar och hoppats på att spela upp dom till större men det har slutat med att man blivit otålig och spelat på för hög nivå. Spelar även live med polare utan att gå speciellt plus eller minus.

 

Vad är det som är skillnade nu? Varför tror jag att jag ska lyckas denna gång. Jo, Denna gång ska jag se till att ha BR och spela bättre. Ta mer hjälp av forumet här och vara beslutsam.

 

Fakta:

BR: $500

Site: Pokernow

Primärt spel: Holdem FL

Nivå: Lägsta (kan ändras)

Hjälpmedel: Pokertracker eller office (Kommer senare).

Mål: Dubbla innan jul (Målen kan utökas om dom råkar uppnås)

 

/Mooy aka TTman :club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första spelkvällen:

Sitter och spelar lite på ett $0.5/$1 bord för att mjukstarta lite.

 

får AQo och sitter i sen position. Callar, inga höjningar preflop. Floppar Axx (låga kort rainbow) raisningar. turn A och jag funderar på om jag ska betta eller check raisa. raisar och call call. river Q. Ska jag betta eller checkraisa? bettar call call. och vinner en pot. grattis.

 

Vinst: $6.25

BR: $506.25

 

/Mooy aka TTman :club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första spelkvällen:

Sitter och spelar lite på ett $0.5/$1 bord för att mjukstarta lite.

 

får AQo och sitter i sen position. Callar, inga höjningar preflop. Floppar Axx (låga kort rainbow) raisningar. turn A och jag funderar på om jag ska betta eller check raisa. raisar och call call. river Q. Ska jag betta eller checkraisa? bettar call call. och vinner en pot. grattis.

 

Vinst: $6.25

BR: $506.25

 

/Mooy aka TTman :club::diamond::heart::spade:

 

Limpar du me AQ i sen position?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första spelkvällen:

Sitter och spelar lite på ett $0.5/$1 bord för att mjukstarta lite.

 

får AQo och sitter i sen position. Callar, inga höjningar preflop. Floppar Axx (låga kort rainbow) raisningar. turn A och jag funderar på om jag ska betta eller check raisa. raisar och call call. river Q. Ska jag betta eller checkraisa? bettar call call. och vinner en pot. grattis.

 

Vinst: $6.25

BR: $506.25

 

/Mooy aka TTman :club::diamond::heart::spade:

 

Limpar du me AQ i sen position?

 

Jag måste ha varit riktigt trött när jag skrev ur minnet. Jag satt i bb faktiskt. Mitt minne är inte riktigt 100%. :D

EDIT: Hmm kanske inte ska posta mina hand histories här. editera om ni känner för det PF.

HH:

Party Poker 0.5/1 Hold'em (8 handed)

 

Preflop: Hero is BB with Ad, Qh.

UTG folds, UTG+1 folds, MP1 calls, MP2 folds, CO folds, Button calls, SB completes, Hero checks.

 

Flop: (4 SB) As, 3h, 7c (4 players)

SB checks, Hero bets, MP1 raises, Button 3-bets, SB folds, Hero caps, MP1 calls, Button calls.

 

Turn: (8 BB) Ac (3 players)

Hero checks, MP1 bets, Button calls, Hero raises, MP1 calls, Button calls.

 

River: (14 BB) Qd (3 players)

Hero bets, MP1 calls, Button calls.

 

Final Pot: 17 BB

 

/mooy aka TTman :club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens rapport:

Dagen började med att jag inte spelade poker utan spenderade den med flickvännen som av någon anledning inte tycker att poker är så dumt. Hon e snäll hon. Hon ville att jag skulle lära henne poker. nja, Något vill jag ha ifred. :)

 

Har bonusar som kommer vid 500 och 1000 händer. Först $100+bok(internet texas holdem) och sedan $100 vid 1000 händer. Smaskens.

 

Spelade 2 $0.5/1 bord. Den ena minus 17 den andra plus 23. 3 timmar.

 

Vinst: $19.5

BR: $525.75

Rakade händer: ca 200

 

/Mooy aka TTman :club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt 45 min innan jag skulle till jobbet. Jobb och jobb. Man har börjat få dåligt med timmar på jobbet men då kan man spela mer. (see good in bad)

 

Man kan ju se det som att det är endå tomtar som kommer med paketen i år. hehe Nivån på skämten är kanske inte så hög. Jag e lite trött....

 

Vinst: $7

BR: $532.75

Rakade händer: ca 282

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen slutade med förlust. Men jag spelade in lite rakade händer iaf(see good in bad). Inget speciellt hände. Blev utdragen lite många ggr och spelade lite mer händer. Var också lite dum och callade raise med top pair. Förlorade lite på shorthanded games med 2-4 pers. Är alldeles för vek. Något som man kan undvika eller försöka täppa igen. Undvika blir lättast.

 

5 timmarspel

Vinst: -$10

BR: $522.75

Rakade händer: ca 540 ($100 Bonusen borde ramla ner i morgon)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlorade lite på shorthanded games med 2-4 pers.

 

Nej, shorthanded på party 0,5/1 är ingen bra ide. Raken är för hög ($0,5 vid $5 - USCH!). Raken är iofs samma vid fullbord men den slår inte lika hårt då. Personligen kan jag inte tänka mig att spela på lågborden på party utan pending bonus. Normal rake på 0,5/1 är $0,25 per $5.

 

Lycka till med spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Japp. Tillbaka efter en lång tids tystnad. Vad har hänt sen sist då? Jag har backat ca $50 sedan sist. mest på FL 05/1 men satt också i dag med NL025/05 ett tag. Där försvann $25 också ganska enkelt. Varför? för att jag inte vet hur fan man ska betta.. Spelade som en kratta. Dom hade roligt åt mig i chatten också. Man får ju småle lite själ med en viss självironi.

 

Är boken "intenet texas holdem" inriktad på NL någonting? eller har någon något förslag på online mtrl?

 

Bonus 2 borde dyka upp snart också. Lika så boken. ja, man går ju inte back iaf eftersom bonusarna backar upp en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en ganska lyckosam dag så är jag ganska nöjd. Körde ett bord FL 05/1 och ett NL 025/05 ett tag nu på kvällen. En minnesvärd hand på båda.

 

FL: Får KK och det är höjningar på flera ställen på bordet och jag callar bara. får en kung på floppen och tänker yeppi. Tänker att här ska bettas. men till min förvåning så bettas det rikligt på bordet och jag behöver bara calla tills det cappas. lika på turn och sedan på river kommer ett äckligt ess och det blir bara en bet där. Var lite rädd att någon satt på AA eftersom det va väldigt mkt bettingar hela tiden. Rätt / fel. Såg jag spöken under sängen? Ja kanske. Jag borde nog ha bettat. Nu ska jag sova gott.

 

NL: Får AA och sitter UTG. Callar(för att hoppas på en höjning och lite bettar i potten). Det blir en höjning och en call och jag slänger in hela bunten med chips($20). Får en syn av AK och tar hem potten.

 

Detta var ju en lite bättre NL session än tidigare. Jag brukar ju köra NL när det är turneringar och har vl ganska bra resultat även om jag är en sopa på att komma mer än 3:a i turneringar.

 

Vinst: ca $40

BR: $632.82

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Pokernow bonusarna($200+$100 reload) är avklarade. Ligger nu på $793.25. varför jag har gått back beror på mina NL äventyr. NL är helt enkelt inte mitt spel. Nu har jag gåt över till PP och en reload på $100. Känner att mitt spel har blivit bättre, Det var riktigt dåligt förut.

 

 

Dagens analys:

FL $1/2 - 1,531 Händer - plus 1.22BB/hand

FL $0.5/1 - 3,435 Händer - plus 1.10BB/hand

NL $0.5 - 462 Händer - minus 21.59BB/100

 

FL $0.5/1

Saw flops all hands 25.24%

Saw flop not in blind 15.21%

 

FL $1/2

Saw flop all hands 24.95%

Saw flop not in blind 17.49%

 

NL $0.5

Saw flop all hands 24.41%

Saw flop not in blind 18.66%

 

 

Mina sämsta händer:

1. AKs -2.09BB/hand Gillar inte detta alls.

2. A5s -1.28BB/hand

3. 99 -1.08BB/hand

4. 77 -1.04BB/hand

5. 55 -0.77BB/hand

 

Bästa händer:

1. AA 4.37BB/hand

2. KK 2.18BB/hand

3. QQ 1.86BB/hand

4. QTs 1.74BB/hand

5. QJs 1.63BB/hand

 

 

Drygt en månad kvar till jul. $1000 hoppas jag att jag kommer upp i. Borde vara lugnt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Ett Bonus maraton på partypoker. Ja det var min sysselsättning på måndagskvällen och tisdagsmorgonen. Började kl halv 10 på måndagkvällen med 4 bord och höll på till tisdag morgon kl 6:50 inga pauser eller annat. En flaska vatten som enda sällskap. Till en början gick det bra för att sedan bli tightare. men kring 3 så blev det löst på mina bord igen och markerna flög till höger och vänster. min vinst peak blev nog $230 och höll sig på $200 till sista 15 minutrarna. då loosade jag $100 dollar i potter där jag va favorit tills alla marker va inne i potten. Bla en KK mot 66 som satte fyrtalet.. Snyggt. Samma kille fick 2 andra inköp också av mig och en så hade han AA mot min QQ så det kan han få.

 

Anledningen jag körde detta maraton var att cleara partys dec reload. så totala vinsten blev ca $300

 

Jo, Jag har börjat köra no-limit på $0.25/$0.5 på party och €0.25/€0.5 på en B2B site. Häromkvällen så gjorde jag faktiskt för ovanlighetens skull vinst och en stor sådan. €300 på 3 timmar.

 

8,5 timmarspel

Vinst: $100 + $200 bonus

BR: $1300 + lite som ligger på neteller och cryptositer.

 

Ja detta va roligt och nu är jag trött. sova någon timma och sedan iväg på jobbet. hmm undra om man ska köra reloaden på staff efterjobbet..... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...