Gå till innehåll

Swedish Cruise Freeroll på Party 24/1!


pozz2

Recommended Posts

  • Svars 295
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mycket lustigt slut, tre spelare kvar, railo med en stack på typ 1500k snoevit med ca 800k och johnjansson lyckas överleva ligger mellan 60/200k

 

Railo styr och ställer, bluffar, reraise bluffar och kör hårt mot snoevit eftersom han vet att snoevit har råd att vänta på att john åker ut så att snoevit kan plocka 2 platsen 6k$ istället för 3 platsen 3k$, för att sedan spela om 1 platsen när john är ute

 

Det roliga är att snoevit gamblar, försöker sno blinds, bettar på floppen m.m. det vill säga han riskerar att minska sin stack för att eventuellt åka på 3 plats

 

Detta spel anser jag är helt ok om man vill vinna turneringen, men inte om man vill ta andraplatsen, bättre då att vänta ut john som hela tiden åkte jojo mellan 60/200k

 

Tillslut åker john ut!

 

blindsen är 20k/40k

 

Nästa hand går snoevit allin med 330k och 42 och får helt otroligt syn av 46 det blir splitt pott

 

railo funderar??? och frågar: du vill inte vinna va?

 

snoevit svarar: näe

 

Nästa hand synar snoevit en allin med J5 off mot 22

 

Ingen klonk och snoevit fick en andraplats som han ville?

 

Snoevit om du ser detta får du gärna förklara för jag tror inte att jag riktigt förstår, men det var jävligt lustigt, hehe

 

Såg dig spela hela vägen från plats 400 och tycker att du mycket bra hela tiden, din table Image var grym, mycket tight, bettar bara om du har något, du visade ju korten nåra gånger när det verkade som att du bluffade.

 

Snygg steal med A8s och råkade få syn av AQ, floppen klonkar du två par och lyckas dubbla upp

 

jaja det var kul att kolla, nästa gång är det min tur

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till er som fick lite stålar!

 

Själv gjorde jag värsta bajsturneringen, åkte ut efter ca 45 minuter, riktigt magplask blev det. Hann spela 25 minuter innan jag upptäckte att det inte var de vanliga 10 minuters-perioderna som det brukar vara på frirullarna, utan 20 minuter... :? Osså har jag suttit och chansat en massa helt i onödan. :roll:

 

Riktigt ruttet bord också... 6 pers som bara checkfoldar och 3 övriga som synar med allt, t.o.m. med unokort ibland alltså... Sedan blir jag flyttad till ett annat bord, har ministack på 375 eller något, cutoff höjer till 93 eller nåt sånt lodigt. Jag tror att jag har bästa handen och ställer in, han synar med K9 och får en nia på river... Hejdå Myssion

 

EDIT: Jag hade A7... lite trött så här på morgonkvisten...

 

 

Men varför ville han inte ha förstapriset?? Det brukar väl gå rätt smidigt att sälja skiten om man inte vill åka på kryssningen ändå...? :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till er som fick lite stålar!

 

Själv gjorde jag värsta bajsturneringen, åkte ut efter ca 45 minuter, riktigt magplask blev det. Hann spela 25 minuter innan jag upptäckte att det inte var de vanliga 10 minuters-perioderna som det brukar vara på frirullarna, utan 20 minuter... :? Osså har jag suttit och chansat en massa helt i onödan. :roll:

 

Riktigt ruttet bord också... 6 pers som bara checkfoldar och 3 övriga som synar med allt, t.o.m. med unokort ibland alltså... Sedan blir jag flyttad till ett annat bord, har ministack på 375 eller något, cutoff höjer till 93 eller nåt sånt lodigt. Jag tror att jag har bästa handen och ställer in, han synar med K9 och får en nia på river... Hejdå Myssion

 

EDIT: Jag hade A7... lite trött så här på morgonkvisten...

 

 

Men varför ville han inte ha förstapriset?? Det brukar väl gå rätt smidigt att sälja skiten om man inte vill åka på kryssningen ändå...? :?

 

 

han kan få trada den mot min 29:e vinst :) sounds fair.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eight_Tray. Men jag är nere på 19k efter två idiotiskt spelade händer

 

Kan ju inte vara sämre än mitt spel...

 

/ caela_caela

 

Aha... coolt att du var forummedlem... du kom till vårt bort som bigstack som minskade hela tiden... själv var man uppe på 19k som mest tills jag lyckades få in såsen med A-10s mot JJ mot bordets stortslaskare med 250 kvar.. gick på fettilt och åkte som 245:a :( .. fiskfredde nickade jag.. satt på bordet med dig i typ 1½ timme eller nått...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var uppe mot railo några händer innan det var slutspelat för min del. Och jag vill inte antyda att det var dåligt spel, bara att det ska till en hel del tur för att vinna.

 

***** Hand History for Game 3428921316 *****

NL Texas Hold'em Trny:19509384 Level:3 Blinds (15/30) - Tuesday, January 24, 14:52:12 EDT 2006

Table Swedish Cruise Freeroll(577300) Table #104 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 10

Seat 2: Duderino71 ( $800 )

Seat 3: Uslingen ( $800 )

Seat 6: tank_dawg ( $1950 )

Seat 8: jimpa_84boy ( $1475 )

Seat 9: mamamia123 ( $5723 )

Seat 5: Trosa_Party ( $2265 )

Seat 10: Rickarrrd ( $750 )

Seat 1: railo ( $1110 )

Seat 4: FocZ87 ( $745 )

Seat 7: MAMKATI ( $670 )

Trny:19509384 Level:3

Blinds (15/30)

** Dealing down cards **

Dealt to tank_dawg [ As Ks ]

mamamia123 folds.

Rickarrrd folds.

railo raises [125].

Duderino71 folds.

Uslingen folds.

FocZ87 folds.

Trosa_Party folds.

tank_dawg calls [125].

MAMKATI folds.

jimpa_84boy folds.

** Dealing Flop ** [ Js, 6s, Jh ]

railo bets [175].

tank_dawg calls [175].

** Dealing Turn ** [ Ac ]

railo checks.

tank_dawg bets [350].

railo is all-In.

tank_dawg calls [460].

** Dealing River ** [ Th ]

tank_dawg shows [ As, Ks ] two pairs, aces and jacks.

railo shows [ Qd, Kh ] a straight, ten to ace.

railo wins 2265 chips from the main pot with a straight, ten to ace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha... coolt att du var forummedlem... du kom till vårt bort som bigstack som minskade hela tiden...

 

Mmmm. Det märktes väldigt snabbt att man inte var van bigstack.

Dags att plugga på lite.

 

Och spela, spela, spela...

 

Var kom du till slut?

 

Jo spela är det bästa... själv spelade jag väl okej fram till en dålig hand och sedan tiltade jag bort resten...

Snodde en hel del potter när du satt vid bordet... var verkligen framgångsrikt att sno när du hade limpat i tidig pos... =) knappast någon som vill mucka med de 2 stora stackarna vid bordet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var uppe mot railo några händer innan det var slutspelat för min del. Och jag vill inte antyda att det var dåligt spel, bara att det ska till en hel del tur för att vinna.

 

Den där handen exemplifierade mycket väl att turen också krävs.

Han var ju med 91% säkerhet ute innan rivern kom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var kom du till slut?

 

Plats 54, $75

 

Snodde en hel del potter när du satt vid bordet... var verkligen framgångsrikt att sno när du hade limpat i tidig pos... =) knappast någon som vill mucka med de 2 stora stackarna vid bordet...

 

Hmm, jo.

Hade någon annan spelat som jag hade jag nog sagt ett och annat, men att själv omsätta teorin i praktik...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...