Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Party Poker 2/4 Hold'em (8 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Efter 500 händer betraktar jag fi som tänkande TAG, dock något överaggressiv efter floppen.

Preflop: Hero is BB with A:heart:, Q:diamond:.

1 fold, UTG+1 raises, 5 folds, Hero calls.

Ibland höjer jag här, ibland inte. Jag tvivlar på att jag leder mer än hälften av gångerna och fi är antagligen tillräckligt smart för att jag inte ska kunna lura av honom AK eller ett par utan vidare.

Flop: (4.50 SB) A:diamond:, J:spade:, 5:spade: (2 players)

Hero checks, UTG+1 bets, Hero calls.

Vill inte tappa honom på turn, så jag synar bara.

Turn: (3.25 BB) 3:spade: (2 players)

Hero checks, UTG+1 bets, Hero calls.

Ligger jag före är det stor risk att han bangar ur om jag bettar här, ligger jag efter blir jag nog trebettad och måste ta en showdown i alla fall. Hade kortet varit en annan färg hade jag troligen valt check-raise. Dock misstänker jag att han antagligen tror att jag skulle ha spelat ett färgdrag hårdare på floppen.

River: (5.25 BB) 7:spade: (2 players)

Hero checks, UTG+1 checks.

Med mer betänketid hade jag kört bet/fold här. Nu var jag nog inne på en lite mer tveksam check/syn men slipper förnedra mig.

Final Pot: 5.25 BB

Ja, vad kan man säga? Oavsett utgång får den här typen av händer mig att känna mig som en total nybörjare. Vinner man märkbart på att spela handen aggressivare på någon gata (förutom möjligen rivern)?