Gå till innehåll

Mental skillnad på NL$25 och NL£25?


pozz2

Recommended Posts

ja spelar på NL £25 vilket motvarar nästan NL $50 och är där en vinnande spelare men har losat på $50.

Va kan de bero på? Menat spärr eller rädsla för att de verkar va mer pengar inblandade?

Om ja nu ska gå upp i nivå så är ju nästa logiska igentligen NL £50 o de motsvarar ju nästan NL $100.

I summa pengar räknat.

 

* RP, tidigare "NL$25--->NL£25" - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så det är högre rake på £ än $? har inte tittat så nära på detta då jag inte spelar på t ex crypto. hur är det med € om man jämför mellan alla tre?

 

Det beror på hur högt man spelar. Ofta är maxrejken 3 enheter och 3 pund är mer än 3 dollar.

 

det kvittar väl på lägre nivåer där man sällan capar raken. Capar man raken i varje pot ( t ex fullring NL-2K) så förstår jag att man kanske vill hålla en lägre rake. Hoppas jag har förstått detta rätt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det kvittar väl på lägre nivåer där man sällan capar raken. Capar man raken i varje pot ( t ex fullring NL-2K) så förstår jag att man kanske vill hålla en lägre rake. Hoppas jag har förstått detta rätt :)

 

Du har förstått det rätt. Dock bör man inte spela så högt, så att rejken går högre upp än £1.50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kan jag inte svara generellt men jag har ju spelat en hel del på cryptos £1/2 och $1/2 FL och där finns det helt klart skillnader i både spelstil, skicklighet och uppträdande hos den typiske spelaren.

 

Skulle ju också gissa att de flesta som spelar på pundborden (speciellt av fisken) går in via de engelska skinsen och på dollarborden går man in om man spelar på de amerikanska skinsen.

 

I fall dessa har olika målgrupp och marknadsföringstrategi som vore det väl konstigt om man fick en helt likadan spelarstruktur.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...