Gå till innehåll

Allt om PS2!


Papa Kubo

Recommended Posts

Idag hade jag tänkt kila ner på stan och inhandla ett PS2 + GTA:SA men så upptäckte jag att det kommer en ny version av PS2 den 1/11. Värt att vänta på?

 

Ja, det skulle jag säga. Grymt mycket smidigare och mindre.

Dessutom kommer GTA:SA ut först om en vecka, så då är det bara tre dagar kvar tills den nya konsolen kommer.

 

EDIT: Här har du lite bilder där du ser hur mycket mindre den nya konsolen är.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt mycket smidigare och mindre.

 

Om det är totalt ointressant då. Finns det någon prestandamässig skillnad som skulle kunna motivera en dryg veckas väntan?

 

Den har integrerat modem och Ethernet-port, vilket gör att man inte behöver köpa till bredbandsadapter om man vill "Go online" som är så jävla hippt nu för tiden :)

 

Annars är det bara storleken som skiljer. Jag råder absolut inte någon som redan har en PS2:a att gå och köpa den nya, men om man som kubo skall köpa konsolen i samband med ett nytt spel så ser jag ingen anledning till varför man skulle köpa den större, klumpigare varianten. Utom de där tre extra dagarna han får vänta. Och hundringen i prisskillnad, men den tycker jag det är värt.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den har integrerat modem och Ethernet-port, vilket gör att man inte behöver köpa till bredbandsadapter om man vill "Go online" som är så jävla hippt nu för tiden :)

 

Ok, det hade ju kunnat vara kul om man hade några polare... Skaffar jag mig det går det väl iofs att köpa till nätverksadapter till den gamla.

 

Annars är det bara storleken som skiljer. Jag råder absolut inte någon som redan har en PS2:a att gå och köpa den nya, men om man som kubo skall köpa konsolen i samband med ett nytt spel så ser jag ingen anledning till varför man skulle köpa den större, klumpigare varianten. Utom de där tre extra dagarna han får vänta. Och hundringen i prisskillnad, men den tycker jag det är värt.

 

Då får det bli en gammal stor och klumpig PS2:a då, så jag kommer igång ikväll. Den sparade hundringen räcker ju nästan till en extra handkontroll. Eller visst ja, jag har ju inga polare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får det bli en gammal stor och klumpig PS2:a då, så jag kommer igång ikväll. Den sparade hundringen räcker ju nästan till en extra handkontroll. Eller visst ja, jag har ju inga polare...

 

Välkommen till PS2-familjen :)

 

Spara några till hundringar så du kan köpa GTA:SA den 29:e.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spara några till hundringar så du kan köpa GTA:SA den 29:e.

 

//Hickmott

 

Självklart!

 

Om du (eller nån annan) får rekommendera ett spel som finns att köpa idag, vilket blir det? Vilket är det ultimata, must have, super duper PS2-spelet?

 

Fråga inte vad jag gillar för typer av spel, för då svarar jag "alla utom möjligen football manager och sånt"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart!

 

Om du (eller nån annan) får rekommendera ett spel som finns att köpa idag, vilket blir det? Vilket är det ultimata, must have, super duper PS2-spelet?

 

Fråga inte vad jag gillar för typer av spel, för då svarar jag "alla utom möjligen football manager och sånt"

 

Utan diskussion, METAL GEAR SOLID 2!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om du (eller nån annan) får rekommendera ett spel som finns att köpa idag, vilket blir det? Vilket är det ultimata, must have, super duper PS2-spelet?

 

Fråga inte vad jag gillar för typer av spel, för då svarar jag "alla utom möjligen football manager och sånt"

 

Anledningen till att jag köpte en PS2:a stavas Final Fantasy, där det mesta i den serien är värt att spela, men i första hand rekommenderar jag del 9 och 10 (X). Sen när man börjat få smak för det hela är 7:an nog det spel som de flesta anser är det bästa spelet i serien (En del går även så långt att de påstår att det är det bästa spelet som gjorts), men det har några år på nacken. Del 6 och 8 är även de mycket bra.

 

Själv går jag och planerar ett snart inköp av Final Fantasy X-2, som är lita av en fortsättning på 10:an

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske bör påpekas då att PSTwo har inte stöd för hårddisk som väl det senaste FF krävde? (Vet inte exakt men läste det ett par ggr nu när jag också sökte på nätet om nya PSTwo :)

 

För övrigt såg jag på EBGames att de nu annonserat om 1499 för den nya och att den kommer till butik den 1:e nov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekommendera ett spel som finns att köpa idag

 

Jag måste säga GTA: Vice City. Det är det bästa spel som gjorts om du frågar mig.

Om du nu ska köpa GTA:SA om en vecka kanske det inte är lönt dock. Men Vice City är något som måste finnas i allas PS2-samlingar (speciellt om man är uppvuxen på 80-talet), så du får väl köpa det efter du lirat slut SA :)

 

Så, Tony Hawks Pro Skater 4 kanske?

Låter som ett spel för "skate:are", men är alldeles fantastiskt underhållande även om man (som jag) knappt stått på en skateboard.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vice city måste vara det bästa spelet so far inom PS2... och GTA SA verkar ju klara förväntningarna som uppföljare, om man ser på det som finns att se/läsa just nu... Metal Gear är också en stor favorit... längtar efter 3:an... någon som finner silent hill-serien lika underbart groteskt vacker som jag gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska jag försöka se till att rekommendera ett PS2-spel då...

 

Det bästa spel jag lirat till PS2 är Vice City, men som sagt....har man redan San Andreas kanske det inte känns så intressant....

 

Jag kan göra så här....jag rekommenderar två spel, ett jag har spelat och ett spel som blir det första jag köper efter SA.

 

Gran Turismo 3

 

Jag har aldrig varit nån bilspelsfantast, men GT3 kan jag inte motstå. Körkänslan är helt enorm, och karriärsläget är svinkul med köp av nya bilar, samt trimmande av befintliga. Massvis med olika banor och tävlingar osv.

Fyran i serien är på gång, men ser inte ut att komma förrän efter årsskiftet. GT3 har varit ett "budgetspel" ganska länge nu och kostar väl runt 250 pix kan jag tro.

 

Annars så är det jag är mest sugen på (efter SA som sagt) Pro Evolution Soccer 4, men det kanske inte lämpar sig om man inte gillar fotbollsmanagement (då är man väl knappast fotbollstokig?) och inte har vänner? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att QuF inte gärna vill att jag kör reklam för min egen site, men det här är det bästa PS2-spelet som finns.

 

Och jag har spelat rätt mycket PES4, eurythmech, och du kan skita i management-delen om du vill. Vännerna däremot kanske är svårare, fast det är rätt skoj i single player också även om det inte slår multi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste hålla med vivi om att Final Fantasy spelen är helt grymma! Jag tjackade själv en ps2a igår faktiskt, till 99% enbart för att kunna spela FFX!

 

Om man upskattar den typen av spel, kan jag garantera dig många underhållande timmar för pengarna (EV+ köp :D )

 

Vad gäller "ranking" av (de senare) spelen i serien skulle jag nog säga: att sjuan tar en klar förstaplats (kan nog sålla mig till dem som anser att det i alla fall är top 5 av alla spel genom tiderna), sen kommer nog nian, tätt följd av åttan. Tian verkar helt klart mycket lovande än så länge, av det lilla jag har hunnit spela.

 

Nepp.. nu skall jag tillbaks till soffan, handkontrollen och Tidus.. (inte bra det här.. mitt pokerspelande kommer bli lidande!!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...