heltok Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Funderade lite på följande ide. Ett gäng pokerspelare går ihop och hyr ett kontor på IT-complexet i Lamai: http://www.isamui.com/officerent.htm Alla fixar boende på Samui var för sig. Sedan kan man köra poker där efter förmåga och alltid ta en öl eller två på kvällen och diskutera allt från poker till damer. 44m^2 kontor kostar ca 12000baht dvs ca 2000kr. Är man 10spelare så blir det en struntsumma. Man skulle kunna hyra 2st sådana, ett som är tysta rummet där det grindas friskt och ett som är pratrummet, där man diskuterar friskt och hjälper varandra. Alla fixar laptops själva. Ville bara kolla intresset för detta, lämplig tid att genomföra projektet är till sommaren på obestämd tid framåt. Era tankar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Quiding Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Jag tycker idén är lika bra som ditt namn....... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Goatse Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Låter trevligt, men inget för mig. Jag har problem att spela om det är någon som helst rörelse i rummet. Fixar man egna små bås skulle det dock funka Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Jag tycker idén är lika bra som ditt namn....... Hel tokigt eller helt okej? Jag tycker idén låter intressant och rolig men det känns ändå lite jobbigt att hyra ett kontor för att grinda på. Då känns det mer tvunget och poker kanske blir lite tråkigare? Är det inte roligare att hyra ett par stora jävla hus med okej inredning med massa rum där alla får plats men som då känns mer personligt och lite trevligare vilket ger effekten på att man känner sig lite mer lugn i sitt pokerspel? Har ju aldrig provat på det och kanske är onödigt kritisk men första tanken är att det blir lite stelt och påtvingat med spelet om man hyr kontor. I och för sig så vet man väl då att internet fungerar till 100% och att man får sjyssta kontorsmöbler att sitta på? Men ändå. Jag är öppen för det här men första tanken är som sagt att ett hus för flera med bra internet känns lite roligare. Det positiva med att hyra kontor är att man kan dra sig tillbaka och hyra någon bungalow helt själv någonstans om man känner att man behöver paus från er härliga pokerspelare eftersom man inte behöver bo tillsammans. Lamai ligger inte i norr va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Donner Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Ingen dum ide alls tycker jag. Man kommer ju ifrån det eventuella problemet att hängmattapåbeachen killar och horköpargubbar kanske inte vill bo tillsammans. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Donner Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Hmm, nu belyste ju Emilio ett annat problem. Kommer ju kanske att kännas som att gå till jobbet om man ska sitta i kontorslokaler vid skrivbord. Inte bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sactodian Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Tycker det låter som en jättebra idé. Fördelen med kontor är att även folk kan komma bara några veckor, hyra något billigt ställe och grinda på kontoret... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 23 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Lamai ligger inte i norr va? Lamai ligger söder om Chaweng dvs i Sydöst... Tanken med kontor istället för hus var att man kan få privathet man ibland vill ha. Men att man kan få det positiva av att vara flera. Inget hindrar ju deltagarna från att ha internet hemma också och spela där när man känner för det. Det blir ju lite seriösare med kontor, men det kanske vissa deltagare vill ha, iaf verkar det så på den mail-korrespondensen jag haft med några här. Och det kanske är bra för deltagarnas bankrulle. Inget behöver ju vara seriösare än man gör det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schenker Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Jag säger bara: Lägg kraft på studier eller på att hitta ett jobb Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Lamai ligger inte i norr va? Lamai ligger söder om Chaweng dvs i Sydöst... Tanken med kontor istället för hus var att man kan få privathet man ibland vill ha. Men att man kan få det positiva av att vara flera. Inget hindrar ju deltagarna från att ha internet hemma också och spela där när man känner för det. Det blir ju lite seriösare med kontor, men det kanske vissa deltagare vill ha, iaf verkar det så på den mail-korrespondensen jag haft med några här. Och det kanske är bra för deltagarnas bankrulle. Inget behöver ju vara seriösare än man gör det. Jo det är sant. Personligen tror jag det är bättre för min bankrulle om jag spelar mer flytande. Att man spelar lite på morgonen, lite på dagen när den värsta solen är och några kvällar i veckan. Grejen om man har kontor då är att man måste åka till och från ganska mycket. Finns både för och nackdelar känns det som. Kan man spelar bra fast att det kommer kännas mer som ett "jobb" så visst då är det kanon men är inte säker på mig själv på den biten. schenker: tyst med dig, bakåtsträvare! ;P Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schenker Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 schenker: tyst med dig, bakåtsträvare! ;P Jag står för vad jag skrev...men samtidigt så kanske det fanns ett uns av avundsjuka från en "gammal gubbe" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Jo det är klart. Men har man lite pengar över och känner att man måste komma bort lite så varför inte. Samtidigt som man kanske hinner komma upp sig lite mer inom pokern när man gör enbart det så kan man ju också se det som ett tillfälle till en lång semester för uppladdning inför vidare studier eller arbete. Själv är jag 18 och går ut gymnaiset nu i sommar och har presterat bra på gymnasiet så nu tycker jag mig vara förtjänt av en semester samtidigt att göra något som jag tycker är roligt och som jag tjänar pengar på. man utvecklas nog ltie som person också att göra något liknande.. Man måste unna sig saker! =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schenker Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Jo det är klart. Men har man lite pengar över och känner att man måste komma bort lite så varför inte. Samtidigt som man kanske hinner komma upp sig lite mer inom pokern när man gör enbart det så kan man ju också se det som ett tillfälle till en lång semester för uppladdning inför vidare studier eller arbete. Själv är jag 18 och går ut gymnaiset nu i sommar och har presterat bra på gymnasiet så nu tycker jag mig vara förtjänt av en semester samtidigt att göra något som jag tycker är roligt och som jag tjänar pengar på. man utvecklas nog ltie som person också att göra något liknande.. Man måste unna sig saker! =) Men du måste ta ditt ansvar och göra värnplikten! Och när väl den är gjord så ska du in i grottekvarnen. Sedan flickvän, barn och radhus..sen kan du ta dig tid att lira online-poker de få timmar som blir över! Sådär, då var mitt livs historia avklarad...men missförstå mig rätt, jag stormtrivs Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Jo det är klart. Men har man lite pengar över och känner att man måste komma bort lite så varför inte. Samtidigt som man kanske hinner komma upp sig lite mer inom pokern när man gör enbart det så kan man ju också se det som ett tillfälle till en lång semester för uppladdning inför vidare studier eller arbete. Själv är jag 18 och går ut gymnaiset nu i sommar och har presterat bra på gymnasiet så nu tycker jag mig vara förtjänt av en semester samtidigt att göra något som jag tycker är roligt och som jag tjänar pengar på. man utvecklas nog ltie som person också att göra något liknande.. Man måste unna sig saker! =) Men du måste ta ditt ansvar och göra värnplikten! Och när väl den är gjord så ska du in i grottekvarnen. Sedan flickvän, barn och radhus..sen kan du ta dig tid att lira online-poker de få timmar som blir över! Sådär, då var mitt livs historia avklarad...men missförstå mig rätt, jag stormtrivs Värnplikten har jag redan fått fribiljett från. Allt som krävdes var lite gnäll hos psykologen. inget fel på ett sådant liv men det är inget för mig.. (klischeartat, det är väl vad alla säger i min ålder.) Jaja, nu återgår vi till topic tycker jag! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Chipleader_87 Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Woha wahu, precis som Emilio tar även jag studenten till sommaren och är sugen på att resa någonstans och grinda loss Återstår bara att se om rullen och allt annat runtomkring tillåter det ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jimbolito Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 Låter som ett bra alternativ tycker jag! Minimerar ju risken för fylleslask me. Får ha en blåskontroll vid dörren, max 0.5 promille eller nåt Hur är det här området i övrigt? Tänker ju inte grinda poker 24/7. Vill ju ha tillgång till party m.m. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Chipleader_87 Postad 23 Januari , 2006 Rapport Share Postad 23 Januari , 2006 paaatty paatty!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 24 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 Januari , 2006 Verkar som att iden har fatt ett positivt gensvar. Tycker en som mailat mig sammanfattade det bra: "Det låter bra tycker jag. Då blir det mer som ett jobb samtidigt som man inte blir helt störd socialt sett. De som sedan vill kan ju bo ihop också." Pa sikt ska jag till Samui och kan knalla over och fraga om om det ar mojligt att genomfora, kan vara lite lurigt med att det ar fullt eller att de inte vill ha privatpersoner dar. Eventuellt blir det fraga om att lagga deposition(brukar var 1000baht eller dylikt for bostader, kanske mer for kontor) for att boka kontoret. Vore trevligt om de som ar intresserade skriver nar ni kan tanka er genomfora iden och hur sannolikt det ar att ni hakar pa om iden drivs igenom. Hur är det här området i övrigt? Tänker ju inte grinda poker 24/7. Vill ju ha tillgång till party m.m. Ratt trevligt omrade. Bra strand, manga trevliga resturanger och riktigt bra fest i grannstaden 20min bort och helt okej nattliv. Valdigt lattraggat aven for de som inte vill betala for sig, valdigt trevliga tjejer med skon attityd. Kan tyckas att det ar lite manga girliebarer som ar svara att undvika att se, men gar att leva med dem aven om man ar valdigt anti sadant. Mycket barnfamiljer, backpackers och expats. Ovrigt finns det bra dykning, bra thaiboxningsgym, diverse matlagningskurser och thaimassagekurser etc. Men sol, bad, god mat, kall ol och vackra damer brukar vara det som de flesta agnar sig at under sin tid dar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
scott parsley Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 Jag är riktigt intresserad av något sånt här. Var i Thailand och däromkring i våras och det var grymt. Besökte aldrig Samui men däremot grannöarna Koh Tao och Koh Phangan. Kan nog dra med jackbalsam också. Men fan? http://www.houseinphuket.com/houses/LTR/20051231-p0204/ Kom igen dåååå. Orka med ett kontor. Men aja, jag är nog med på det också. Finns på MSN: acke@mr-potatohead.com Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 26 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 Intressant hus, är visserligen Long Term Rental, vilket känns lite jobbigt om man genomför ett ostrukturerat projekt likt detta. Har fått önskemål om att man bara bor i samma område och skippar kontoret. Jag ska ner till Samui idag, kan kolla runt lite om jag hittar något vettigt område med hus som har WLAN/ADSL. Alternativet är ju att man hyr varsin lägenhet så betalar alla sin andel i en extra lägenhet där man samlas och spelar och snackar poker. De som vill kan ju bo där, medan de som vill ha privathet bor någon annanstans. Avstånd är inga problem, alla lär hyra MC(ca 500-1000kr/månad) och avstånden är så korta att alla lär bo 5min från varandra. Jag är själv lite anti Phuket. Gillar Samui skarpt och tror att Lamai är rätt plats för att genomföra en sådan här plats just NU då de har relativt bra IT-mognad och erbjuder det som de flesta är ute efter utan att vara överdrivet dyrt och sönderturistat. Jag är riktigt intresserad av något sånt här. Var i Thailand och däromkring i våras och det var grymt. Besökte aldrig Samui men däremot grannöarna Koh Tao och Koh Phangan. Kan nog dra med jackbalsam också. Men fan? http://www.houseinphuket.com/houses/LTR/20051231-p0204/ Kom igen dåååå. Orka med ett kontor. Men aja, jag är nog med på det också. Finns på MSN: acke@mr-potatohead.com Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 Jag var och kollade den sajten förut. Allt är ju redan uthyrt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 Lamai ligger inte i norr va? Lamai ligger söder om Chaweng dvs i Sydöst... Tanken med kontor istället för hus var att man kan få privathet man ibland vill ha. Men att man kan få det positiva av att vara flera. Inget hindrar ju deltagarna från att ha internet hemma också och spela där när man känner för det. Det blir ju lite seriösare med kontor, men det kanske vissa deltagare vill ha, iaf verkar det så på den mail-korrespondensen jag haft med några här. Och det kanske är bra för deltagarnas bankrulle. Inget behöver ju vara seriösare än man gör det. Alltså på ön Koh Samui i sydöstra thailand. Väldigt mycket turister men fina stränder. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 Ja det där huset i chalong tycker jag minst sagt är intressant. Jag har fått för mig att man bara kan bo så många som det finns sovrum, eftersom om man bor där länge så krävs nog att man har något eget för att mord inte ska förekomma.. lol. Eller får det plats fler? Hur har ni tänkt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zamora Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 är det någon här på forumet som är på Lamai eller chaweng och spelar poker just nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jimbolito Postad 26 Januari , 2006 Rapport Share Postad 26 Januari , 2006 När ligger allas intresse att ev. dra ner isf? Antar att det är till nästa höst/vinter, men vill ändå fråga. Sommaren är väl ingen höjdare i Thailand....? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts