Gå till innehåll

JW Turnerar


jw1700

Recommended Posts

Ikväll blir det fullt program. Tänkte försöka hinna med 4 turneringar. Programmet kommer nedan:

 

B2B 19.30 40e 4.000 garanterat

Party 22.00 100+9$

Party 22.10 30+3$ (rebuys) 35.000$garanterat

Party 22.20 20+2$ Shootout

 

För rebuyturneringen har jag redan från början räknat med två inköp men det kommer säkert att bli fler. Jag uppdaterar det senare men med ovanstående turneringar ser statistiken ut som följer:

 

Startkassa: 3.000$

I spel: 243 $

Utgående kassa: 2.688$

Vinster: 740$

 

Antal turneringar: 9

In The Money: 3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är 15 spelare kvar och jag sitter tvåa efter BB. Spelet har varit extremt tight bortsett från jag själv och en till som sitter som 4 efter BB. Jag har 41000 i marker och den andra aggressiva har cirka 30.000. Medel låg, om jag minns rätt på 20.000. Blindsen är 500/1000 och följande händer:

 

Jag öppnar QQ. Höjer till 3.500. Alla foldar till den andra aggressiva (kallar honom A framöver). Han callar. Resten foldar.

Floppen kommer 269 os. Potten är 8500 jag bettar 7500 i tron att han kommer att folda alternativt har ett lägre pocketpar. Han callar. Ytterligare ett underkort som inte påverkar spelet kommer på turn. Jag satsar 10.000 han callar. Ytterligare ett lågt kort på rivern. Jag checkar för säkerhetsskull och förväntar mig en check eller all in. Han betar 10.000 och jag följer med. Givetvis visar han upp AA. Hur skulle ni gjort?

 

Eftersom han spelar så oerhört svagt så är det väldigt svårt att komma från den handen, även om det luktar set på hans spel så är potten för stor för att folda för 10K betet där..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är av samma uppfattning som dig gällande den handen. Svår att komma ur med tanke på hur han spelade. Med facit i hand spelade han rätt, men givetvis tog han risker med att spela handen som han gjorde.

 

Nu ska jag försöka sammanfatta gårdagens mediokra resultat-

 

B2B 40 e - Efter 40 minuters försening (ytterligare ett stopp hos B2B) kom turneringen igång. Jag landade på 43 plats av cirka 150 deltagare.

 

Partys 100$ - ute efter 10 minuter med all in på AK mot AD och där hade vi det igen... D dök givetvis upp.

 

Partys 35.000$ garanterat. En ganska kul turnering om man har bankrulle för det. 30$ buy in och fria rebuys första timmen och det rebyas friskt. Själv hann jag med 5 rebuys inkl add-on. Det uppdateras i statistiken nedan där jag bara räknade med två. Jag hade 11.000 i marker när pausen kom och låg klar etta vid bordet med det. Åkte sedan på två stora pott förluster på raken och halverade min stack. Tyvärr var jag så förbannad att jag glömde begära HH på dom men det ena var ett sett som åkte ut mot färg och det andra AAKK mot ett sett. Tiltade därefter och åkte ut på plats 145 av 350.

 

Partys 20$ Shootout. För er som inte testat denna går det helt enkelt ut på att man spelar mot spelarna vid bordet och skall slå ut dom. När sedan tre spelare återstår slås bordet ihop med andra och man har vunnit en mindre summa. Nästa bord fortsätter på samma sätt. Man spelar tills tre är kvar och prissumman är lite högre för dessa tre än efter första bordet. För min del var det inte alls aktuellt med några prissummor eftersom jag åkte ur på 5:te plats vid första bordet.

 

Slutsatsen som jag drog efter detta var att det nte finns någon anedning att spela 4 turneringar samtidigt...

 

Startkassa: 3.000$

I spel: 0 $

Utgående kassa: 2.841$

Vinster: 740$

 

Antal turneringar: 13

In The Money: 3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...