Gå till innehåll

Ditt värsta bonushorande?


APC

Recommended Posts

Hej,

Jag undrar vad ditt värsta (ej nödvändigtvis pokerrelaterade) bonushorande är?

 

Statoil-El ringde mig en lördag eller söndag då jag var bakis och väldigt sugen på kaffe. Jag fick en deal att om jag bytte från Mälarenergi till Statoil-El så skulle jag få en espressobryggare om jag bytte till dem. Mer svårövertalad än så var jag inte. Jag band mig på 3 månader för denna underbara deal. Bryggren har jag använt en gång och den va JÄTTEBRA!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag är allergisk mot all typ av krångel och strul och värderar min tid mycket högt i pengar så nappar jag i stort ALDRIG på såna lockerbjudanden då det i stort sett alltid innebär en riskfaktor för strul.

Jag sitter glatt kvar med Telia, lokala elbolaget och vägrar konsekvent att klippa ut rabattkuponger i reklambladen.

 

När det gäller Poker så har jag givetvis nappat på flera bonuserbjudanden men ångrat mig bittert i många fall då bonsuen visade sig kosta mer än den smakade.

 

Lärdomen är nog att: har man inte väldigt gott om tålamod och fritid så låt bli allahanda värdelösa lockerbjudanden. Även om man tillfälligt kännder sig som en vinnare så slutar det nästan alltid med att man är förloraren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förra året tankade jag 10x25 liter diesel på Shell och fick därmed en Guldmugg (termo), som gav mig rätt till att när som helst springa in på en shellstation, räcka lång näsa åt personalen, och fylla på en mugg med rykande hett, gratis, kaffe :D +EV som tusan då man skulle köra de 7 milen till jobbet varje morgon :twisted:

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Doc. Krångel och onödigt strul är det värsta som finns.

men jag brukar dock förlänga mitt mobilabonemang varje eller vartannat år för att kunna plocka ut en ny telefon. Nu väntar jag på att W810 ska komma så jag kan plocka ut en sån och slippa köpa en separat mp3spelare :D

 

Men när det gäller poker så har jag nog 15-20 konton som jag har jagat bonusar på för att kunna bygga rulle och ha råd att festa som en greve.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag är allergisk mot all typ av krångel och strul och värderar min tid mycket högt i pengar så nappar jag i stort ALDRIG på såna lockerbjudanden då det i stort sett alltid innebär en riskfaktor för strul.

Jag sitter glatt kvar med Telia, lokala elbolaget och vägrar konsekvent att klippa ut rabattkuponger i reklambladen.

Jag håller med till minst 110%. Det finns ju inget jobbigare än folk som spenderar hela livet på att klämma ut det ekonomiskt mest optimala ur alla tänkbara situationer och som vägrar acceptera att bekvämlighet och trygghet är värt sjukt mycket mer än någon eventuellt sparad krona.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag är allergisk mot all typ av krångel och strul och värderar min tid mycket högt i pengar så nappar jag i stort ALDRIG på såna lockerbjudanden då det i stort sett alltid innebär en riskfaktor för strul.

Jag sitter glatt kvar med Telia, lokala elbolaget och vägrar konsekvent att klippa ut rabattkuponger i reklambladen.

Jag håller med till minst 110%. Det finns ju inget jobbigare än folk som spenderar hela livet på att klämma ut det ekonomiskt mest optimala ur alla tänkbara situationer och som vägrar acceptera att bekvämlighet och trygghet är värt sjukt mycket mer än någon eventuellt sparad krona.

 

Och på tal om det, man blir inte rik genom att spara pengar, man blir det genom att satsa/investera dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och på tal om det, man blir inte rik genom att spara pengar, man blir det genom att satsa/investera dom.

 

Ehh är inte det typ samma sak som att spara?

Jag hörde nån gammal chef (Hans Werte'n Elekrolux tror jag) som sade typ "-man blir inte rik på stora inkomster, utan på små små utgifter" Det låter väl ganska vettigt? Men sluta gå OT nu. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och på tal om det, man blir inte rik genom att spara pengar, man blir det genom att satsa/investera dom.

 

Ehh är inte det typ samma sak som att spara?

Jag hörde nån gammal chef (Hans Werte'n Elekrolux tror jag) som sade typ "-man blir inte rik på stora inkomster, utan på små små utgifter" Det låter väl ganska vettigt? Men sluta gå OT nu. :D

 

Förlåt för fortsatt OT men att säga att satsa och/eller att investera pengar är samma sak som att spara är ju helt uppåt väggarna. Självklart så blir man rik genom att även ha små utgifter, hur logiskt som helst!

 

back on on topic nu om någon har något vettigt att säga :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om detta räknas som bonushorande. Men i linköping i höstas hittade jag en affär med 5 dubbeldaim, dubbeljapp, 75g marabou, break osv för 20 kr.

Tyckde det såg rätt bra ut, dessutom passade de väldigt bra ihop med en rabattkupong jag hittat sen innan. Köp 15 Marabou sånna saker och få 50kr tillbaka, Max 2 per hushåll. Kvick som jag var kombinerade jag erbjudandet och kalaset slutade på 30 dubbelgodisar för 20 kr :) +EV

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om detta räknas som bonushorande. Men i linköping i höstas hittade jag en affär med 5 dubbeldaim, dubbeljapp, 75g marabou, break osv för 20 kr.

Tyckde det såg rätt bra ut, dessutom passade de väldigt bra ihop med en rabattkupong jag hittat sen innan. Köp 15 Marabou sånna saker och få 50kr tillbaka, Max 2 per hushåll. Kvick som jag var kombinerade jag erbjudandet och kalaset slutade på 30 dubbelgodisar för 20 kr :) +EV

 

Och nu letar du efter en billig deal med Viktväktarna eller...? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om detta räknas som bonushorande. Men i linköping i höstas hittade jag en affär med 5 dubbeldaim, dubbeljapp, 75g marabou, break osv för 20 kr.

Tyckde det såg rätt bra ut, dessutom passade de väldigt bra ihop med en rabattkupong jag hittat sen innan. Köp 15 Marabou sånna saker och få 50kr tillbaka, Max 2 per hushåll. Kvick som jag var kombinerade jag erbjudandet och kalaset slutade på 30 dubbelgodisar för 20 kr :) +EV

 

Och nu letar du efter en billig deal med Viktväktarna eller...? ;)

 

Dagens bästa.....hahaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om detta räknas som bonushorande. Men i linköping i höstas hittade jag en affär med 5 dubbeldaim, dubbeljapp, 75g marabou, break osv för 20 kr.

Tyckde det såg rätt bra ut, dessutom passade de väldigt bra ihop med en rabattkupong jag hittat sen innan. Köp 15 Marabou sånna saker och få 50kr tillbaka, Max 2 per hushåll. Kvick som jag var kombinerade jag erbjudandet och kalaset slutade på 30 dubbelgodisar för 20 kr :) +EV

 

Och nu letar du efter en billig deal med Viktväktarna eller...? ;)

 

Dagens bästa.....hahaha

 

Jag gör mitt bästa men det är ett hårt jobb liksom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och på tal om det, man blir inte rik genom att spara pengar, man blir det genom att satsa/investera dom.

 

Ehh är inte det typ samma sak som att spara?

Jag hörde nån gammal chef (Hans Werte'n Elekrolux tror jag) som sade typ "-man blir inte rik på stora inkomster, utan på små små utgifter" Det låter väl ganska vettigt? Men sluta gå OT nu. :D

 

Förlåt för fortsatt OT men att säga att satsa och/eller att investera pengar är samma sak som att spara är ju helt uppåt väggarna. Självklart så blir man rik genom att även ha små utgifter, hur logiskt som helst!

 

back on on topic nu om någon har något vettigt att säga :)

 

Jag vill gå offtopic!!!

 

Du kan ALDRIG bli rik genom att bara ha små utgifter! Det enda som är givet för att bli rik är att du MÅSTE ha stora inkomster. Sedan är ett bikrav att inkomsterna ska vara större än utgifterna. Men ingenstans i logiken finns det något som säger att utgifterna måste vara små. Det är helt felaktigt. De måste vara mindre än inkomsterna. Men på inget sätt är det ett krav att de ska vara små.

 

Det är ett svenskt sätt att tänka att man blir rik genom att skära ner på utgifer. Det är dumt. Det är helt felaktigt.

 

(Dra parallellen: För att bli tjock så är inte första steget att motionera mindre. Första steget är att se till att äta mer. Äter du inget blir du inte tjock hur still du än sitter.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill gå offtopic!!!

 

Du kan ALDRIG bli rik genom att bara ha små utgifter! Det enda som är givet för att bli rik är att du MÅSTE ha stora inkomster. Sedan är ett bikrav att inkomsterna ska vara större än utgifterna. Men ingenstans i logiken finns det något som säger att utgifterna måste vara små. Det är helt felaktigt. De måste vara mindre än inkomsterna. Men på inget sätt är det ett krav att de ska vara små.

 

Det är ett svenskt sätt att tänka att man blir rik genom att skära ner på utgifer. Det är dumt. Det är helt felaktigt.

 

(Dra parallellen: För att bli tjock så är inte första steget att motionera mindre. Första steget är att se till att äta mer. Äter du inget blir du inte tjock hur still du än sitter.)

 

Öhm, jag antar att du inte skrev det där till mig? Nog för att jag är galet bakfull efter två dagars festande, men det känns som milsvitt missriktat om du skrev det till mig

 

Och på tal om det, man blir inte rik genom att spara pengar, man blir det genom att satsa/investera dom.

 

Förlåt för fortsatt OT men att säga att satsa och/eller att investera pengar är samma sak som att spara är ju helt uppåt väggarna. Självklart så blir man rik genom att även ha små utgifter, hur logiskt som helst!

:shock:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett 3 abonnemang och en morgon för inte så längesedan ringde kundtjänsten upp mig och sa att mitt abonnemang höll på att gå ut. Jag fick då ett erbjudande om ett billigare sådant med mer tid att ringa för + att de skulle skicka en ny bättre mobil om jag signade för 18 månader till. Jag sa ja och hade mobilen två dagar senare, riktigt nöjd är jag också! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...