Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har läst en pokerbok där det fanns en del exempelscenarion. Det var inte många gånger som jag lyckades att sätta motståndaren på rätt hand. Detta fick till följd att jag flera gånger fattade fel beslut om hur jag skulle agera.

Hur blir man bättre på att sätta sin motståndare på rätt hand? Finns det någon bra bok i ämnet?

Postad
Jag har läst en pokerbok där det fanns en del exempelscenarion. Det var inte många gånger som jag lyckades att sätta motståndaren på rätt hand. Detta fick till följd att jag flera gånger fattade fel beslut om hur jag skulle agera.

Hur blir man bättre på att sätta sin motståndare på rätt hand? Finns det någon bra bok i ämnet?

Lek Phill Jr's favoritlek :

Gissa exakta handen.

Slå upp ett internetbord var som helst och så gissar du vilken exakt hand dom spelar, kommer det till showdown eller dom visar handen så ser du om du var helt ute å cyklade, nära eller på pricken.

Mkt rolig och billig lek som ger bra erfarenhet :D

Postad

Hur blir man bättre?

Erfarenhet, skulle jag säga. Det finns liksom ingen exakt tabell som säger att "om spelare efter dig höjer med 10% av sin stack som är 20-28 Big Blinds stor har han ett tvåpar".

Det beror också på spelartypen. ABC-spelare, gambler, desperat shortstack i turnering, maniac, nöjesspelare...

Ibland anar man starkt vad de har, "Han gjorde så, då är det mycket troligt att han har stege. Men vilken stege? Kommer det en kung på turn har jag bättre stege, kommer det en spader har jag nötfärgdrag. Jag höjer!", och det är en triumf om man får rätt även om man inte ens är med i given.