thomaskrstd Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 när bägge har samma tvåpar , hur är reglerna i holdem , vinner den som har högst kicker eller hur är det ? * FLytt till nybörjarfrågor - QoS * Citera
Nusseman Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 Ja, det stämmer. Det är alltid fem kort som spelar Citera
emil_c Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 när bägge har samma tvåpar , hur är reglerna i holdem , vinner den som har högst kicker eller hur är det ? mm Säg att du har AQ och din motståndare KQ, brädan ligger 3344T Då vinner du alltså på 3344A medans din motståndare har 3344K Citera
Doc Postad 23 Januari , 2006 Rapport Postad 23 Januari , 2006 Knepet är alltid att pussla ihop den bästa femkortshanden av dina + brädans kort. Det som förvirrade mig i början av min Texas Hold'em karriär var att min egen kicker ibland inte spelade roll, men det vara bara för att det fanns bättre kickers tillgängliga på brädan. Säg att du sitter med A2 och på brädan ligger AKT86, då delar du lika med annan Ax om x < 8 (givet att x inte parar sig). Dvs din dåliga kicker kan ibland sakna betydelse. Citera
Recommended Posts