Bernt Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 Känns som jag losar mycket på mina ContinueBet på flop och börjar tvivla på mig själv i dessa situationer... ** Sabre [Hold em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money - FIAT126 sitting in seat 1 with $13.60 - drysy sitting in seat 2 with $20.26 - LizzyDrip sitting in seat 3 with $8.36 - HAM99 sitting in seat 4 with $12.63 [Dealer] - buholmen sitting in seat 5 with $8.00 - K-M-B sitting in seat 6 with $20.59 K-M-B posted the small blind - $0.10 FIAT126 posted the big blind - $0.20 ** Dealing card to K-M-B: , drysy folded LizzyDrip called - $0.20 HAM99 called - $0.20 K-M-B raised - $1.30 FIAT126 folded LizzyDrip called - $1.30 HAM99 called - $1.30 ** Dealing the flop: , , K-M-B bet - $3.00 LizzyDrip folded HAM99 raised - $6.00 K-M-B folded HAM99 mucks: HAM99 wins $12.60 from the main pot Här måste jag väl bara följa upp? Dock är CB lite för stort... ** Sabre [Hold em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money - danyman sitting in seat 1 with $3.00 - drysy sitting in seat 2 with $27.71 - Tell1 sitting in seat 3 with $4.77 - HAM99 sitting in seat 4 with $10.47 [Dealer] - buholmen sitting in seat 5 with $17.57 - K-M-B sitting in seat 6 with $18.80 buholmen posted the small blind - $0.10 K-M-B posted the big blind - $0.20 ** Dealing card to K-M-B: , danyman folded drysy folded Tell1 called - $0.20 HAM99 called - $0.20 buholmen called - $0.20 K-M-B bet - $1.40 Tell1 folded HAM99 called - $1.40 buholmen folded ** Dealing the flop: , , K-M-B bet - $2.20 HAM99 raised - $4.40 K-M-B folded HAM99 mucks: HAM99 wins $9.45 from the main pot Tycker också denna är ganska självklar. HAM99 är för övrigt herr slaskpelle, men blir man raisat på flop om man betat pre får man ge upp. Utifrån dessa händer sätt, spelar jag rätt? Jag anser detta, men mönstret återkommer hela tiden: Höjer Pre, betar ut, får syn, checkar turn och lägger river med höga kort. Får jag bara syn av HAM99 bör jag väl följa upp på turn antar jag och syna ner ett inte allt för stort riverbet när jag som i dessa exempel har höga pockets med endast ett överkort. Är händerna ovan rätt spelade och framför allt: Resonerar jag rätt i mitt spel? Citera
kgl Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 Kanske bara är jag, men är du inte lite för vek i båda händerna, eller iaf JJ mot par i damer på flop? TT-handen kanske jag också skulle gett upp, mycket readberoende iofs. Jag är ofta med om folk som kan minihöja mina CB's på flop bara för de tror att jag sitter på highcards, JJ-handen hade jag nog slagit om igen och TT-handen förmodligen kastat om du inte har någon read. Tycker inte att ditt bet på flop med JJ är för stort. Citera
MrPrytz Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 Svårt att säga något när man inte vet hur dom spelat innan! Men jag skulle nog bombat på lite mer, iaf med JJ! Citera
kgl Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 men blir man raisat på flop om man betat pre får man ge upp. Detta resonemang gillar jag inte. Visst är det väl rätt att slänga Missad AK om du betar ut och får omslag av en TAG fi som inte använder sig av moves, men har du mislyckat med 2-3 CB's så kommer ju dina motståndare att snappa upp att du är väldigt vek, återhöjer du dem i det läget så ska det mycket till för att dom ska hitta synen. Kanske är ett galet resonemang men ibland måste man säga ifrån IMO. Ta denna hand som ett exempel, Fi hade gjort samma spel två händer innan och då slängde jag missad AJ, han hade även gjort samma spel och dragit hem poten mot en annan ett par händer innan. Game # 218568765 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Seven Kings" Game ended 2006-01-14 22:30:20 GMT+01:00 Players: juve999 (EUR 389,24 in seat 1) Big_Bull (EUR 555,41 in seat 4) Meep (EUR 245,25 in seat 5) sea_food (EUR 201,65 in seat 6) Dealer: sea_food Small Blind: juve999 (1,00) Big Blind: Big_Bull (2,00) sea_food was dealt: Ad - Qd Meep Fold sea_food Raise (7,00) juve999 Fold Big_Bull Call (5,00) Flop 3d - Ts - 7s Big_Bull Check sea_food Bet (11,00) Big_Bull Raise (22,00) sea_food Raise (40,00) Big_Bull Fold sea_food Payback (29,00) Ganska vek återhöjning av mig på flop, men är han tom så är det ju nog för honom att lägga sig. Citera
aglo Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 Samma kille limp-synar pre- och minihöjer postflop. Du säger dessutom att han är en slaskpelle, så det kan mycket väl vara så att han bara försöker stjäla potten ifrån dig. JJ: Skulle han verkligen höja dig med en Q där? De flesta tomtarna synar på flop och höjer på turn. Jag hade nog slagit om igen för att se var jag står i det läget (alltså om jag bettar ut och blir höjd). Annars gillar jag att check-raisa i sånna lägen. Han höjer förmodligen pga att han inte tror att du skulle betta ut med en Q i det läget (det är därför det är så bra att betta ut med bra träffar). TT: Här han kan lika gärna vara tom, men testar att stjäla potten då du lade dig mot en minihöjning förra gången. Du måste fråga dig själv hur du bäst/billigast får reda på om du har bäst hand eller inte. Försök ta reda på vad han har för händer när han minihöjer. Citera
blukah Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 prova delayed continuebets då och då.. dvs checka på flop och beta ut på turn. Står lite i Harringtons böcker om det och enligt honom är Negreanu något av en expert på sånt lir. Citera
Myssion Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 Som vanligt när jag svarar på såna här trådar: Du måste ha en read!!!! Nä, men faktiskt! I stort sett varje handhistoria jag läser försöker få svar på en halvklurig situation som om det fanns ett "ja i den situation gör du så här"-svar, men poker funkar inte på det viset. Att vara uppmärksam på dina motståndares betting patterns är A och O, särskilt på såna här nivåer där spelarna inte är så trixiga av sig, utan har rättså tydliga mönster är det väldigt gynnsamt. Har du en bra read så går du från att ha en lite småklurig frågeställning till ett ganska uppenbart svar, och allt kommer att bli sååååååå mycket lättare. Och för att förtydliga så menar jag inte reads i form av "han är en slaskpelle" eller "han gillar att syna", utan mer specifikt: Vilka händer limpar han med före floppen? Vilka höjer han med? Vilka synar han en höjning med? Bryr han sig om position? Hur agerar han med topp-par, med set eller trips, med monster? Bluffar han ofta/lite/inte alls, och hur bluffar han isåfall? Hur agerar han med mellanpar eller lägsta paret? Hur spelar han draghänder? Hur gör han med överkort? Spelar han likadant mot en motståndare som mot fem? Hur många knappar har han på sin kofta? Vad heter hans nästkusin i andranamn? Du måste verkligen gå ner på detaljnivå här, och då kan det ibland räcka med 10 minuters spel mot en motståndare för att du ska veta om det är räjs eller fold i dessa situationer. Så ett tips för att förbättra ditt spel: Fokusera mindre på hur du ska agera med vissa händer i vissa situationer, och mer på att kartlägga/analysera dina motståndare. Om du vet att han gillar att göra en miniraise när han bluffar och synar när han har en hand (jo, de flesta låglimitspelare är så här tydliga... ), så kan du höja honom med 72off här... Citera
MajkTheBike Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 Ibland måste man spela tillbaka fast man har missat floppen, annars kommer de kör över dig hela tiden. Annars när du träffar och callar eller re-raisar så vet de att du har en bra hand. Det kostar att bygga upp en image. Citera
kgl Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 Ibland måste man spela tillbaka fast man har missat floppen, annars kommer de kör över dig hela tiden. Annars när du träffar och callar eller re-raisar så vet de att du har en bra hand. Det kostar att bygga upp en image. Word. Var väl ungefär det jag ville säga fast jag sa det med fler bokstäver och mindre innehåll =) Citera
Recommended Posts