Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelade 50/50 Dealers choice på Cosmopol för några dagr sen när denna hand utspelar sig.

Jag sitter i BB med 56JK.. blandade suits, inga färgdrag

första position bettar pot 200

2 stycken plus SB synar

Jag synar, 150 för o vinna 1000 lirar jag denna mjäkiga hand.

Flop 9TQ två klöver

SB bettar pot 1000.

SB är en tight spelare.. vilket gör att jag tror han har JK.. men kan även har trip Q eller sucker stegen för och se var han ligger... han gör det spelet ibland... Jag har ca 5000 .. han har cirka 4000

Hur hade ni gjort? Jag har nöt men absolut inga redraws...

Postad

jag hade synat med 15 k i stacken, om du ändå väljer att spela denna handen och floppar nötter utan redraws och vill lägga den då så kanske du inte ska spela dessa händer även om oddsen ger dig 150 för 1000 preflop.

Har du tur kanske nån bakom synar med färdraget åxå och bommar.

har man som era stackar lite väl korta, blir det inte lika roligt att syna.

men jag hade nog haft svårt att lägga den handen iaf. men det e jag.

Om jag synar preflop med den handen och träffar så hade jag nog synat iaf. för blankar Turn så degar jag in oavsett isf.men bäst vore ju att få syn bakom dig och sen om turn blankar och dega in då, alt syna allin om SB fortsätter.

Postad

Beror ju till att börja med helt på vem det är som betar, det är ju skillnad på tajta spelare och tajta spelare :) Jag spelar rätt ofta på det där bordet och kan spelarna rätt bra. Men med den lilla stacken du har så skulle jag nog slå om, pott blir alltså 4k tot, då är du committed sen.

Med 15k i stacken så hade jag varit rätt försiktig, återigen, det beror på vem som betar. Det finns spelare på det bordet som allmänt anses vara tajta men är fullt kapabla att spela suckerstegen hårt tills dom får mothugg.

Sen beror det också på vilka som sitter bakom mig, många av fiskarna på det bordet har svårt att släppa färgdrag (även ickenötdragen) och man vill ju inte ge dem odds. Är det två "färgdragsfiskar" bakom så överväger jag nog att slå om för att få ut dem. Tyvärr så bygger man ju en rejäl pott med omslaget där och det gör att man får svårare att spela senare i handen/får ett omslag tillbaka och blir tvungen att räkna på om det är värt att syna sig allin och bli frirullad för hela stacken. Sitter det tajta spelare bakom mig också så synar jag nog och försöker bestämma mig på turn istället.

Till slut så är jag lite osäker på om jag hade spelat handen från början, just för att sånna händer leder till dom här problemen. Fast å andra sidan hade du lika gärna kunnat ha KJ56ds och inte floppat några färgdrag och hamnat i samma situation.

Postad

Då hade vi haft lite mer problem, 300bb att riskera för att vinna 40bb om vi slår om. 1/3 av pengarna man trycker in går förlorade i stort sett.

Syna för säkert nästa kort o låt folk dra billigt till färg/kåk möjligen, alternativt folda direkt men det gör man ju inte mot någon som kan betta något annat än nötter.