Grillkrydda Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 PT-siffror suger ofta efterom att 99% av alla spelare har ett A-, B-, C-, D- och E-spel beroende på hur mycket de vunnit/förlorat, hur sent det är på natten osv. osv. osv. PT "berättar" om C-spelet som kan vara allt ifrån väldigt nära till väldigt långt ifrån hur spelaren egentligen spelar. Bäst är nog att skriva notes om man ser någon göra samma sak i en given situation om och om igen. Sedan kan det vara en hjälp att preliminärt "fiskstämpla" folk/kolla deras VPIP bara för att i framtiden kunna leta reda på ett ofta profitabelt bord. När man väl satt sig gör man nog bäst i att glömma vad man redan sett. Citera
ski_punk Postad 4 September , 2006 Rapport Postad 4 September , 2006 Tacka vet jag PokerTracker och PA Hud. De ger säkra, utförliga och objektiva player notes Visst säger dessa verktyg en heldel om motspelarna, men man ska också har klart försig att de kan ge missvisande siffror. Att bara använda sig av PT/PO kan någon bli väldigt kostsamt då du inte får med hur dom aggerar i vissa situationer beroende på vad dom håller, t.ex. Överbettar rivern med luft, C/MR TPNK, etc. Den sköter uppgiften att sålla de bra spelarna från de dåliga alldeles utmärkt, att hålla koll på vilka som är dåliga är nästan meningslöst eftersom de flesta är dåliga Information om de bra spelarna ser jag som mycket mer värdefull, och mha PT/PAHUD så har jag de (enligt mig) 10 viktiagste statsen framme på bordet. Hurvida folk checkraisar färgdrag o sånt håller man lite i huvet, typ Citera
staris Postad 5 September , 2006 Rapport Postad 5 September , 2006 PT-siffror suger ofta efterom att 99% av alla spelare har ett A-, B-, C-, D- och E-spel beroende på hur mycket de vunnit/förlorat, hur sent det är på natten osv. osv. osv. PT "berättar" om C-spelet som kan vara allt ifrån väldigt nära till väldigt långt ifrån hur spelaren egentligen spelar. Bäst är nog att skriva notes om man ser någon göra samma sak i en given situation om och om igen. Sedan kan det vara en hjälp att preliminärt "fiskstämpla" folk/kolla deras VPIP bara för att i framtiden kunna leta reda på ett ofta profitabelt bord. När man väl satt sig gör man nog bäst i att glömma vad man redan sett. Men om PT get missivsande siffror på grund av att fi spelar sent och är trött, blir inte en note man sätter på spelaren lika missvisande? Citera
Hagabo Postad 5 September , 2006 Rapport Postad 5 September , 2006 Jag brukar se till att skriva vilken limit jag har hittat noten på spelaren. Citera
Grillkrydda Postad 5 September , 2006 Rapport Postad 5 September , 2006 PT-siffror suger ofta efterom att 99% av alla spelare har ett A-, B-, C-, D- och E-spel beroende på hur mycket de vunnit/förlorat, hur sent det är på natten osv. osv. osv. PT "berättar" om C-spelet som kan vara allt ifrån väldigt nära till väldigt långt ifrån hur spelaren egentligen spelar. Bäst är nog att skriva notes om man ser någon göra samma sak i en given situation om och om igen. Sedan kan det vara en hjälp att preliminärt "fiskstämpla" folk/kolla deras VPIP bara för att i framtiden kunna leta reda på ett ofta profitabelt bord. När man väl satt sig gör man nog bäst i att glömma vad man redan sett. Men om PT get missivsande siffror på grund av att fi spelar sent och är trött, blir inte en note man sätter på spelaren lika missvisande? Inte om du gör det korrekt. Citera
xentinel Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Jag har åkt på problem på sistonde, jag brukade alltid markera fiskar även dom som är bra etc. Mitt problem är fiskarna, någon kan helt enkelt vara på tilt eller full. Jag raderade alla mina fisk markeringar, för jag stötte på några som jag markerat som fiskar och de va helt enkelt inte fiskar Sen om man tänker efter, varför ens markera fiskarna? man ser ju direkt vem som är fisken ändå... Citera
Cyntax Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Jag gjorde en sökning efter artiklar i ämnet "player notes". Vassego -> Taking Notes. Important or not? Taking notes on the opposition PLAYERS NOTES ::Taking note:: by Iceman5 How can I best use Player Notes to track my online opponents? Introduction on Taking Notes Poker Strategy: Taking notes Player Note Examples Taking Notes Online Note Keeping on the Opposition Citera
Prizonic Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Jag har åkt på problem på sistonde, jag brukade alltid markera fiskar även dom som är bra etc. Mitt problem är fiskarna, någon kan helt enkelt vara på tilt eller full. Jag raderade alla mina fisk markeringar, för jag stötte på några som jag markerat som fiskar och de va helt enkelt inte fiskar Sen om man tänker efter, varför ens markera fiskarna? man ser ju direkt vem som är fisken ändå... Det är lättare att hitta bra bord om du har fiskarna markerade. Citera
stalmannen Postad 19 December , 2006 Rapport Postad 19 December , 2006 Skriver nåt om det blir visning. Ofta något i stil med "synar potbet med toppair lousy kicker hela vägen all in" eller " har inga hum om potodds, synar drag helt utan odds" reraisar med anytwo om han e less på mitt aggro spel" osv... Citera
DaPine87 Postad 19 December , 2006 Rapport Postad 19 December , 2006 Lirar man på everest behöver man bara typ: DMBF (DonkMiniBetFolda) DMBS (DonkMiniBetSyna) Citera
r3mix Postad 19 December , 2006 Rapport Postad 19 December , 2006 Jag gjorde en sökning efter artiklar i ämnet "player notes". Vassego ->Taking Notes. Important or not? Taking notes on the opposition PLAYERS NOTES ::Taking note:: by Iceman5 How can I best use Player Notes to track my online opponents? Introduction on Taking Notes Poker Strategy: Taking notes Player Note Examples Taking Notes Online Note Keeping on the Opposition Tackar ! väldigt intressant topic, som sagt, skriver själv bara när man stötter på bra motstånd, bryr mig faktiskt inte om fiskar ... Citera
Recommended Posts