Macallan Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 Fi är tämligen dålig, betar lite och foldar ofta - men dyker ibland upp med ett omotiverat all in (typ trycker in 1000 när det är 150 i potten). Jag tycker att jag är den bättre spelaren men lyckas inte hitta dödsstöten (jag har haft ledningen i stort sett hela tiden, undantaget när Fi dubblade med QT mot 99). Nåväl, Blinds 50-100 Hero är SB/Button med 2000 Fi är BB med 1000 Preflop: Hero: Hero calls, BB checks. Jag väljer att limpa, ofta ställer Fi in när jag höjer preflop och med 65s vill jag se floppen. Flop: BB checks, Hero checks. Fi checkar floppen vilket är ganska standard. Jag checkar för att jag inte vill bluffa varje hand. Turn: BB checks, Hero bets 200, BB bets 400, Hero calls. Turn ger mig ett öppet stegdrag och en given semibluff när Fi checkar. Fis checkraise är oväntad men jag kan inte lägga - jag tror att jag har 8 outs. Det är dock inte helt otroligt att Fi hittar checkraisen med ett färgdrag men Kx, 8x eller ett tvåpar känns mycket troligare. River: BB checks, Hero ??? Fis check här är oväntad men ändå goda nyheter. Jag tror inte att han checkar för att ge mig chansen att bluffa. Jag tror att Fi har ett sprucket färgdrag (och då tar jag potten med en bluff) eller 8x (och då tror jag att Fi synar) - och jag tror att 8x är troligare. 1000 i potten, Fi har 500 kvar - jag 1500, viktig pott m.a.o. Att jag leder är uteslutet - bluff alltså min enda chans. Fördelen med en bluff är självklar - jag tar en stabil ledning och ett järngrepp om segern. Nackdelen är att jag ger Fi ledningen om han hittar synen och antagligen höjs hans självförtroende med förbättrat spel som resultat. Checkar jag här känner jag ändå att jag fortfarande har övertaget trots likaläge. Citera
Recommended Posts