Gå till innehåll

NLT - SnG, vad är mest EV/h Turbo eller "vanlig"


spyse

Recommended Posts

Jag spelar just nu SnGs $5+0.5 på prima där blindsen höjs var 10:e hand. Jag funderar på om man inte borde uppnå samma resultat på turbo turnering där blindsen höjs efter 6 händer, visst tur momentet blir högre men i längden borde det precis som allt annat inom pokern jämna ut sig i längden.

 

En annan sak jag tänkte på är att eftersom dom går snabbare borde vinsten per timme öka, någon som har åsikter om det hela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visst tur momentet blir högre men i längden borde det precis som allt annat inom pokern jämna ut sig i längden.

 

En annan sak jag tänkte på är att eftersom dom går snabbare borde vinsten per timme öka, någon som har åsikter om det hela?

 

Jag får inte riktigt ihop det. I ett fall där turmomentet ökar vinner ju de sämsta mest på det. Svårare än så är det väl inte.

vilket sätt skulle vad jämna ut sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte illa att vinna 90% =) jag hoppas du ska/redan försörjer dig på poker!

 

Tror helt detta beror på spelstil och faktiskt en hel del tur? I turbo känns det som att man är garanterad pris om man får bra hand och dubblar tidigt och sedan bara spelar premiumhänder. problemet är om man bara får skräp lagom tills blindsen börjar bli höga...

 

"vanlig" kan man ju kosta på sig lite mer spel helt enkelt, troligen en bättre lösning om man är duktig. dessutom verkar det ofta som om 3-4 spelare som spelar "vanlig" är alldeles för vana med turbo ty dom går allin med AK innan flop med blinds på 10/20....

 

nu räknar jag på nivåer mellan 5-10e och faktiskt många gånger även 20e sag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte illa att vinna 90% =) jag hoppas du ska/redan försörjer dig på poker!

 

Tror helt detta beror på spelstil och faktiskt en hel del tur? I turbo känns det som att man är garanterad pris om man får bra hand och dubblar tidigt och sedan bara spelar premiumhänder. problemet är om man bara får skräp lagom tills blindsen börjar bli höga...

"vanlig" kan man ju kosta på sig lite mer spel helt enkelt, troligen en bättre lösning om man är duktig. dessutom verkar det ofta som om 3-4 spelare som spelar "vanlig" är alldeles för vana med turbo ty dom går allin med AK innan flop med blinds på 10/20....

 

nu räknar jag på nivåer mellan 5-10e och faktiskt många gånger även 20e sag...

 

Absolut likadant i MTTs. får man bra stack i början kommer man alltid ITM. Så mycket som kan gå fel på vägen. Skräp k ommer du få i många slutskeden av turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visst tur momentet blir högre men i längden borde det precis som allt annat inom pokern jämna ut sig i längden.

 

En annan sak jag tänkte på är att eftersom dom går snabbare borde vinsten per timme öka, någon som har åsikter om det hela?

 

Jag får inte riktigt ihop det. I ett fall där turmomentet ökar vinner ju de sämsta mest på det. Svårare än så är det väl inte.

vilket sätt skulle vad jämna ut sig?

 

Om du spelar 10000 händer så får du ett visst resultat, sen om det blev en turnering eller 1000 under de händerna spelar väl ingen roll, därför jämnar det ut sig med tiden, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte illa att vinna 90% =) jag hoppas du ska/redan försörjer dig på poker!

 

Tror helt detta beror på spelstil och faktiskt en hel del tur? I turbo känns det som att man är garanterad pris om man får bra hand och dubblar tidigt och sedan bara spelar premiumhänder. problemet är om man bara får skräp lagom tills blindsen börjar bli höga...

"vanlig" kan man ju kosta på sig lite mer spel helt enkelt, troligen en bättre lösning om man är duktig. dessutom verkar det ofta som om 3-4 spelare som spelar "vanlig" är alldeles för vana med turbo ty dom går allin med AK innan flop med blinds på 10/20....

 

nu räknar jag på nivåer mellan 5-10e och faktiskt många gånger även 20e sag...

 

Absolut likadant i MTTs. får man bra stack i början kommer man alltid ITM. Så mycket som kan gå fel på vägen. Skräp k ommer du få i många slutskeden av turneringar.

 

nja där går nog våra åsikter isär, får du en bra hand i en MTT så är det väldigt svårt att kunna leva på den stacken till ITM, det går däremot ofta utmärkt att bara vinna en stor pot i en sng för att ta sig till ITM (om vi pratar turbo i båda fallen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...