Gå till innehåll

FreeAgentFrog antar Gigabet utmaningen


FreeAgentFrog

Recommended Posts

Mjo, det här är från och med nu min dagbok, jag kommer inte skriva så mycket i den för alla inlägg måste ju trots allt sparas av forumet och som ni vet så kostar lagring pengar.

 

Info om mig är ni väl knappast intreserade av, jag är en vanlig tråkig svensson som inte har något liv. Jag skulle kunna leva på pokern om jag ville men då skulle nog de coola grabbarna här på forumet ta illa upp eftersom jag inte spelat värst många timmar i mitt liv ;)

 

Om det här skulle bli lyckat skriver jag nog en vettig presentation men jag antar att jag kommer gula snart ändå, så varför skriva seriöst i en dagbok ni inte vill läsa?

 

------------------------------------------------------------------------------------

 

Jag ska försöka mig på utmaningen som Gigabet antagigt och snart ska genomföra. Det går kortfattat ut på att med en rulle på 165 amerikanska riksdaler spela 100 sngs på varje nivå från 11 till 215 och se om han överlever eller om han gular. Mer info finns här:

länk till 2+2

Tack till Othello som skrev om det i sin dagbok.

 

Självklart gör jag det här för att det är kul och för att skänka bort lite pengar, jag vet ju att jag kommer gula. Jag är absolut inte bra på poker, jag gör det för att jag har för mycket pengar och vill ha roligt, om jag skulle lyckas överleva till Nivå 2 så har jag mer tur än alla som vunnit WSOP.

 

BR: $165

Nivå: $10+$1

Sng kvar: 100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med dånande musik i öronen och en oerhörd nervositet slog jag mig ned framför knapparna för att testa hur start klonken var idag. Den visade sig oerhört snäll mot mig och jag klonkade de flesta 50/50 lägena jag fick. Jag multitable:ade 4 $10+$1 sngs och det gick fin fint.

 

Resultat: 1a,2a,3a,4a

 

BR: $221

Nivå: $10+$1

Sng kvar: 96

 

Tack Gud, det verkar som dagens morgonbön a 2h hjälpte. Om Du min fader visste hur glad jag är för alla dagens klonkar, hoppas du fortsätter tillgodose mina behov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under natten hann jag med ett par sngs, tyvärr så var det tvärt emot tidigare, alla klonkade mot mig, jag klonkade aldrig. Börjar bli less på det här nu. Jag insåg aldrig hur många sngs jag skulle bli tvungen att spela. (Fö 4-tablar jag)

 

Jag han med ytterligare 9 sngs:

Resultat: 1a,3a,3a,4a,4a,6a,7a,7a,10a

 

BR: $222

Nivå: $10+$1

Sng kvar: 87

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

shiit detta verkar ju kul...

 

OMG, jag som tänkte lägga ned dagboken och allt pokerspelande^^ men får man komentarer av highstakes boysen så måste man väl fortsätta :)

 

Om du nödvändigtsvis måste kan du väl kalla honom för pokerproffs eller nånting - har för mig att high-stakes börjar på 10-20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

shiit detta verkar ju kul...

 

OMG, jag som tänkte lägga ned dagboken och allt pokerspelande^^ men får man komentarer av highstakes boysen så måste man väl fortsätta :)

 

Om du nödvändigtsvis måste kan du väl kalla honom för pokerproffs eller nånting - har för mig att high-stakes börjar på 10-20.

 

Allt är relativt, för mig är 3/6 NL highstakes, dessutom har -_- spelat på 25/50 även om han inte gör det längre så han har varit och kommer alltid att förbli en highstake nisse i mina ögon.

 

Verkar riktigt skoj detta Lycka till. Hur många inköp går du efter?

 

Jag spelar 100 sng på varje nivå, även om jag har 2 inköp på 20+2 så kommer jag flytta upp efter 100 spelade 11or.

 

Jag kan hjälpa dig sen på 50$ och uppåt

 

Har du lust att hjälpa mig nu också, med hur man ska göra i olika situationer? För jag antar att du menade spela åt mig, eller?

 

FreeAgentFrog skrev:

Jag insåg aldrig hur många sngs jag skulle bli tvungen att spela.

 

lol.... Avd: Tänka efter före.....

 

Avd: ironi

 

Så där nu var frågestunden avklarad...

Jag spelade en sng period (4st simultant), gick väldigt bra för att vara mig, en sng tabbade jag mig på och ställde när jag var short och visste att jag skulle få syn, A2s vs KTs, även om jag råkade få överläge nu så vill man ju ha fold equality. (slutade 5a)

 

En av 4 sngs var riktigt rolig, vi är 4 kvar redan på 25/50, jag har då 2k (average), vi spelar o spelar men ingen vill ta risken att åka ut, sakta men säkert snor jag marker medans blindsen höjs, när blindsen e 200/400 har jag 4000 marker, de andra 3 delar då på 10 BBs. Det är nu det är som mysigast att vara CL, sno sno sno! :P De andra 3 boysen e riktigt sega o alla klarar sig kvar till sista blindsen 300/600, jag har över 6k när en åker o hamnar 4a, sen tar det 2 händer innan jag e herre på teppan :P

 

Resultat: 1a,2a,3a,5a

 

BR: $278

Nivå: $10+$1

Sng kvar: 83

ITM: 52%

ROI: 60.4%

 

Lagt till ITM o ROI nu bara för att lura mig själv att jag e duktig, jag vet att de kommer sjunka och att jag bara haft flyt så ni behöver inte spamma sönder dagboken om det. Är det någon som kan räkna ut vad för ROI man behöver klara ungefär för att klara gigabet utmaningen? (om man vill ha cirkus 20 inköp hela tiden)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu, har städat hela jävla huset, kände mig värd lite avslappning framför burken i sng träsket. Det gick hyffsat, frågan är ifall det var varians eller dåligt spel som gjorde att jag inte vann alla 4. Det känns som jag spelade bra rakt igenom, kan inte komma på någon hand jag tabbade mig på, tyvärr har jag ingen spännande HH till er "trogna" läsare heller. Det får bli någon annan gång.

 

Spelade mot en kille från vadstena på 2 av borden, hann hade en ohygglig tur hela tiden. När jag tänker på vadstena så säger skallen KLOSTER, jag började fundera om jag visste något mer om vadstena, men icke. Geografikunskaperna är väl sisådär... Jag fantiserade om ifall killen var en munk och det var därför han hade sån oförklarlig tur. Det kanske därför tomtar kan vinna WSOP för att de är starkt troende? Nu har jag inte gjort några efterforskningar men det skulle kunna vara så? eller? vad tror ni?

 

Resultat: 1a,3a,5a,7a

 

BR: $304

Nivå: $10+$1

Sng kvar: 79

ITM: 52% (11/21)

ROI: 60%

 

I nuläget har jag plussat $6,61/sng, om jag håller det hela nivå 1 så kommer jag ha $827 eller 37,5 inköp till nästa nivå, det skulle inte sitta helt fel. Jag sattsar på att grinda ihop 25 inköp innan jag måste hoppa upp.

 

Gott nytt år och God fortsättning :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men i Gigabets utmaning så var det väl så att om man inte hade X antal inköp för nästa nivå eftet 100 sng så hade man förlorat?

 

Helt riktigt, X = 1 8-)

 

Det är även det jag kör med!

Man kan ju inte vara sämre på än Gigabet :P

 

ok ;) Funderar på och gö samma sak även om det är EV-, bara för att det är en kul grej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men i Gigabets utmaning så var det väl så att om man inte hade X antal inköp för nästa nivå eftet 100 sng så hade man förlorat?

 

Helt riktigt, X = 1 8-)

 

Det är även det jag kör med!

Man kan ju inte vara sämre på än Gigabet :P

 

ok ;) Funderar på och gö samma sak även om det är EV-, bara för att det är en kul grej.

 

Skulle kunna bli intressant, tråkigt för mig dock eftersom jag skulle vara den som gulade först och det skulle jag inte klara av. Det skulle förmodligen leda till att jag var tvungen att ljuga om mina resultat ;) Nej men helt ärligt, kör på för fan, du kan få plats i min dagbok du me ^^

 

Vänta....

du kan få plats i min dagbok du me ^^

Var ju självklart på skoj men hur skulle det bli i praktiken, tror ni att det skulle funka? Skulle det bli lättare/svårare om båda körde samma sak (typ gigabet grejen) eller om en kör cashgame o en MTT? Skulle ni läsa en sån dagbok? etc...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ny läsare anmäller sitt intresse ;)

 

Välkommen :P

 

Då jag spelar så otorligt dåligt just nu och har motivationsproblem så har jag börjat lite smått med samma grej.. Lirat 10 st hittills ock kommit typ sist i sju st och vunnit dom andra tre... GRIND GRIND GRIND!!!

 

3/10 etta e ju grymt, önskar att jag också klarade sånt. Dock så visste jag inte att ni highstakes spelare kunda spela dåligt, eller ha motivationsproblem. 8-)

 

Dagens filosofi: Varför är pringelsrör gjorda så att enbart anorektiska tjejer kan plocka upp de annars så utsökta chipsen utan att samtidigt hälla ut minst en MILARD smulor??

 

Till speladet... Idag har jag grindat ordentligt, den överlägset längsta sessionen i denna dagbok. Öppnade trögt med 4 st OTM innan jag fick pengar i min första, först två utdragningar o sen tiltade jag lite. Det kändes bättre o bättre desto längre sessionen varade, jag försökte spela mer aggro än vanligt. Det gick bitvis grymt bra bitvis åt helvette, om det vara bra/dåligt spel eller slumpen vet jag inte. Sessionen avslutades med den vackra (iaf för mig) sviten: 1a,2a,2a,4a,1a,3a,1a. Ganska duktigt för att vara jag om jag får säga det själv.

 

Har två HHs som jag presenterat längst ned i inlägget... skulle uppskatta alla tips, tänk på att det är 10+1 så snygga moves fungerar inte...

 

Resultat: 4x1a, 2x2a, 3a, 2x4a, 5a, 2x7a, 2x8a 9a

 

BR: $419

Nivå: $10+$1

Sng kvar: 64

ITM: 50% (18/36)

ROI: 64%

 

Hör kommer HH:s

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: QZ19D56Z ( $2860 )

Seat 2: backwasher1 ( $1495 )

Seat 5: garda61 ( $1760 )

Seat 6: FreeAgentFrog ( $1255 )

Seat 7: GracieBob ( $630 )

Trny:16671222 Level:4

Blinds(50/100)

 

** Dealing down cards **

Dealt to FreeAgentFrog [ 4c 2d ]

GracieBob folds.

QZ19D56Z folds.

backwasher1 folds.

garda61 calls [50].

FreeAgentFrog checks.

** Dealing Flop ** [ 4s, Jc, 2h ]

garda61 bets [100].

FreeAgentFrog raises [250].

garda61 calls [150].

** Dealing Turn ** [ Kc ]

garda61 bets [100].

FreeAgentFrog raises [300].

garda61 raises [400]. <--- borde jag inse att jag är slagen här? Tyvärr har jag svårt att lägga mig för många gör det spelet med TP (A,K kicker)

FreeAgentFrog calls [200].

** Dealing River ** [ 3c ]

garda61 bets [100].

FreeAgentFrog calls [100].

garda61 shows [ 2s, Ks ] two pairs, kings and twos.

FreeAgentFrog doesn't show [ 4c, 2d ] two pairs, fours and twos.

garda61 wins 1900 chips from the main pot with two pairs, kings and twos.

 

Borde jag foldat för omslaget? Andra synpunkter?

 

Seat 8 is the button

Seat 8: The_Beatels ( $800 )

Seat 4: FreeAgentFrog ( $800 )

Seat 5: rence2004 ( $800 )

Seat 6: andym2910 ( $800 )

Seat 3: brownfan7777 ( $800 )

Seat 1: billsta68 ( $800 )

Seat 9: KStone13 ( $800 )

Seat 2: gimmymyminey ( $800 )

Seat 10: BENOUZ ( $800 )

Seat 7: elgreengo315 ( $800 )

Trny:16671344 Level:1

Blinds(10/15)

 

** Dealing down cards **

Dealt to FreeAgentFrog [ Ac Ks ]

billsta68 folds.

gimmymyminey calls [15].

brownfan7777 calls [15].

FreeAgentFrog raises [100].

rence2004 folds.

andym2910 folds.

elgreengo315 folds.

The_Beatels calls [100].

KStone13 folds.

BENOUZ calls [85].

gimmymyminey folds.

brownfan7777 calls [85].

** Dealing Flop ** [ Qd, Th, 6d ]

BENOUZ checks.

brownfan7777 checks.

FreeAgentFrog checks.

The_Beatels bets [175].

BENOUZ calls [175].

brownfan7777 calls [175].

FreeAgentFrog folds.

** Dealing Turn ** [ 4h ]

BENOUZ checks.

brownfan7777 checks.

The_Beatels is all-In [525]

BENOUZ folds.

brownfan7777 is all-In [525]

** Dealing River ** [ Jh ]

brownfan7777 shows [ Ah, 6h ] a flush, ace high.

The_Beatels shows [ Qs, As ] a pair of queens.

brownfan7777 wins 2000 chips from the main pot with a flush, ace high.

The_Beatels finished in tenth place.

 

Här gör ju inte jag något märkvärdigt, foldar bara floppen men jag undrar om ni har tips på hur man ska spela dessa händer?

Bör jag raisa mindre för att kunna folda floppen utan att förlora så mycket eller till typ 250 för att bara få en syn?

Det är ju svårt att betta ut någon på floppen med så här många, någon har ju träffat eller är villig att stoppa in hela stacken vilket jag inte vill med A hög.

 

Nå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...