Gå till innehåll

Nohend har min respekt


Albert

Recommended Posts

... finns nog en anledning till att han spelade 82 där

 

Tja alternativen då:

 

1- Han knäckt B2B och kan se vad de andra får för kort.

2- Han har spelat tight och ville spela en hand bara för att inte verka snortight.

3- Han spelade tight så länge att han inte orkade vänta på en bra hand längre.

4- Han spelar som en maniac.

5- Han har så bra online "reads" på de andra att han vet att han är oslagbar med 82 när han har "readat" att de andra inte har bättre kort.

6- Han var full och visste inte vad han gjorde.

7- Han har haft sjuk tur i en månad och tror sig vara oslagbar.

8- Jag är full av skit och ska hålla tyst.

 

Vad röstar Ni på?

 

Röstar helt klart på alt. nr 1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 177
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Game # 248613831 - Texas Hold'em No Limit EUR 50,00/100,00 - Table "Elverum"

Game ended 2006-02-13 21:32:24 GMT+01:00

 

Players:

-ANTONIUS- (EUR 16 226,00 in seat 3)

Nohend (EUR 9 492,32 in seat 4)

 

Dealer: Nohend

Small Blind: -ANTONIUS- (50,00)

Big Blind: Nohend (100,00)

 

 

-ANTONIUS- Raise (250,00)

Nohend Raise (800,00)

-ANTONIUS- Raise (2 500,00)

Nohend Call (1 900,00)

 

Flop Th - Qs - 3d

 

-ANTONIUS- All-In (13 426,00)

Nohend All-In (6 692,32)

-ANTONIUS- Payback (6 733,68)

 

Turn Th - Qs - 3d - 9h

River Th - Qs - 3d - 9h - 8d

 

-ANTONIUS- shows: Js - Kc (a straight, king high)

Nohend shows: 6c - 3c (a pair of threes)

 

-ANTONIUS- wins: EUR 18 983,89 (with a straight, king high)

Rake: EUR 0,75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var det roliga slut. Sista handen:

 

Game # 248619190 - Texas Hold'em No Limit EUR 50,00/100,00 - Table "Elverum"

Game ended 2006-02-13 21:36:15 GMT+01:00

 

Players:

-ANTONIUS- (EUR 24 991,82 in seat 3)

Nohend (EUR 4 542,00 in seat 4)

 

Dealer: -ANTONIUS-

Small Blind: Nohend (50,00)

Big Blind: -ANTONIUS- (100,00)

 

 

Nohend Raise (350,00)

-ANTONIUS- Call (300,00)

 

Flop 2d - Jh - 9d

 

Nohend Check

-ANTONIUS- Check

 

Turn 2d - Jh - 9d - 5c

 

Nohend Bet (725,00)

-ANTONIUS- Call (725,00)

 

River 2d - Jh - 9d - 5c - 4d

 

Nohend All-In (3 417,00)

-ANTONIUS- Call (3 417,00)

 

Nohend shows: Qs - Qh (a pair of queens)

-ANTONIUS- shows: Js - Jd (three of a kind, jacks)

 

-ANTONIUS- wins: EUR 9 083,25 (with three of a kind, jacks)

Rake: EUR 0,75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådant här spel irriterar mig när jag stöter på det.

 

Man kan ju inte gå all-in med bottenpar.

Man kan ju inte gå all-in med en runner runner stege.

 

De spelar som idioter, som jag ser det. :?

 

Så är ju du en förlorande spelare på 0.1/0.2 också enligt en annan tråd som du skapat. Finns kanske en anledning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådant här spel irriterar mig när jag stöter på det.

 

Man kan ju inte gå all-in med bottenpar.

Man kan ju inte gå all-in med en runner runner stege.

 

De spelar som idioter, som jag ser det. :?

 

Så är ju du en förlorande spelare på 0.1/0.2 också enligt en annan tråd som du skapat. Finns kanske en anledning?

 

OK, coolt. Då ska jag gå all-in med alla bottenpar jag träffar... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådant här spel irriterar mig när jag stöter på det.

 

Man kan ju inte gå all-in med bottenpar.

Man kan ju inte gå all-in med en runner runner stege.

 

De spelar som idioter, som jag ser det. :?

 

Kan inte du skriva en regelbok så vi andra ovetande får det nerprintat i skrift vad man får och inte får göra? Snälla....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådant här spel irriterar mig när jag stöter på det.

 

Man kan ju inte gå all-in med bottenpar.

Man kan ju inte gå all-in med en runner runner stege.

 

De spelar som idioter, som jag ser det. :?

 

Så är ju du en förlorande spelare på 0.1/0.2 också enligt en annan tråd som du skapat. Finns kanske en anledning?

 

OK, coolt. Då ska jag gå all-in med alla bottenpar jag träffar... :roll:

 

Kul att sådana som inte ens kan vinna mot dom sämsta spelarna online ska försöka göra sig roliga över hur dom bästa spelarna spelar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte för att vara en festbajsare, men jag har oxå tyckt att det har varit roligt att när lirarerik synar ner en bluff med J hög och vinner så är ett geni och alla öser guld och silver över honom. Men när johan 18 gör en likadan syn med J hög och vinner så gjorde han en bluffsyn och hade tur att den andra bluffade.

 

Förstår inte riktigt logiken. Men som sagt, jag lirar inte på nl 50-100 heller. kanske är det som är skillnaden... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är just det som är patetiskt, om en "stjärna" (whoever) vinner en enorm pott för att han går typ all-in med bottenpar på floppen och vinner så är han skitcool.

 

Men om en "nobody" (whoever) vinner en likadan pott med exakt samma kort och eventuellt exakt samma tankegångar som stjärnan (typ ska syna en tom bluff) så är han en jättetomte som spelar dåligt, har tur och ska spys galla på.

 

DET är patetiskt.

 

Kan väl väääldigt sällan vara bra att gå all-in med sådana skitkort på handen (eller ens syna den stora höjningen före floppen?)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lägg av, ni kan ju inte bara jämföra spelet rakt av. Ni måste ju ha insikt om betingmönster, HD och sånt för den nivån ni snackar om.

 

Har ni aldrig tagit en syn för hela stacken med bottenparet när ni "visste" att han satt tom?

 

Det går ju att göra det spelet framgångsrikt på vilken nivå man än spelar bara man känner spelarna tillräckligt bra. Ibland ser man spel som är helt ologiskt utan mening, när det kommer från en annars vanligtvis rationell nötförsäljare är det dags att fundera på syn med sina oförbättrade pocket femmor.

 

Att johan 18 får skit för sin syn är ju för att han synar preflop, synar flop, synar turn för att till sist syna river J hög. Kort sagt, han har gjort ett spel där ingenting talade för att fi satt tom.

 

Sen är det självklart att mycket spel är skit även på 50/100, annars skulle ju ingen spela där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är just det som är patetiskt, om en "stjärna" (whoever) vinner en enorm pott för att han går typ all-in med bottenpar på floppen och vinner så är han skitcool.

 

Men om en "nobody" (whoever) vinner en likadan pott med exakt samma kort och eventuellt exakt samma tankegångar som stjärnan (typ ska syna en tom bluff) så är han en jättetomte som spelar dåligt, har tur och ska spys galla på.

 

DET är patetiskt.

 

Kan väl väääldigt sällan vara bra att gå all-in med sådana skitkort på handen (eller ens syna den stora höjningen före floppen?)...

 

Det är just här du har fel, en "nobody" har inte samma tankebanor som proffset och det är just det som skiljer dom åt, på ytan så er det här spelet ut som vilket low-limit bord som helst, skillnaden är dock att dom här spelarna har helt andra tankebanor.

Dessa spelare bryr sig mycket mer om bettingmönster, Hand Distribution och annat än att spela sina egna kort "rätt", de spelar situationen inte korten.

 

Oftast är det så att när en tomte synar ner en bluff av ett proffs så är det för att han inte förstått vad proffset har gjort, han har hamnat ett steg efter i kedjan "jag vet att han vet att jag vet att han vet..." detta debatterades i pokermiljonentråden där Legato försökte förklara sin bluff på finalbordet för oförstående "nobodys".

För att ta det som exempel så skulle Legatos bluff inte blivit nersynad av en bättre spelare eftersom det är -EV mot hans HD, detta förstod dock inte spelarna ifråga och synade en "bra" syn och vann.

 

Jag själv är en bra bit ifrån den här nivån av spel men jag kan förstå tankebanorna bakom besluten, det som är patetiskt är när man går ut och hackar ner på någon på ett öppet forum utan att ha någon som helst bakgrundsinformation eller förståelse för saken det gäller.

Här kan man välja att försöka analysera vad han försöker göra istället för att bara avfärda det som totalt dumdristigt om du väljer alternativ nummer 2 kommer du garanterat aldrig att utvecklas.

 

Jag är inte heller säker på att det är optimalt spel att syna pre med 63 i det läget oavsett read, men här måste man förstå att spelet här är så otroligt mycket mer aggresivt och man får inte låta sig bliv överkörd av motståndaren så vissa -EV-spel kan vara att föredra för att få ett större totalt +EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 248613831 - Texas Hold'em No Limit EUR 50,00/100,00 - Table "Elverum"

Game ended 2006-02-13 21:32:24 GMT+01:00

 

Players:

-ANTONIUS- (EUR 16 226,00 in seat 3)

Nohend (EUR 9 492,32 in seat 4)

 

Dealer: Nohend

Small Blind: -ANTONIUS- (50,00)

Big Blind: Nohend (100,00)

 

 

-ANTONIUS- Raise (250,00)

Nohend Raise (800,00)

-ANTONIUS- Raise (2 500,00)

Nohend Call (1 900,00)

 

Flop Th - Qs - 3d

 

-ANTONIUS- All-In (13 426,00)

Nohend All-In (6 692,32)

-ANTONIUS- Payback (6 733,68)

 

Turn Th - Qs - 3d - 9h

River Th - Qs - 3d - 9h - 8d

 

-ANTONIUS- shows: Js - Kc (a straight, king high)

Nohend shows: 6c - 3c (a pair of threes)

 

-ANTONIUS- wins: EUR 18 983,89 (with a straight, king high)

Rake: EUR 0,75

 

Ännu en gång en sån kanonsyn! Antonius har ju några miljoner outs men den synen är gudomlig. Men det är fortfarande samma marginella syn som han gjorde mot NhTyWp. 50-50 Måste bli sjuka svings med den typen av syner. Nohend - Kungen av ballar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha :P nu fattar jag skillnaden mellan histake och lostake poker, går man all in med 22 på lostakes är man en tomte, går man all in med 22 histakes då:

:club: Har man en gudomlig förmåga att läsa andras bettingmönster

:diamond: är en gudabenådad spelare

 

lol, det är verkligen kul att se vilken öm tå som trampas på när någon som spelar lostakes kritiserar histakesgamblers.

 

Har ni överhuvudtaget en aning om hur P Antonius tänker i den handen, NEJ, det har ni inte. Han kanske är pissfull och tiltar helt på den där j-a nohend, så nu ska han klämmas dit, sen klonkar han en str8 och snor juniors pengar. Crazy spel helt enkelt.

 

Nej ni s.k. proffs, ni måste helt enkelt kunna se mer kritiskt på hur era "kolleger" spelar ibland, det finns verkligen en hel del LAG-fiskiga spel bland proffsen med, som tecken på att de pengar de sätter in i en hand i princip inte betyder någonting, vilket i det långa loppet är EV-.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha :P nu fattar jag skillnaden mellan histake och lostake poker, går man all in med 22 på lostakes är man en tomte, går man all in med 22 histakes då:

:club: Har man en gudomlig förmåga att läsa andras bettingmönster

:diamond: är en gudabenådad spelare

 

Detta tåls att upprepas - när dessa spelare lirar så är det sexmanna eller FÄRRE. Två till sex spelare mao. Jag har aldrig sett någon all-in preflopp på highstakesborden på B2B (€10/20 och uppåt) om det inte är någon hitnrunner med i bilden vill säga.

 

Svaren på dina konstateranden är både jag och nej. Nohend är mycket bra som pokerspelare, men sedan så förstår jag inte riktigt var man vill komma med att jämföra lowstakes mot highstakes. Ja det är skillnad på många sätt: insatserna och spelarna. Slutledning: Kan det då komma sig att det exakta spelandet utav hand X när den genomförs på highstakes är genial medans om man skulle spela den exakt lika på lowstakes vara idiotiskt? Svaret är ja.

 

lol, det är verkligen kul att se vilken öm tå som trampas på när någon som spelar lostakes kritiserar histakesgamblers.

 

Det är väl ingen som tagit illa upp direkt vad jag uppfattat?

 

Har ni överhuvudtaget en aning om hur P Antonius tänker i den handen, NEJ, det har ni inte. Han kanske är pissfull och tiltar helt på den där j-a nohend, så nu ska han klämmas dit, sen klonkar han en str8 och snor juniors pengar. Crazy spel helt enkelt.

 

Semi-bluff kallas det han gjorde. Utförandet är så här att betta/raisa för att vinna potten direkt. Om man istället får syn så har man fortfarande outs till att få en vinnande hand. Det är möjligt att han var berusad, ja.

 

Nej ni s.k. proffs, ni måste helt enkelt kunna se mer kritiskt på hur era "kolleger" spelar ibland, det finns verkligen en hel del LAG-fiskiga spel bland proffsen med, som tecken på att de pengar de sätter in i en hand i princip inte betyder någonting, vilket i det långa loppet är EV-.

 

Så du menar att TAG är den bästa spelstilen när man lirar HU? Förstår du ens det fundamentala kring att spela heads up? Själv är jag tveksamt om jag själv förstår det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...