fredde80 Postad 5 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 5 Februari , 2006 Går det att spela denna hand så att man kan få ut mer värde ur den? Känns som att jag spelade den så bra det gick.. förutom möjligtvis pre-flop/flop... (raise där någonstans?) HAND ACTIONS Player Action Action Data Time Stamp kjgt Set dealer/Bring in spot 3 Felipp Ante/Small blind 0.50 Scarface72 Big blind/Bring in 1.00 civvi Card dealt to a spot fredde80 Card dealt to a spot 7 A kjgt Card dealt to a spot Felipp Card dealt to a spot Scarface72 Card dealt to a spot Meian_ace Card dealt to a spot Q J Meian_ace Call 1.00 civvi Fold 0.00 fredde80 Call 1.00 kjgt Fold 0.00 Felipp Fold 0.50 Scarface72 Check Betting round completed Last active pot = 3.50 Card dealt to table 7 J 7 Scarface72 Check Meian_ace Bet 2.00 fredde80 Call 2.00 Scarface72 Fold 0.00 Betting round completed Last active pot = 7.50 Card dealt to table A Meian_ace Bet 3.00 fredde80 Call 3.00 Betting round completed Last active pot = 13.50 Card dealt to table 7 Meian_ace Bet 3.50 fredde80 Raise 10.00 Meian_ace Call 6.50 Rake amount 1.65 Betting round completed Last active pot = 31.85 fredde80 Showdown Show card: Four of a Kind 7 7 7 7 A Meian_ace Showdown Muck card: Full House 7 7 7 J J fredde80 Hand result 31.85 Citera
fredde80 Postad 15 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2006 Bläh... nätpokern gick åt skogen... slutade med en tråkig hand... 0.5/1$ på expekt. Har 24$ i stacken. tre limpare jag höjer upp i sb till 4$ med Ks Qh. Två synare får jag.. Flop AhKhJh... tja.. vad ska man säga ställer in direkt, kommer ju ändå att försöka få in degen på den där floppen och vill få ev ess att folda ... (går ju bara o syna med två hjärter eller set (då jag håller nyckelkortet Qh)... enda man kan vara orolig för är ju JJ för de andra två borde slagit om igen preflop tycker jag..) En av de andra synar och har hittat synen preflopp med 10h8h.. och jag köper inte in något till hjärter trots att jag står upp och skriker.. Livepoker lirades igår... +80kr på slaaaaskspelet... t.o.m min lillebror (mr tight i vårat lir) började slaska som en galning. (1-2 i blinds och han lyckas stoppa in 22kr preflop med J2o och floppa tvåpar haha) Bara 9 dagar till WH turren nu... ska bli jäkligt kul att lira... (och se hur den berömda klubben ser ut)... värmer nog upp med svitens fredagsturre dagen innan (lönen har ju kommit då! ) Citera
King High Postad 16 Februari , 2006 Rapport Postad 16 Februari , 2006 Livepoker lirades igår... +80kr på slaaaaskspelet... t.o.m min lillebror (mr tight i vårat lir) började slaska som en galning. (1-2 i blinds och han lyckas stoppa in 22kr preflop med J2o och floppa tvåpar haha) Klonade ni Jack Schitt?! Fan att jag missade det då Citera
fredde80 Postad 16 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2006 Livepoker lirades igår... +80kr på slaaaaskspelet... t.o.m min lillebror (mr tight i vårat lir) började slaska som en galning. (1-2 i blinds och han lyckas stoppa in 22kr preflop med J2o och floppa tvåpar haha) Klonade ni Jack Schitt?! Fan att jag missade det då Japp mackan började spela klonkpoker... höjde utg mörkt till 8 och jag höjer till 22 med AKo.. han synar o klonkar 2par... tur jag inte träffade något med AKn Citera
fredde80 Postad 19 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2006 Efter att ha hostat lajvspelet inatt kan man väl säga att det var mkt roligare o ha det hemma än o vara borta =) Mitt tidigare resultat i månaden var ju +160kr med polarna.. och inatt blev det plus 217kr... så totalt +377kr i hemmaslasket denna månad... Spelade bra och fick kort som fan först 1½ timman och hade nästan 3 inköp (á 200kr) redan då... sedan blev jag kortdöd resten av kvällen..99 var det bästa jag hittade på 3h... fick ägna mig åt att spela som om jag hade AA lite då och då istället... Gjorde även en hög med dåliga syner och blev riktigt bortspelad i vissa potter... var nere på 210kr eller nått..(+10kr mao) .. innan jag blev tvungen o trycka in över halva stacken på en bluff... Höjer med QhJh till 8kr (1/2 blinds) och får två syner .. flop 8h-9h-6s... check till mig och jag bettar 15... får en syn... turn K inte hjärter... check till mig och jag bettar ut 45.. räknar inte med en syn.. men en steksyn kommer (vilket gör att jag känner på mig att han inte har något supergrymt)... turn kommer 8s... check till mig och jag bettar ut 80... allt utom en 8:a är helt osynbart för honom... och jag tvivlar på att han skulle syna med 8:an på turn... han steker steker steker.. känns att han har sniffat ut att något är lurigt.. men han orkar inte ta synen (undrar va han lade) .. efter det så fick jag som vanligt usla kort men lyckades ta mig upp lite i alla fall i pengar... så jag får vara nöjd... Och King High (vet att du lär läsa) .. det är -EV att ställa in med Öppet stegdrag på turn (synd bara att jag semibluffat och du klonkade) =) Citera
fredde80 Postad 19 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2006 Såg förestenn att Per Ummer är chip 2:a i LA Poker Classic med 3 bord kvar... känner igen namnet men vet inte varifrån... Aja.. alla svenskar hejjar vi såklart på i pokervärlden! Lycka till Per! Citera
fredde80 Postad 19 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2006 Suck.. spelade pf.nus deuce to seven... en del riktigt dåliga spelare... grymt besviken med 18:e platsen... blev ordentligt cripplad när jag står pat efter första bytet när han bytt 4.. bettar hela vägen och han synar ner på rivern med ett par på handen! Citera
fredde80 Postad 24 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2006 Lönen här... så lite slaskande blir det ju =) Hann med en hel del spel på expekt idag innan jag nu helt enkelt är för trött... Åker mot två riktigt dåliga spelare i båda turneringarna jag spelar (5$ och 10$) På 10$ så åker jag två innan pengarna när jag blir raisad med tptk på AQ4 och bara synar.. och på turn kommer K (tvåpar) och han sätter mig in (han hade liiite extra marker).. och visar J10... bläh... På 5$ så kommer jag iaf in i pengarna... får 6.98 tebax Höjer upp till 5x bb med 9-10s efter en limpare.. får en steksyn av hnm.. flop 3-6-8 en i min färg... jag ställer in och han synar ett pottbet med 80% av sin stack med Kung hög?! och jag köper inte in något... Tur cashgamet gick okej... så dagen slutar 400kr plus... (var över 1000kr plus ett tag)... Imorgon är det willhill turneringen på Klubben.. ska bli kul att se hur det ser ut på den "legendariska" pokerhålan... får se om jag tar mig ner o slaskar cash på sviten efteråt.. beror väl på hur pigg jag känner mig efter den här 55h arbetsveckan ... Efter lön: Cash på nätet: +500kr MTT på nätet: -100kr Cash med polarna: +-0 Cash på sviten: +-0 Turneringar live: +-0 Citera
fredde80 Postad 25 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 25 Februari , 2006 Spelar en turnering nu på morgonen (10.. åker precis innan pengarna... mkt bra spel av mig men sjuka utdragningar åkte jag på några gånger också... slutar med att jag ställer på flop med färgdra mot 2par mot bordets slaskpelle... Cashgamet gick väl sådär... backade 150kr på morgonen... och backade resten sen.. så plus minus noll denna månad. Cash på nätet: +-0 MTT på nätet: -200kr Cash med polarna: +-0 Cash på sviten: +-0 Turneringar live: +-0 Update: lirade lite till... backade ca 200kr på cashgame på nätet.. snart dags att göra sig ordning för willhill. Citera
fredde80 Postad 26 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2006 Hann lira lite cash på nätet innan jag drog... jobbade bort 200 minus upp till +1250 istället Sedan vare dags för william hill turneringen på klubben... wow säger jag... klubben var grymt fräsch och det var kul att spela med dealers för en gångs skull... klonkade hej villt hade usla kort med lyckades komma 4:a (efter att ha åkt i en 3vägsallin med QQ mot K3 och AJ.. K3 vann ) så vinsten blev 2100kr+107$.. osså skulle man få 26euro också för någon enkät man fyllde i ... Hamnade brevid gdaily på finalbordet.. och han visade hur man skulle ställa på flopp med bara runner runner outs .. grymt.. får man se det lite oftare kanske man kan lära sig Efter det åkte jag hem och lirade cashgame med polarna... spelade löjligt bra och kunde gått betydligt mer plus än 200 om inte alla bettade drag gått åt skogen... Nu sitter jag och lirar lite cash en stund på expekt och sedan blir det nattsömn... =) Osså lyckas jag såklart gå 450kr minus på cashgamet... aja... plus idag iaf =) Cash på nätet: +800 MTT på nätet: -200kr Cash med polarna: +200 Cash på sviten: +-0 Turneringar live: +2400 -------------------------------------- totalt: +3200kr Citera
King High Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 Grattis mannen! Kul att J2-Poker Team representerar! Själv plussade man 850 kr på dagens live cash games. Fett sugen på att lira mer... Citera
fredde80 Postad 26 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2006 Härligt!... själv lyckades jag med att backa 600kr rakt ut på cashgame på en liten stund här nu... spelade som en sopa Måste sluta lira cashgame på nätet tror jag... Du får säga till om du ska lira det där 2/4 liret igen så är jag med Cash på nätet: +200 MTT på nätet: -200kr Cash med polarna: +200 Cash på sviten: +-0 Turneringar live: +2400 -------------------------------------- totalt: +2600kr Citera
fredde80 Postad 26 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2006 Suck... då har man spelat 2 mtts på William hill... åkte på 30:e i 20£ resp 21:a plats i 10£... båda på dåliga spel av sopiga fi:s .. Har ung. av stack på 10£+1 blinds 100/200.. hittar AJh i MP.. utg+1 synar... shortstack före mig ställer för 650 (jag har 3.7k).. isoleringshöjer till 2k... foldas runt till orginallimparen... han ställer in (täcker mig).. och jag gråtsynar med AJh... visar sig att orginallimparen har KQh...och shortstack 4-4 flop Q6A.. yes!.. turn Q.. slår sönder musen.. river J... jesus... hur kan man spela så? pucko! på 20+2£ så åker jag med AJo mot J7s på J73 rainbow floppen... skönt att syna från knappen med J7s för 1/6 av sin stack (jag hade 4k och han 5k)... Uppdatering 18.30: Satte in 25e för att dubbla o spela PF.NU turneringen... misslyckaeds så försökte igen.. spelade upp till 53 euro.. så ikväll ska det liras i turren... och så satte jag mig på sitngo för övriga 3.25 euro för o förspilla tid =) Uppdatering 19.00: Åkte som typ 7:a i 2 bords sitngon... bordets absoluta cp och sämsta spelare jag sett leder just nu... tack vare att han synade min all in med QQ med A9 och drog in 4 hjärter till sin hjärter 9... har dubbalt upp honom 3 gånger.. AA vs 44 han drog in stegen på rivern... AK vs A4 preflop... flop 944... Åkte mot hnm när jag försökte ställa med sämst hand när jag höjt bort 35% av stacken med Q9 i stöldförsök och han sätter mig all in... tyckte jag borde ha odds för syn men han klonkade ju med sin AK såklart... ARGH! Tur det bara var en 3euro annars hade jag slagit sönder något igen... Sjukt när man spelar så bra och är chippie o allt... suck.. Cash på nätet: +280 MTT på nätet: -680kr Cash med polarna: +200 Cash på sviten: +-0 Turneringar live: +2400 -------------------------------------- totalt: +2200kr Citera
fredde80 Postad 26 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2006 Spelar som sagt pf.nu turneringen... efter 20 min är jag chip 4:a efter att ha tagit mig ner till 6k efter att ha synat flopp och turn lite för hårt med nötfärgsdraget... Men lyckas plocka några fina potter efter det.. bland annat med A9 mot AK när han inte tror på mig när jag reraisar efter A73 floppen och vi båda checkar.. på turn när 9:an kommer betar jag ut.. får en raise emot mig och reraisar igen till 3k... han synar.. på river en J men det känns som om han hade AK eller möjligtvis AQ så jag bettar 3k till och får syn... 21:42 och nu precis så tappade jag 3k ner till 12k när mina KK blev smiskade av fyrfärg av A10 (enfärgad flopp jag bettar ut.. han ställer och jag blir tvungen att syna eftersom jag har K i den färgen.. han drar ut redan på turn..) Just nu 11/67 21:47 Får JJ och QQ händerna efter varandra men trots min slaskiga image får jag ingen syn på höjningen .. 11/67 still... 21:51 _Skadast_ vinner en jättepott vid bordet och har 25k(JJ mot QJ på QJ1010 brädan)... gissa vems BB han lär ligga och gnugga på? 12/67 21:56 Inga händer.. lyckas bluffa till mig en ohöjd 4 limpad pott från bb på river med ett pottbett... och handen efter får jag suitat ess och synar preflopphöjning men bara en i min kulör o massa betts innan så är det lägg som gäller 12/66 22:01 Inga händer.. snor blindsen.. killen t.v om mig är borta med vinden efter att jag dubblade upp honom och foldar alla till mig i sb så är det ju gratis marker =) 13/65 22:02 emilio barzini får in pengarna på floppen med AA mot AKs som har nötfärgdraget (floppen 9 hög).. och dubblar upp.. han har nu 27k... bordsförflyttning till ett lugnare bord vad det verkar bidde det för mig =) 15/63 22:05 Hittar QQ igen.. reraisar en preflopphöjning .. enfärgad flopp inga överkort.. jag har inte Q i rätt färg.. bettar ut nästan pott och får raise emot mig... bara o folda.. nere på 9.5k .. suck... 22:08 Bluffar mig upp till 13.2k... puh... rädd att han skulle syna bluffen på river =) 16/60 22:15 Ännu en pott där jag får stjäla potten på river med pottbett.. får nog bli slut på det ifall någon läser denna som är vid bordet =) Tar två potter på rad nästan här 16.1k .. turneringens högsta punkt =) 87s jag höjjer från knappen.. flop 256.. bettar ut får syn.. turn 8.. checkar och han betar och jag synar.. river 2.. check-check han visar AJ =) 15/55 22:21 Paus... tog några blinds där på slutet med AJ och AQ.. fått bra händer ändå... 16.1k är jag på i pausen och på det 16/55... helt ok! 22:28 3:e handen efter pausen! Plockar upp 10-10 och synar en raise före floppen... flopp 10-A-J .. inte min favorit... men jag tänker iaf pusha... han bettar ut 1k (1.2k i potten) .. jag miniraisar till 2k.. han reraisar till 4k.. och jag känner.. har han högre set eller stegen så får jag köpa ut och dammar på till 10k.. han steker steker steker och foldar tillslut... 21k och 6/54! 22:34 27.6k och chip 4:a !! Får 5-10 på small blind... jag limpar eftersom alla andra foldat... bb miniraisar... jag synar.. flop J85 två ruter.. jag checkar han bettar minibet.. jag miniraisar.. han synar.. på turn 10an.. guldkortet!.. jag bettar på hårt.. han synar.. river en 2:a.. jag bettar på hårt och han synar återigen.. visar AA och min 5-10o har köpt ut =) 4/50 22:44 29k i stacken.. chip 4:a fortfarande... tror dom tröttnat lite på mina höjningar från knappen för sist synade både bb och sb stölden.. 3 spader på floppen och plötsligt såg min 10-7 spader underbara ut =) fick dock ingen syn på "jag verkar försöka vilja ta potten bettet".. 22:46 .. har nu 30,7k i stacken! 3/50 (ingen som åker ut nånsin?) 22:50 .. nu har jag skrämmande flyt med korten 38.1k CHIPPIE! .. slog ut shortstack med KQ mot A10.. och sedan så synade jag med A7 suited och floppade ess och turnade ess.. fick syna ett bet på floppen.. men hade han bettat turn när det andra esset kom hade det blivit svettigt värre... Lyckades också floppa set med 55 och checkade för att sedan raisa mkt mkt.. nöjd med potten med tanke på att det som vanligt när jag lirar var en enfärgad flopp... HeyEmily verkar också ha gått i gdailys skola att få in såsen med bara runner runner outs =) AK på Q56 mot QQ [1/47] 22:56 42,4k fortfarande chippie!... när ska det här börja gå åt skogen? Raisade preflop.. fick miniraise emot mig.. och synade med Q10.. och turnade Q-10-5-6 nått på brädan.. 22:58.. två smällar! båda med 10-10.. ena mot J-j och andra mot A-A.. 8.5k nu... ingen av dem preflopp utan på "snälla floppar".. suck.. nere på 8k.. åker ner ännu mer tyvärr... nere på 3k.. dubblar upp till 8k iaf.. suck... oj oj vad dåligt spel!!!! 23:05.. okej.. nu har jag höjt nästan varje hand.. ibland med bra ibland med dåligt.. fick in stålarna med Q-10o mot A3s flopp Q6Q .. så nu har jag 19.5k igen! och är på 18:e plats.. sick! nere på 3k ett tag... 23:09 Dubblar igen!! 41k och chip 2:a!! .. en kille höjer preflop till 1.6k.. blir reraisad till 4k.. jag sitter i bb med AKs och tänker den här potten ska jag sno!.. och ställer in 19k.. fösta killen lägger sig andra synar med QQ.. flopp två i min färg typ 1064.. turn 10.. river A!! sick!! Försöker mig sedan på en blindsteal med A9o men viker mot all in på 5x summan... 39k iaf kvar! 2/31 23:17 Chip2a med 53k .. synade ner en kille som försökte bluffa både flop och river... floppade även set i J men fick bara 5k i betalt =( 2/28! 23:22 Strax paus 55k har jag... avg 25.5k .. 2/27 Citera
fredde80 Postad 26 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2006 Då börjar vi en ny så det blir lite mer lättöverskådligt =) 23:26 Paus.. 59,3k har jag.. 3/25 på det... vann en fin hand med en resteal bluff.. jag försökte bluffa hnm, han försökte bluffa tillbaka .. men jag orkade trycka till en gång till för en återbluff( för inte kan man väl kalla det semi när man bara har hålstegedrag på turn?) Fick lägga 88 efter att ha fått syn på en preflop raise... enfärgad flopp med två över så det var bara check fold som jag fick göra... 23:36 lungt spel... 60.8k 2/24 just nu... fick AQ och höjde men ingen ville syna... har ett fint bord.. mest folk mellan 10-20k och en annan på 45k... 23:39 ja då var man stor chipleader då.. floppar stege och får in såsen mot en kille som har hålstege för split =) han bommar och 105k! 1/22! 23:43 .. tar ut en kille med KQs mot QJ.. han har ställt flera gånger när jag preflopraisat så nu fick det vara slut =) 118k 1/21! 23:49 Har låtit en kille dra ut mitt toppar med en stege.. fisk som jag är.. trodde han drog på färgen men han turnade visst en stege... 105,7k 1/19 ... 23:56 .. fick 99 och en höjning och en syn innan så jag fick syna... floppen var 10-10-10 och jag fick checkfolda när jag raisar med AQ så foldar alla.. 00:00 .. tidig pos höjer till 5k.. knappen synar... jag synar från bb med K10spader.. flop QJ6 ett spader.. jag checkar tidig pos checkar.. knappen betar typ 8k.. jag reraisar till 28... dvs hnm i praktiken all-in.. och han stekfoldar... så 115k igen =) 1/17 00:03 plockar ut en kille.. han miniraisar.. jag sitter i BB med K9 och synar.. flopp KJ9.. han bettar ut.. jag raisar hnm nästan all in.. (samma kille som förra gången) och han trycker in med 55 och sätter inte 9% arn... 148k 1/16! 00:09 lungt och skönt.. 3 till har åkt.. bland annat QoS chippie rätt stort med 13 kvar... sitter bara och softar.. tills jag nu gör miffospelet... synar preflop med Q10.. flop A83 eller nått.. han bettar ut.. jag miniraisar.. på turn bettar jag ut och han ställer in för typ 5k till.. med 88.. tilt! 101k chip 2:a med 13 kvar 00:17 ... 125k fortfarande chip 2:a ... spelat 2 händer typ.. floppat tptk när jag synade raise preflop.. tyvärr var det två spader så fick betta på lite och då la han sig.. andra blev ett aggresivt spelat färgdrag.. synar med q8 hjärter och reraisar med två hjärter på floppen.. han foldar som tur är... ITM! 2/11 00:22 Förlorat all-in preflop med 1010 mot KK .. 1010 är inte min hand idag Och lyckats få bort 40k till med TPGK mot AA Finalbord iaf! 63k och 4/9 Citera
Djens Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 Klonka in en plats i frirullen på nätet nu så syns vi i tallin! Citera
fredde80 Postad 26 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2006 Klonka in en plats i frirullen på nätet nu så syns vi i tallin! Ska försöka.. har du hört att det bara ska vara 3 platser? står så willhill iaf?! Citera
Djens Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 Står så, men till mig sa de 6 på touren... undrar vad som händer nu om jag klonkar in en plats när jag redan har en... Citera
fredde80 Postad 26 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2006 Står så, men till mig sa de 6 på touren...undrar vad som händer nu om jag klonkar in en plats när jag redan har en... Du får helt enkelt göra som du gör på nätet.. spela 2 bord Hörde också 6 på touren... bra värde annars också men 6 är ju mkt bättre än 3 =) Citera
fredde80 Postad 26 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2006 Jaha då åkte man ut först på finalbordet då... kuuul! Höjer upp i SB med 26o .. bb synar... flop 663.. voila! check-check på floppen.. turn Q.. jag bettar halvpott.. han synar... weee jag kommer få pengar är min enda tanke... river 9 .. jag bettar halvpott igen han ställer o jag synar och ser pengarna åka... till hnm! med 33 på handen! AAAAAAARGH! 121euro eller nått och det känns bara piss o trist! Ställer mina sista 10k handen efter med Q-10 när shortstack ställt redan... han har KK och jag köper in en Q på floppen men inget övrigt tyvärr... Spelat så bra och sedan blir det såhär... 2 händer jag borde kunnat ta mig ur och sen denna som bara inte går att ta sig ur Tiltad och dags att sova! Citera
fredde80 Postad 26 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2006 Gör en slutsummering på dagen innan jag går o lägger mig (sedan lön rapporteringen) Spelade lite cashgame på expekt medans jag väntade på pf.nu turneringen.... Plussade 550kr ca... och så gick ju pf.nu turneringen plus 670... så det tog ju bort minuset från tidigare idag.. typ. Blir lite till cashgame medans jag tiltade av... +30 spänn haha... =) Cash på nätet: +860 MTT på nätet: -10kr (4 spelade) Cash med polarna: +200 Cash på sviten: +-0 Turneringar live: +2400 -------------------------------------- totalt: +3450kr Citera
fredde80 Postad 27 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 27 Februari , 2006 Ny dag nya plågor... låg riktigt bra plus på nätpokern på de 20 min jag spelade.. men tyvärr en 200$ pott när jag ställer på semibluff med nötfärgsdraget på enfärgad flopp... och trodde han bluffade och han har tyvärr färdig nästnötfärg... och jag köpte inte in... blah... Slutade iaf 4$ plus.. alltid någe.. bättre än minus =) Spelade även cashgame med polarna ikväll.. +321kr... inte illa... går alltid plus känns det som... spelar VLAG och det funkar kanon... ska bli kul att se den gången jag slår om spelet till TAG.. lär nog ta en stund innan de märker det =) Lyckades bluffa bort en hel hög med pengar dock... men eftersom jag spelar så mkt händer får jag alltid betalt för mina fina träffar också... bustade en kille första handen vi spelade med floppat set och han floppade TPGK... Cash på nätet: +890 MTT på nätet: -10kr (4 spelade) Cash med polarna: +521 Cash på sviten: +-0 Turneringar live: +2400 -------------------------------------- totalt: +3801kr Citera
fredde80 Postad 28 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2006 Spelat två korta korta sessioner idag... 0.5/1 som vanligt på expekt... +99$ .. och då spelade jag ändå en hel del potter riktigt dåligt... Rolig pott och vad read och min image kan betyda... har 99.. limpar precis som två andra.. bb höjer upp till 4$ och jag och en till synar... flopp AK3... rundcheck... turn K .. bb betar ut 6$... hmm... han har betat sina starka händer mkt kraftigare tidigare... andra killen foldar och jag synar... river en 7:a ... inga färger eller stegdrag ute... då bettar han ut 15... konstigt bett... potten är 13+12$... för stort för att vara ett värdebett med en kung och varför skulle han betta ett ess när jag synat hnm på turn... luktar pp om han då inte settat på river.. skulle ju vara häftigt faktiskt... 1010 eller 88 eller kanske 66 .. förutom händer som slår mig... känns faktiskt som om med hans handdistr så måste jag syna.. spec då jag ser hnm som en svag spelare (och han har spelat lite med mig så han vet att jag antagligen skulle slå om med en kung på turn).. jag blundar och synar... 88 Edit 20.30: Tittade in och lirade cashgame på heypoker .. händer inte allt för ofta... hittade slaskigaste bordet någonsin... =) +22.75 euro... Fick ställa med TPWK på turn... han synade med A högt och klonkade inte... sköna lirare =) (detta på 0.5/1 euro nivån... han synade en raise från 4 till 15 med A högt.. och sedan hade vi båda runt 13-14e till och dom åkte in på turn...notera! inget färgdrag eller något.. bara A6 högt!) Edit: 21.55: Okej blev sugen på lite mer lir... tråkigt o bara sitta här... +38$ på expekt... hittade återigen folk som var weeeak tajjta och med mitt spel så lyckades jag ändå bluffa dem.. trots att jag nästan alltid visade bluff =) Edit 23.00: Bidde en liiten till... 37.50$ pluss igen på expekt... dåliga spelare återigen... Cash på nätet: +2480 MTT på nätet: -10kr (4 spelade) Cash med polarna: +521 Cash på sviten: +-0 Turneringar live: +2400 Övriga Pokerrelaterade inkomster: 240 (fyllde i en willhill enkät.. vet dock inte när jag får pengarna =)) -------------------------------------- totalt: +5631kr Citera
fredde80 Postad 28 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2006 HH på ovan beskrivna hand =) Var t.o.m en större raise från mig än jag mindes .. =) Game # 262946772 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Cordoba" Game ended 2006-02-28 20:40:51 GMT+01:00 Players: redricki (EUR 19,00 in seat 1) fiskfredde (EUR 31,55 in seat 3) leacim72 (EUR 47,00 in seat 4) rsmadsen (EUR 61,30 in seat 5) Heymike (EUR 97,50 in seat 6) mickeb11 (EUR 37,90 in seat 7) Ynof (EUR 42,40 in seat 8) Dealer: fiskfredde Small Blind: leacim72 (0,50) Big Blind: rsmadsen (1,00) fiskfredde was dealt: Ks - 6s Heymike Fold mickeb11 Fold Ynof Raise (3,25) redricki Fold fiskfredde Call (3,25) leacim72 Fold rsmadsen Call (2,25) Flop 5c - Kd - 7c rsmadsen Check Ynof Bet (3,75) fiskfredde Raise (15,00) rsmadsen Fold Ynof Call (11,25) Turn 5c - Kd - 7c - Qs Ynof Check fiskfredde All-In (13,30) Ynof Call (13,30) River 5c - Kd - 7c - Qs - 5h Ynof shows: 6d - Ad (a pair of fives) fiskfredde shows: Ks - 6s (two pairs, kings and fives) fiskfredde wins: EUR 63,85 (with two pairs, kings and fives) Rake: EUR 3,00 Citera
fredde80 Postad 1 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2006 15 minuters spel... 52$ plus... härliga tider... nu är det städdags... Ibland är man lite blind... trodde jag hade blivit utköpt i sista potten.. Han är all-in efter turn (pott ca 65$) med 10c-6s jag har 10h9h på brädan 10d8s5h3h ... och på rivern kommer 6h.. först "neeej" sen "jaaaaa" =) Edit 18:40 : Pengarna hade dykt upp på WH.. dock vare 103$.. jag mindes 107.. ahwell... gick pluss 12.75 på 15 min slask iaf =) Edit 19:45 : Eftersom jag redan spelat på två nät så blev det även b2b.. slutade 25.5€ upp efter sanslöst slaskigt spel... var så mkt som 110 ner och 100 upp... men lyckades få syn på riktiga riverbluffar... Edit: 20:20 : Okej.. sportingbet gillar inte mig.. brutalt utköpt på rivern 2x om... bara för jag skulle ta deras lätta 200kr bonus.. tjahapp... -500 spänn dårå... (eller ja.. -300 eg) Edit: 20:55 : Expekt.. i love you... +78$ ... lyckades med årets utdragning haha =) ... körde på färgdraget på floppen och fick runner runner triss för att slå hans tpgk Edit 22:20 : Expekt i love you more... +270$.. råkade hamna på 3/6.. däremot... tilt tilt på b2b... 168 euro minus.. nästan allt i en pott... får in pengarna till 90% på turn med överpar mot färgdrag.. och jag kan inte släppa handen när det kommer på rivern för 1/20 dels pottbett... suck... Aja.. plus.. lite mer pengar iaf.. 70$... Blir nog sätta in mer pengar på b2b när nästa pf.nu turnering är... annars blir det expekt/wh för hela slanten... (o sportingbet.. men med min tur där lär jag väl gula de 29$:arna jag får på 2 sek) Tänka sig.. började med 200 spänn in på expekt och nu har jag ju t.o.m 7 fulla inköp på nivån jag spelar på =) Edit 23:05 : Sportingbet bonusen här... går bra också... +360kr på den lilla stunden jag spelade... men jag gillar inte klienten.. och jag gillar inte 5-borden.. men jag gillar fisken (fick t.o.m jag känna mig skillad en liten stund) Edit 23:55 : Okej expekt var inte så snälla mot mig heller.. men lyckades klämma mig upp till +15$ .. TPTK vs färgdrag in på flopp.. kom direkt på turn... sedan lite senare AA vs QQ preflop.. Q direkt på flopp... tur man inte köper in fulla inköp... =) Totalt sen lön: Cash på nätet: +4380 MTT på nätet: -10kr (4 spelade) Cash med polarna: +520 Cash på sviten: +-0 Turneringar live: +2370 Övriga Pokerrelaterade inkomster: 240 (fyllde i en willhill enkät.. vet dock inte när jag får pengarna =)) Bonusar: +200 -------------------------------------- totalt: +7700kr (Drog ner värdet på turneringsvinsten med 30kr mtp 103$ istället för 107... och jämnade ut cash med polarna.. orka räkna kr där när jag inte gör det någon annan stans =)) Framtida planer på turneringar: Bara en... Willhill kvalet "gratiskval" på söndag... får vi se om jag kan klonka ihop ett möte med djens bl.a =) Citera
Recommended Posts