pagelius Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Mycket sent i en 10-manna $50 SnG. Blindsen är gigantiska, average 2500 och jag är chipleader. Alla har varit passiva sedan vi blev fyra kvar. Game #1452325954: Hold'em NL (500/1000) - 2006/01/19 - 15:05:53 (ET) Seat 3: Baldster (2235 in chips) Seat 6: Acehigh11 (2127.50 in chips) Seat 7: Hjälte (3855 in chips) Seat 10: Jambon001 (1782.50 in chips) Jambon001: posts small blind 500 Baldster: posts big blind 1000 ----- HOLE CARDS ----- dealt to Hjälte [7d Qh] Acehigh11: folds Hjälte: raises to 3855 and is all-in Min känsla är att det ger god equity att ställa här. Om SB eller BB tycker att han är commitad synar han med alla händer, och då är det 50/50 om vem som ska vinna. Är han lite försiktigare tror jag ändå att han synar med A9-AK och 88-AA vilket ändå ger mig en equity på ca 30%. Foldar de andra kan jag fortsätta dominera. Synar någon och jag vinner handen är segern som i en liten ask. Synar någon och jag förlorar har jag fortfarande god chans att komma ITM. Rätt att ställa? Citera
Baloos Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Kan inte se att du har någon som helst foldequity här. Från BB skulle jag syna med rubb och stubb, från SB med allt över medel, dvs din hand. Skulle bli en fold för mig. Edit: Kom på att det kanske går att lägga några händer från BB eftersom BB når den kortaste killen före dig i nästa varv. Du har 33% equity här men samtidigt en del döda förmodligen från SB. Jag ändrar mig, marginellt spel tror jag på. Lite +EV alltså. Det du förlorar på är att foldar du kommer SB väldigt ofta ställa, då har BB inget val annat än att syna, så en av dessa herrar ryker med ganska stor sannolikhet utan risk för dig. Citera
MacDaddy Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 antar det men mitt råd är att sluta på spela på lotto sng klienter så hamnar du inte i såna situationer. Citera
pagelius Postad 19 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2006 Det du förlorar på är att foldar du kommer SB väldigt ofta ställa, då har BB inget val annat än att syna, så en av dessa herrar ryker med ganska stor sannolikhet utan risk för dig. Jag tyckte inte att det var så sannolikt att han i SB skulle ställa. SB vet att han blir synad så fort han ställer och foldar han har han sedan två händer som är helt gratis där någon annan med stor sannolikhet hamnar all-in. För övrigt älskar jag "lotto". Citera
rickie Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 antar det men mitt råd är att sluta på spela på lotto sng klienter så hamnar du inte i såna situationer. Frågan är om SNG turneringar med snabb struktur där man ändå kan plussa fint (vilket man ändå kan göra på party osv) förtjänar att kallas lotto? Även med höga blinds finns det ju en hel del avgörande beslut att fatta vilket denna tråd handlar om... Citera
MJ Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 antar det men mitt råd är att sluta på spela på lotto sng klienter så hamnar du inte i såna situationer. Frågan är om SNG turneringar med snabb struktur där man ändå kan plussa fint (vilket man ändå kan göra på party osv) förtjänar att kallas lotto? Även med höga blinds finns det ju en hel del avgörande beslut att fatta vilket denna tråd handlar om... Självklart ska man anpassa sig efter strukturen, men i den stora pokervärlden, den som ligger utanför Partys sng så har man ju inte så stor användning för det spelet man lär sig på partys sng. Det gör att partys sng inte känns speciellt utvecklande och oatraktivt för många spelare, däribland jag jag själv. Citera
Staahla Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 På tal om ursprungsfrågan: Finns det en chans att motståndarna viker pga bubblan trots de saftiga blindsen så är det i mina ögon en solklar ställning. Förmodligen gör det inte det och då känns det som ett +/- 0 spel och man kan lika väl hoppa det. Jag har något svagt minne av att Nusseman skrev om en situation som var exakt som denna fast tre spelare i någon turneringstråd för över ett år sen. Letade lite, men hittar dock inte tråden. Citera
pagelius Postad 20 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2006 På tal om ursprungsfrågan: Finns det en chans att motståndarna viker pga bubblan trots de saftiga blindsen så är det i mina ögon en solklar ställning. Förmodligen gör det inte det och då känns det som ett +/- 0 spel och man kan lika väl hoppa det. Man kan vända på frågan. Hade det varit jag som suttit i BB hade jag förmodligen foldat de sämsta händer eftersom jag tror att väntevärdet i prispengar blir högre om jag är 100% säker på att överleva tre händer till. Dessutom ger en fold från BB ytterliggare läge för leadern att bomba de två andra stackarna. Det vore dock katastrofalt om leadern gav en walk till någon av de små i syftet att dra ut lite på bubbelläget. Citera
Recommended Posts