summlan Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 t.e.x. om det står 10 BB/100 hands motsvarar det 20 bb/100 hands? Japp. åfan.. glad överraskning ja som va så besviken på å hitta siffran 7.4 i PT efter 26k händer, 15 låter ju faktiskt bättre ^^ ahh kanske ska säga att ja spelar 4 SH NL50 bord oxå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 allt runt 10 big blind / 100 i NL är SJUKT bra allt runt 1 big bet /100 i FL är SJUKT bra ligger du över detta har du haft tur, mest troliga är att man kanske kommer upp i hälften av detta.. visst finns många som ligger över detta sen kommer bad beat perioden på 100k händer där du går minus är ditt "fina" snitt är förtstörd.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joelsson Postad 21 Februari , 2006 Rapport Share Postad 21 Februari , 2006 allt runt 10 big blind / 100 i NL är SJUKT bra allt runt 1 big bet /100 i FL är SJUKT bra ligger du över detta har du haft tur, mest troliga är att man kanske kommer upp i hälften av detta.. visst finns många som ligger över detta sen kommer bad beat perioden på 100k händer där du går minus är ditt "fina" snitt är förtstörd.. 1 big bet /100 anser jag ganska skralt. Över 5 är sjukt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 22 Februari , 2006 Rapport Share Postad 22 Februari , 2006 allt runt 10 big blind / 100 i NL är SJUKT bra allt runt 1 big bet /100 i FL är SJUKT bra ligger du över detta har du haft tur, mest troliga är att man kanske kommer upp i hälften av detta.. visst finns många som ligger över detta sen kommer bad beat perioden på 100k händer där du går minus är ditt "fina" snitt är förtstörd.. 1 big bet /100 anser jag ganska skralt. Över 5 är sjukt bra. hoppas du skämtar.. finns ingen som kan ligga runt 5bb/100 i längden (fl) är man över 1bb är man jävligt bra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 22 Februari , 2006 Rapport Share Postad 22 Februari , 2006 är man över 1bb är man jävligt bra Det beror ju givetvis på vilken nivå vi snackar om men att ligga över 1BB/100 är inte särskilt svårt. 2BB/100 får snarare anses som bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spinky Postad 22 Februari , 2006 Rapport Share Postad 22 Februari , 2006 allt runt 10 big blind / 100 i NL är SJUKT bra allt runt 1 big bet /100 i FL är SJUKT bra ligger du över detta har du haft tur, mest troliga är att man kanske kommer upp i hälften av detta.. visst finns många som ligger över detta sen kommer bad beat perioden på 100k händer där du går minus är ditt "fina" snitt är förtstörd.. 1 big bet /100 anser jag ganska skralt. Över 5 är sjukt bra. hoppas du skämtar.. finns ingen som kan ligga runt 5bb/100 i längden (fl) är man över 1bb är man jävligt bra 1bb tycker jag inte jag e jävligt bra.. Det ligger jag på och jag är inte ens nära "jävligt bra" över 2 eller över 3 e dock stört bra. FL nu då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 22 Februari , 2006 Rapport Share Postad 22 Februari , 2006 jag tänkte mest på full ring 3-6 o högre i SH är ju mer skill så där borde det kunna gå att ligga runt 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 22 Februari , 2006 Rapport Share Postad 22 Februari , 2006 allt runt 10 big blind / 100 i NL är SJUKT braligger du över detta har du haft tur, mest troliga är att man kanske kommer upp i hälften av detta.. visst finns många som ligger över detta sen kommer bad beat perioden på 100k händer där du går minus är ditt "fina" snitt är förtstörd.. Kan det inte beror på vilken nivå man spelar på? På det lägsta nivåerna (10-50NL) kanske bb/100 är betydligt högre eftersom motståndet är sämre. Många nybörjare som hoppar in skottar med hela BR Jag ligger runt 20bb/100 efter ca 30K SH NL händer. Okey, det låter väldigt högt och jag anser mig själv inte vara någon uberbra pokerspelare, så jag får säkert räkna med en downperiod snart. 30K händer är inte mycket men det borde visa en trend, ska kolla igen vid 200K. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Constantinos Postad 22 Februari , 2006 Rapport Share Postad 22 Februari , 2006 Jag ligger runt 20bb/100 efter ca 30K SH NL händer. Okey, det låter väldigt högt och jag anser mig själv inte vara någon uberbra pokerspelare, så jag får säkert räkna med en downperiod snart. 30K händer är inte mycket men det borde visa en trend, ska kolla igen vid 200K. Hur många bord lirar du samtidigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 22 Februari , 2006 Rapport Share Postad 22 Februari , 2006 allt runt 10 big blind / 100 i NL är SJUKT braligger du över detta har du haft tur, mest troliga är att man kanske kommer upp i hälften av detta.. visst finns många som ligger över detta sen kommer bad beat perioden på 100k händer där du går minus är ditt "fina" snitt är förtstörd.. Kan det inte beror på vilken nivå man spelar på? På det lägsta nivåerna (10-50NL) kanske bb/100 är betydligt högre eftersom motståndet är sämre. Många nybörjare som hoppar in skottar med hela BR Jag ligger runt 20bb/100 efter ca 30K SH NL händer. Okey, det låter väldigt högt och jag anser mig själv inte vara någon uberbra pokerspelare, så jag får säkert räkna med en downperiod snart. 30K händer är inte mycket men det borde visa en trend, ska kolla igen vid 200K. det kommer nog svänga ner en bit.. problemet med de lägre borden är att man kanske payar 20bb/100 bara i rake.. medans man på de högre betalar runt 5bb/100 kommer du lira på samma nivå så länge? efter 200k händer på NL50 med ditt snitt kommer du ha $20 000 i rulle + rb och bonusar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 22 Februari , 2006 Rapport Share Postad 22 Februari , 2006 Hur många bord lirar du samtidigt? 3-4 stycken NL25. hmmm, Jag inser att jag förmodligen har haft en hel del tur. värsta winstreaken! Fast jag kan lätt förlora 3-5 inköp under ett par timmar för att sedan vinna tillbaka det på 1-3 dagar. Värsta downstreaken hitills är 8 inköp (800xbb) på en och samma kväll. Efter det har jag lagt en gräns på 3-4 inköp, fast jag tror mig spela rätt. "Undermedvetet" blir jag inte lika aggressiv och kan tilta och syna ner någon till river. Man är ju bara människa [kommer du lira på samma nivå så länge? efter 200k händer på NL50 med ditt snitt kommer du ha $20 000 i rulle + rb och bonusar] ja, om bondrötan fortstätter hoppas, hoppas Tänk om man i självverket är en fisk som bara har haft en j-vla massa tur. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 22 Februari , 2006 Rapport Share Postad 22 Februari , 2006 Ligger på ca 16 bigg blajnds. Dock bara ca 60k händer. Det beror ju på motståndet och hur många bord du spelar. Hade jag singletäjblat är jag övertygad om att jag hade kunnat pressa det till 20+, kanske t.o.m 25+. Hur kan man ta dig på allvar när du staavat fel på singeltäjblat. PINSAMT Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Krilla Postad 22 Februari , 2006 Rapport Share Postad 22 Februari , 2006 Ligger på ca 16 bigg blajnds. Dock bara ca 60k händer. Det beror ju på motståndet och hur många bord du spelar. Hade jag singletäjblat är jag övertygad om att jag hade kunnat pressa det till 20+, kanske t.o.m 25+. Hur kan man ta dig på allvar när du staavat fel på singeltäjblat. PINSAMT Och staavat blev rätt eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts